close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סדר פסח – גם ברכב: 5 טיפים לסדר שיגיע עד האוטו

מערכת שורשא ניסן, תשפג23/03/2023

'דיטיילינג' בגדול הוא שירות טיפול לרכב ברמה אחרת ובאופן אחר של ירידה לפרטים

תגיות:
צילום: shutterstock

מייסד חברת המכוניות המפורסמת, הנרי פורד, אמר פעם: "אמור לי מי הם חבריך ואומר לך באיזה רכב אתה נוהג". היינו רוצים להמשיך את הציטוט הזה ולומר: "הראה לי את מצב הרכב שלך ואומר לך מי אתה". אז איך מוודאים שאת האביב הזה תעבירו ברכב מסודר שמתאים לכם? המשיכו לקרוא

רובנו מבלים לא מעט זמן ברכב, חלקנו אפילו מגיעים לעשרות שעות של נהיגה בשבוע ולכן, אפילו אם אתם שומרים

צילום: shutterstock
על ניקיון וסדר ברכב ביום יום, סדר פסח רציני פעם בשנה יכניס משב רוח רענן למכונית שלכם. על פי אתר הרכב "אוטוCOM", בעל רכב בישראל מוציא בממוצע מעל 34 אלף שקלים בשנה על כל ההוצאות השוטפות, כמו טיפולי תחזוקה, רישיון רכב וכמובן ביטוח חובה ומקיף, אז באמת שאין סיבה להימנע מעוד השקעה קטנה שתעשה הבדל גדול. הנה כמה טיפים לשדרוגים קלים, ניקיון מעמיק ועוד כמה רעיונות לסדר פסח ברכב.

ערכת עשה זאת בעצמך
לנקות את הרכב יכול לפעמים להיות תיק של ממש ומדי פעם נרצה לקפוץ לשטיפת הרכבים הקרובה ופשוט לקבל אוטו נקי בחזרה בלי שום מאמץ, אבל אם נכין לעצמנו מראש ערכה קטנה ונוחה לשימוש, נוכל לשמור על מצב סביר ביום יום ונוכל לדחות את ההוצאה בשטיפת הרכב. בערכה בסיסית כזו בדרך כלל תמצאו מטליות מייקרופייבר המתאימות לניקוי אבק או נוזלים, מברשת המתאימה לריפודי רכב, ווקס לניקוי חלקי הפלסטיק ועוד. לפי הנתונים באתר השוואת המחירים 'זאפ', מחיר ערכה זו נע בין-150 ל-300 שקלים. כדאי להזמין ערכה מוכנה ולהוסיף לה מוצרים לפי הצורך.

סדר פסח
גם אם הרכב שלכם מבריק ומצוחצח, אין אחד או אחת שלא זורקים דברים בתא הכפפות ושוכחים מהם להרבה מאוד זמן. מסמכים, קבלות, עטיפות ואין סוף שטויות מוצאים את עצמם קבורים בתא הכפפות ובתא שבין המושבים הקדמיים וזה זמן מצוין להוציא משם הכל ולגלות שיש לא מעט שייזרק לפח ברגע ובלי התלבטות כלל. זו גם הזדמנות מעולה לעבור ולבדוק שיש לכם את כל המסמכים הדרושים לשימוש ברכב כמו רישיון רכב בתוקף וכמובן - ביטוח חובה וצד ג' או מקיף. גם את רישיון הנהיגה שלכם אפשר להשאיר בצמוד לרישיונות האחרים כך שבעת הצורך תדעו שכל הדברים החשובים מרוכזים במקום אחד.

היפטרו ממטען עודף
גם תא המטען של הרכב עלול לסבול מיחס מפליל מצידנו ומאוד בקלות הוא מתמלא לאורך השנה בדברים שאין לנו בהם שום צורך, בטח לא דברים שיש צורך לסחוב ברכב ביום יום. הקדישו כמה רגעים לפנות את תא המטען ומיינו בקפידה בין חפצים שילכו למחסן בביתכם, חפצים שייזרקו וכל השאר. זה גם הרגע לוודא כי יש לכם גלגל רזרבי במצב תקין ואת כל חלקי המגבה (ג'ק) מוכנים בהישג יד למקרה של פנצ'ר . את האפודה הזוהרת שמרו בפנים הרכב כך שתוכלו ללבוש אותה לפני שאתם יוצאים ממנו. זכרו שבעת עצירה בצד הדרך הבטיחות היא מעל הכל ואל תוותרו על הנחת משולש אזהרה במרחק סביר לפני הרכב נגד כיוון הנסיעה.

השקיעו קצת באסתטיקה
יש כאלה שבשבילם הרכב הוא תחביב של ממש והם ממלאים אותו באביזרים חדשניים על בסיס חודשי, אבל למעשה, לא חייבים להיות משוגעים לדבר כדי להכניס קצת חיים ואפילו לשפר את נוחות השהייה במכונית שלכם. כיסוי הגה איכותי למשל הוא אביזר זמין ולא יקר שניתן להשיג בשלל דוגמאות וצבעים, הוא ישפר את מראה הרכב וגם את נוחות האחיזה בהגה. כך גם כיסויי מושבים; האפשרויות לבחירה רבות מאוד וכיסוי המושבים ישמור ויאריך את חיי הריפוד שלכם באופן משמעותי. מעבר לכך, רק הדמיון שלכם יכתיב לכם מה אפשר לשפר ברכב, מכיסויי לדשבורד ועד כיסוי לרכב עצמו אם אתם חונים בחנייה לא מקורה, עצי ריח וקישוטים אחרים.

'דיטיילינג'
אם פעם עולם ה'דיטיילינג' לרכב היה שמור לאוהבי מכוניות מושבעים הרי שהיום הוא נגיש ופתוח לכל אחד ואחת שרוצים לשמור על הרכב שלהם במצב מצוין לאורך זמן. 'דיטיילינג' בגדול הוא שירות טיפול לרכב ברמה אחרת ובאופן אחר של ירידה לפרטים. ניקוי הריפוד בחומרים מיוחדים, חידוש הפלסטיקה שבפנים הרכב ועוד המון. כמובן שאתם לא חייבים ללכת על הטיפול המלא ובהגיעכם למכון 'דיטיילינג' תוכלו לבחור גם רק בשירות אחד כמו פוליש ווקס לחלקים החיצוניים של הרכב. פוליש מסוג זה יעלים גם את השריטות הקשות והקטנות ביותר ויעניק למכונית שלכם מראה חדש ונוצץ, זו בהחלט יכולה להיות מתנה נעימה מאוד לעצמכם להיכנס אל האביב עם רכב מבריק ורענן.

השקעה באביב שתלווה אתכם כל השנה
כל השקעה ברכב שלכם בחג הפסח הזה תלך איתכם לאורך כל השנה. מכיוון שאתם מבלים לא מעט ברכב כדאי להשקיע בניקיון ובתחזוקה שלו ולייצר לעצמכם סביבת נהיגה נעימה ובטוחה. נצלו את ההזדמנות לוודא שרישיון הרכב וביטוח החובה בתוקף וכי יש לכם את כל אמצעי הבטיחות הדרושים לעצירה בצד הדרך. נסיעה טובה!

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה