close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

רוצות לבקר בקברי צדיקים - כך תבחרו חבילה מתאימה

מערכת שורשכט שבט, תשעט04/02/2019

אם חשבתן לנסוע ביחד, מספר חברות, לקברי צדיקים במזרח אירופה, כדי להשתתף בחוויה ייחודית, חשוב שתחליטו להיכן לנסוע ומתי.

תגיות:
קברי צדיקים מהווים מוקד עלייה לרגל ונחשבים למקום המקדש את מי שמבקר בו להשגת זיווג, פרנסה, בריאות. אם חשבתן לנסוע ביחד, מספר חברות, לקברי צדיקים במזרח אירופה, כדי להשתתף בחוויה ייחודית, חשוב שתחליטו להיכן לנסוע ומתי.
תוכלו גם לבחור את החבילה הנכונה בשבילכן, כמו חבילות לאומן לנשים, לפי אופי וסגנון יעד ותוכן הפעילות של הטיול. לפניכן מספר עצות לבחירת מסע בלתי נשכח:

שאלות לפני בחירת הטיול המבוקש
שאלו את עצמכן האם אתן מחפשות חופשת חורף יוצאת דופן ועלייה לקברי צדיקים בתקופת החורף או טיול בתקופת האביב, בשעת הפריחה
היפה או עם פתיחתה של שנה חדשה, בזמני הנסיעות הגדולים או להפך – בתקופה הרגועה במהלך השנה.
שאלו את עצמכן כמה זמן תרצו שיתקיים המסע – האם סוף שבוע ארוך או חמישה ימים או שבוע שלם, לפי היכולת שלכן להתנתק מעט מהשגרה ולהתמסר לנסיעה.
התייחסו גם לענייני עלות – יש חבילות אטרקטיביות יותר מאחרות מבחינת המחיר, אבל שימו לב שחבילות רבות נסגרות במהרה וחשוב להבטיח מקום במסע. בכל מקרה, מומלץ לבדוק את תנאי התשלום לפי שבוחרים מסלול ומשלמים.
קריטריון נוסף לבחירת החבילה היא מי מנחה את המסע – האם רבנית או מדריכה אחרת המארגנת מסעות רוחניים בעקבות קברי צדיקים וקיימים גם טיולי נשים בהנחייתם של רבנים.

לאילו קברי צדיקים מגיעים?
קברי הצדיקים עומדים במרכז הטיול ובבחירת חבילות לאומן לנשים וחבילות אחרות. בנסיעה לאומן עולים כמובן לקברו של רבי נחמן מברסלב, המנהיג הרוחני ומייסד תנועת הברסלבים ובנסיעה לוולדניק עוצרים אצל הצדיק מוולדניק הידוע בהבטחתו שמי שיגע בידית תפילתו לא תשוב ריקם או ביקור בעיר אנטיווקה לתפילה בציון רבי מרדכי מצ'רנוביל ועוד.

מקומות מיוחדים בטבע
חבילות רבות כוללות ביקור באתרים המיוחסים להם סגולות, כמו למשל, מעיין הבעט"ש או מעיין "ראבינובה קריניצה" – מעיינו של הרבי השוכן בקצה העיירה מז'יבוז' ששתייה ממימיו ידועה בתור סגולה בדוקה בגשמיות וברוחניות.

פעילויות העשרה שעושות הבדל גדול
קראו היטב את התכנית האומנותית של כל חבילה. למשל, סדנאות העצמה רוחניות, תרגולים של מחילה וסליחה, מוסיקה וניגונים שפותחים לבבות, כניסה לאתרי ספא, הפרשת חלה, סיפורי חסידים, ריקודים האם הטיול כולל גם זמן חופשי לקניות וביקור באתרי תיירות או טבע ביעדים השונים. כמו למשל, ביקור בגן סופיה, אחד הגנים היפים באוקראינה כולה.

הפעילויות חשובות במיוחד למטרת הטיול שלכן – למשל, חבילה הכוללת טקס מיוחד לרווקות. כמו כן, כדאי לבדוק היכן מתקיימות הפעילויות השונות בשביל הגיוון במסע – פארק מים וספא, בבית המדרש של הבעל שם טוב וכדומה.

אירוח וארוחות כיד המלך
לא מטיילים על קיבה ריקה. כדאי לבחון מראש האם החבילות כוללות ארוחות, כמה ארוחות ביום ואילו סוגי ארוחות (חלבית, בשרה), צידה לדרך. כמו כן, היכן מתארחים בכל אחד מהיעדים (מלונות, בתי אירוח) ואם החבילה כוללת לינה בשבת, האם יש סעודת שבת מיוחדת. בחירת החבילה כמו למשל חבילות לאומן לנשים תלוי גם ביעד של הטיסות, האם יש טיסה ישירה ליעד או העברות ממקום למקום.

שימו לב שכאשר בוחרים טיול מאורגן פשוט יותר לנסוע בראש שקט, כי הטיול כולל אוטובוס ממוזג, הדרכה ואירוח – הכל כלול במחיר.
טיול עם החברות לקברי צדיקים באוקראינה יכול להיות חוויה בלתי נשכחת אם בוחרים את החבילה המתאימה ביותר, של חברת טיולים מובילה ואמינה בתחומה, שיודעת לארגן טיולים תוך הקפדה על הפרטים הקטנים ביותר, בחירת צוות הדרכה מיומן ולארגן תכנית פעילות הכוללת את מיטב החוויות הרוחניות במסע התעלות אחד.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה