close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עבירות מס הכנסה

מערכת שורשג טבת, תשפג27/12/2022

תחום עבירות מס בישראל נעשה נפוץ. בעקבות כך, רשויות המס והאכיפה מחמירות את העונשים בנושא זה

תגיות:
צילום: freepik

תחום עבירות מס הכנסה בישראל תופס פופולריות ונעשה נפוץ יותר. בעקבות כך, רשויות המס והאכיפה מחמירות את העונשים בנושא זה. כעת גם העבירות הקטנות ביותר מקבלות התייחסות גדולה מאוד וניתן לקבל על כך עונשים כבדים מאוד בין אם כספיים או אפילו שנת מאסר לעבירת מס טכנית קטנה. כל מה שצריך לדעת על התחום וכיצד להתמודד עם סיטואציה שכזו בשורות הבאות.

הגדרה כללית
ההגדרה הכללית של עבירת מס היא אי תשלום מס בעסקה שהחוק מחייב בה תשלום מס. למשל אם ספר מקבל תשלום עבור תספורת במזומן ובוחר שלא להוציא חשבונית ללקוח ולשלם כך גם במס, זו עבירה

צילום: freepik
פלילית חמורה מאוד בעיניי המדינה.

סוגי עבירות מס
עבירות מס הכנסה מתחלקות לשתיים: עבירות מס מהותיות ועבירות מס טכניות. בכל אחד מהמקרים, לרשויות המס ולרשויות האכיפה אין סלחנות בנושא ולכן הסתבכות בכל אחד מהמקרים מצריכה התערבות מקצועית של עורך דין מנוסה בתחום כדי שיוכל לסייע.

עבירות מס הכנסה מהותיות
ביצוע עבירה מהותית למעשה נגרמת עקב צורך להסתיר מידע או עבירה חמורים יותר כמו הלבנת הון, דיווח כוזב בכוונה תחילה, גניבת סחורה או כסף וכו'. עבירה זו מתייחסת למקרה בו בעל עסק למשל בוחר להנפיק חשבוניות פיקטיביות כדי להלבין כספים של ארגון פשע או לחלופין כדי לנפח את ההוצאות השנתיות ובכך לקבל חובת תשלום מס נמוכה בהרבה ממה שהייתה צריכה להיות בפועל.

עבירות מס הכנסה טכניות
עבירות טכניות אלה עבירות שבדרך נגרמות עקב רשלנות או אי ידיעת החוק. למשל אם יש חוסר בדיווח אודות עסקאות שונות שבוצעו במהלך השנה, איחור בהגשת הצהרת הון ועוד. במקרה ויש האשמה, בית המשפט יכול לגזור עד שנת מאסר לנאשם. כמו כן, בדרך כלל ניתן להמיר את עונש המאסר בתשלום קנס מנהלית של אלפי עד עשרות אלפי שקלים.

עבירות מס הכנסה - תשלום כופר
במקרים מסוימים, בעזרתו של עורך דין מנוסה בתחום, ניתן להגיש בקשה לתשלום כופר לרשויות המס. במקרה זה ניתן יהיה לשלם כופר בסכום גבוה מאוד לנושים או למס הכנסה כדי להימנע ממשפט שבגינו יש סיכוי למאסר. את הבקשה הזו צריך למלא ולשלוח עורך דין מיסים יחד עם נימוק והסבר מפורט על דבר העבירה, על טעות שנעשתה שהובילה אליה ולמה צריך לשחרר את הנאשם ממשפט ולשלם קנס גבוה של אלפי שקלים.

ייצוג משפטי בנושא עבירות מס הכנסה
עבירות מס אלה עבירות פליליות לכל דבר ועניין. על כן, לא ניתן להסתמך על המזל ויש לפנות מיד לעורך דין המתמחה בתחום המיסים וידע כיצד להתמודד מול רשויות המס. יש כמה אפשרויות שיכולות להיטיב עם מבצע העביר בין אם היא טכנית או מהותית. בחירה בעורך דין מומלץ זה אחד הדברים החשובים ביותר שעל הנאשם לחשוב עליהם כדבר הראשון לעשות לפני החקירה ולפני כל פעולה או שיחה עם רשויות האכיפה או עם רשויות המס. עורך דין עמית זיו הינו מומחה בתחום בעל רקורד מרשים בעיקר בתחום המיסים, יסייע לכם לכל אורך הדרך.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה