close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ספר חדש- מסביב לעולם ב-54 פרשות

מערכת שורשב שבט, תשפג24/01/2023

ספר חדש ומרתק- מסביב לעולם ב54 פרשות. שאלות מודרניות בפרשיות השבוע...

תגיות:
עטיפת הספר
הרב גרמון, שהיה פעיל בהעברת שגרירות גואטמלה לירושלים, הינו מרצה מבוקש בכל רחבי העולם, כ-250,000 איש עוקבים אחריו בפייסבוק, מה שהופך אותו לרב הכי נצפה בפייסבוק באמריקה הלטינית. בנוסף, נבחר על ידי ה-JNS לאחד מארבעים היהודים המשפיעים באמריקה הלטינית. לצד זאת, הוא משמש כיום, ראש משלחת בתכנית עמיאל - משרד התפוצות הרצאות לקהילות שונות ברחבי באמריקה הלטינית.

בספרו החדש, מסביב לעולם ב54 פרשות, הוא משיב על שאלות מרתקות- האם בבית המקדש השלישי יוקרבו קורבנות? האם יהיה ניתן לאכול בקרוב חיות טמאות שכיום אסורות בעזרת בשר מתורבת? האם הדמוקרטיה היא
עטיפת הספר
גם דרכה של התורה ומתי אסור לו לאדם להקשיב לרוב? מה ניתן ללמוד מתקופת הקורונה, איך הגל ודקארט קשורים לפרשה ואיך גירוש ספרד קשור להתנתקות? מה אמר ברל כצנלסון, מייסד תנועת העבודה, על טיול בתשעה באב?

הספר החדש יוצא לאור בעיתוי מושלם, לכבוד תחילת הקריאה המסורתית בתורה בבתי הכנסת בארץ ובעולם. בספרו מחבר הרב גרמון את כלל הפרשות אל ההתרחשויות בעולמנו קרי: מגיפת הקורונה, אסונות טבע, מלחמות מיותרות, אנטישמיות ועוד עוד. כל פרשה מלווה בחיוך ובהומור עצמי ומלאה מבט מבודח על החיים, המתים ומה שביניהם.

בצורה נעימה מצעיד הרב גרמון את הקוראים אל הדרך הנכונה לזוגיות בריאה, ומגלה כיצד ים הכנרת שנותן ממימיו - נשאר מתוק ומנגד ים המלח שומר את המים לעצמו ונשאר מלוח. "היהדות מבוססת על מעשים, לא על בכי ונהי", הוא מסביר. "הקריאה בספר היא מחייבת- לצרף אנשים נוספים סביב הרעיון של תיקון עולם ולאחד את האומות השונות סביב רעיון התנ"ך. כל אחד יכול לצאת מהמצרים שלו, לעבור במדבר ציה ולהגיע לארץ המובטחת", הוא מבטיח.

הרב יוסף גרמון (34) נולד בירושלים, למד בישיבת 'תורה אור' המקומית ובהמשך בישיבת 'אור תורה' במקסיקו. התגורר באירופה, קנדה, קולומביה וגואטמלה – שם כיהן כרבה הראשי של המדינה במשך ארבע שנים. למרות גילו הצעיר, הספיק לבקר בכמאה מדינות ברחבי תבל, ובכל מקום מצא משהו שאפשר ללמוד ממנו ומשהו שאפשר ללמד עליו.

במהלך כהונתו כרב הראשי בגואטמלה (2015-2019), הקים את 'הקואליציה ההומניטרית', המאגדת אנשים מדתות שונות, ממדינות רבות אשר עובדים במרחב ההומניטרי המשותף. בין היתר, בחלוקת תרופות ומזון לילדים הסובלים מתת-תזונה, בהיקף של מיליוני דולרים בשנה, הקמת מוסדת חינוך לילדים חסרי בית, חלוקת משקפיים ובניית אלפי בתים מחוסרי דיור. במסגרת הקואליציה, הקים את שכונת ירושלים לנפגעעי התפרצות הר הגעש פואגו בגואטמלה: 1039 בתים, מרפאה, בית ספר, מרכז קהילתי ועוד - ללא שום כסף מזומן אלא חיבורים ישירים.

לצד מספר ספרי הסברה על עולם היהדות אותם כתב בשפות שונות במהלך השנים, לכל אורך הדרך, תיעד את רשמיו וסיפוריו ממסעותיו ברחבי העולם בשילוב עם תובנות מתוך עולם היהדות, ושיתף אותם עם חברי הקהילה בגואטמלה. לאור התגובות הנלהבות שקיבל, הוא ערך וסידר את המאמרים לכדי ספר חדש ומרתק על פי סדר פרשיות השבוע. 'מסביב לעולם ב-54 פרשות', שרואה אור בימים אלה.

בספר החדש, מעביר הרב גרמון את הקוראים מסע חובק עולם שמקיף את כדור הארץ, השזור בהרפתקאותיו במדינות השונות. כל זאת, במקביל למתרחש בפרשת השבוע, כך שבכל שבוע מחדש יוצאים הקוראים למסע. הרציונל שמוביל אותו, הן בפעילות והן לאורך הספר – הוא עשייה חיובית. "אנחנו לא רוצים לשאול למה יש רע בעולם, אנחנו אמורים לענות בעשייה של טוב. זאת התשובה היחידה", הוא מסכם.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה