close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מחר זה מחר- ראיון עם אסי צובל

רענן זיוטז אלול, תשע26/08/2010

אחרי הצלחת התוכניות המשותפות בערוץ מאיר לילדים, פונים אסי וטוביה גם לעולם הבמה עצמו- עם הצגות ילדים חדשות ומיוחדות. שוחחנו עם אסי צובל על תאטרון, הפקות וגם על פאשלות קטנות.

אין כמעט ילד דתי שלא מכיר את אסי וטוביה ממכון מאיר. ראיינו את אסי צובל בקשר להצגה הבימתית המשותפת שלהם מחר זה מחר.
 
על מה ההצגה?
מחר זה מחר מבוססת על הסיפור של רבי נחמן מעשה מביטחון. בו מתואר האדם הבוטח כמאושר במיוחד. מול המלך שמנסה לבלבל אותו ולהפר את אושרו. בנינו דמות של כלבו השיפוצניק ורצנו עם זה.

למה דווקא הסיפור הזה?
בסיפור הזה יש שני מוטיבים חשובים להצגות ילדים חזרה ודרמה המגיעה לשיא. מצד אחד יש מוטיב שחוזר על המלך המנסה לגזור גזירות נגד כלבו, ומצד שני יש שיא שבו כלבו נדרש להוציא מישהו להורג והוא לא מעוניין.

מה ההבדל בין הצגה בימתית לבין התכניות של אסי וטוביה?
היה חשוב לנו קצת לצאת מהדמויות המוכרות של אסי וטוביה. גם בשביל עצמנו וגם בשביל הילדים וב"ה זה עבד יפה. הצגה בימתית כל פעם היא דבר חדש. אין כמו אינטראקציה עם קהל. אפשר לומר שהצגה בימתית כל פעם היא דבר חדש למרות שזה אותו החומר ואילו תכנית אולפן יש בה חזרה וריטואל למרות שכל פעם אלו טקסטים אחרים.

אתם כבר "כוכבים" יש גינונים?
אנו משתדלים להמשיך לדבר עם הילדים בגובה העיניים. מאידך גיסא התפתח טקס של חלוקת חתימות אחרי הצגות וזה נחמד.

בהצגות יש יותר פוטנציאל לפאשלות לא?
אסי: כן. אבל משתדלים להפוך את זה לחלק מהכיף. יש אפילו פאשלה שנהפכה לחלק מההצגה. מדובר על עוגת קצפת שכלבו אמור להוציא. אחרי שאמנית הכינה לנו את ה"עוגה"- אז היא נדבקה למכסה. היינו בלחץ כי זה היה יום לפני ההצגה- אבל אמרנו ננסה אולי זה יהיה מצחיק וייראה כבדיחה טובה. וכך אכן היה.

נראה שאסי וטוביה קבעו סטנדרטים חדשים בתחום המוסיקה ההפקה וכל מה שמסביב מדובר על הצגה איכותי עם מסר חיובי.

מומלץ!
טלפון להזמנות 0542113785
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה