close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

וויגובי לטיפול בהשמנה

מערכת שורשכג טבת, תשפג16/01/2023

אין ספק שהגעתה של וויגובי לישראל היא אירוע משמעותי וכבד משקל בתחום הטיפול בהשמנת יתר

תגיות:
צילום: freepik

וויגובי, התרופה שמשגעת את העולם, נמצאת בדרכה לישראל. ע"פ ההערכות התרופה צפויה להגיע ברבעון השני של שנת 2023 ולהמשיך את מהפכת התנופה בטיפול התרופתי בהשמנת יתר. וויגובי מכילה למעשה את אותו חומר פעיל שנמצא בתרופת ההרזיה אוזמפיק, אבל במינון גבוה יותר. כתוצאה מכך פעילותה יעילה יותר, וע"פ המחקרים מטופלים אשר נטלו וויגובי, הצליחו להפחית כ-20% ממשקלם בתוך כשנה, ואף הצליחו לשמור על המשקל החדש לאורך זמן. גולת הכותרת הינה האישור שנתן ה-FDA האמריקני לרשום את התרופה גם לבני נוער החל מגיל 12, כלומר וויגובי עשויה לחולל מהפכה דרמטית בתחום טיפול בהשמנת יתר בקרב

צילום: freepik
מתבגרים.

איך וויגובי פועלת?
זריקת ההרזיה וויגובי פועלת במספר מנגנונים משולבים הכוללים הגברה של תחושת השובע לאחר ארוחות, דיכוי התיאבון והאטת קצב התרוקנות הקיבה לאחר אכילה. כתוצאה מכך גורמת וויגובי לירידה משמעותית מאוד במשקל, בהשוואה לתרופות הרזייה ידועות אחרות. בשונה מתרופות הרזיה אשר נלקחות בטבליות, כגון לומיירה, וויגובי מגיעה כתמיסה בעט מוכן להזרקה, שאותה יש להזריק אחת לשבוע. כלומר בשונה מתרופות הרזיה אחרות אשר צריכות להילקח על בסיס יומי, את וויגובי יש ליטול רק פעם בשבוע, באופן קל ונוח.

וויגובי - הבשורה הגדולה למתבגרים
יתרון נוסף לזריקת ההרזיה וויוגבי הינו האפשרות לתת אותה החל מגיל 12, בשונה ממרבית תרופות ההרזיה אשר ניתנות החל מגיל 18. מחקר גדול שבדק את יעילותה של וויגובי בקרב בני נוער, מצא כי בני 12-18 שנטלו את הזריקה במשך שנה, הפחיתו בממוצע כ-16% ממשקלם. מדובר בבשורה דרמטית לאוכלוסייה אשר מגמת ההשמנה אצלה נמצאת בעלייה מדאיגה מאד. ע"פ הנתונים אחד מכל 3 בני נוער בישראל סובל מעודף משקל, על כל המשמעויות הכרוכות בכך. כיום ידוע כי מתבגרים הסובלים מהשמנה נמצאים בסיכון מוגבר לתחלואה שעד לפני כמה שנים היתה נחלתם של מבוגרים, כגון סוכרת סוג 2 ולחץ דם גבוה. בנוסף, בעידן הרשתות החברתיות המקדש את המראה החיצוני, נערים ונערות שמנים עלולים לסבול מדימוי עצמי נמוך, דחייה חברתית, הסתגרות ודיכאון. מסיבה זו טיפול תרופתי בהשמנה אשר מצליח להוביל להפחתה גדולה במשקל בתהליך מבוקר ויעיל, הוא כלי משנה חיים בעל משמעות אדירה.

איך נוטלים וויגובי?
הדבר החשוב ביותר שיש לזכור לגבי תרופות הרזיה בכלל ולגבי וויגובי בפרט, הוא חשיבות הטיפול הרב תחומי, שכולל מעטפת שלמה של ליווי רפואי ושינוי תזונתי. במרכז הרפואי לטיפול בהשמנה ד"ר רז, מתמחים בהתאמת תוכניות טיפול אישיות, הכוללות שילובי תרופות בפיקוח רפואי, תוך ניטור תופעות לוואי ומעקב רציף בזמינות 24/7. כלומר ניתן לשלב את וויגובי עם תרופות הרזיה נוספות, לטובת העלאת האפקטיביות של הטיפול ומניעת תופעות לוואי. במקביל לטיפול התרופתי מתבצע תהליך מוקפד של התאמה תזונתית, תוספת פעילות גופנית ושינוי הרגלי חיים, על מנת לאפשר למטופלים לבצע שינוי ממשי בחיים לטווח ארוך.

אין ספק שהגעתה של וויגובי לישראל היא אירוע משמעותי וכבד משקל בתחום הטיפול בהשמנת יתר, והתרופה החדשה צפויה לסייע לאלפי מטופלים – מבוגרים ובני נוער – שמתמודדים במשך שנים עם עודף משקל המסרב לרדת.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה