close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חמישה פריטים חיוניים ברכב שאנחנו חושבים עליהם רק בדיעבד

מערכת שורשכט טבת, תשעו10/01/2016

יש דברים שרק בדיעבד מבינים עד כמה הם חשובים. כמה פעמים אחרי שמשהו קורה עולה המחשבה "אילו רק"? זה נכון בכל דבר בחיים, ובפרט גם בקשר לרכב ונסיעה

תגיות:
צילום: shutter stock- יח"צ החברה

אלו חמישה דברים קטנים שעלולים להתגלות כמאד משמעותיים בדיעבד 

אף אחד לא אוהב לחשוב על דברים לא נעימים שעלולים להתרחש, אבל דברים לא נעימים לפעמים קורים והכנה מוקדמת מראש לקראתם יכולה להקל מאד על מצבים כאלו. תחשבו על פנצ'ר, מצבר שהתרוקן, ברד קשה המנפץ את שמשות הרכב או תאונה. אף אחד מהמצבים האלו לא נעים, אבל במחשבה מראש הם יכולים לעבור הרבה יותר בקלות.

ערכות תיקון ומניעת פנצ'רים

גם כאשר יש ברכב גלגל חלופי, פנצ'ר הוא לא סיפור פשוט. איפה בדיוק ממקמים את הג'ק להרמת הרכב? האם יש ברכב אמצעי אפקטיבי לשחרור

צילום: shutter stock- יח"צ החברה
הברגים?? והאם בכלל יש אויר בצמיג הרזרבי?

בשנים האחרונות ישנם חידושים שמאפשרים לנסוע לפנצ'ריה גם ללא החלפת גלגל. ערכות תיקוני פנצ'רים, במיוחד כשהן מלוות בקומפרסורים, מאפשרות להביא את הרכב למצב נסיעה זמני, עד לתיקון הגלגל. הערכות הללו אינן מושלמות ואינן מטפלות במצבים של קרע גדול בצמיג והן גם אינן מהוות תחליף לתיקון, אבל כפתרון זמני הן קלות, מהירות ונוחות. הפריט הראשון ברשימה צריך להיות ספריי קצף, אשר נחדיר לגלגל לאחר מציאת הפנצ'ר, הקצף מוצא את מקומו לכל חריץ ומתקשה וכך יוצר פתרון זמני אך אפקטיבי עד ההגעה לפנצ'ריה, הפריט השני ברשימה זו הוא קומפרסור נייד למילוי אוויר בגלגל המתוקן זמנית, שימו לב שאתם ממלאים את האוויר בזמן שהרכב מורם, ועוד כמה שאפשר לאחר הנמכת הרכב..

פתרון נוסף הקיים בתחום הוא פתרון מניעתי. חומר פולימרי חדש שניתן לצפות איתו גלגלי רכבים. החומר באופן אוטומטי נמשך וממלא חורים מתהווים בגלגל (למשל כתוצאה ממסמרים בדרך רעועה) והופך לחלק אינטגרלי מהצמיג. רצוי ליישם את החומר על צמיגים חדשים אך ניתן גם ליישם אותו על צמיגים ישנים.

מצבר התרוקן? יש תחליפים לכבלים

מצב נוסף המוכר לכולנו הוא מצב בו אחד האורות ברכב נשאר דולק בזמן החנייה, המצבר התרוקן והרכב לא מתניע. בשלב זה נתחיל חיפוש אחרי אדם עם רצון טוב וכבלים.

גם לבעיה הזו ישנם פתרונות חדשניים שכדאי להתעדכן ולרכוש מבעוד מועד, סוללה ניידת המאפשרת להתניע את הרכב, ללא צורך ברכב נוסף, היא אחד מהפתרונות האלה. עד היום מי שהכיר את הקונספט של סוללה ניידת הכיר את סוללה בגודל של מזוודה קטנה, אך לאחרונה הגיע רעיון למצבר נייד מתחום הסלולר. כיוון שהשימוש במכשירים סלולריים מתקדמים מרוקן את הסלולה במהירות, צצו בשוק מוצרים שבאו לתת פתרון להטענת הסוללה כשאין שקע חשמל זמין. אחד הפתרונות הוא סוללה נוספת ניידת בגודל של טלפון חכם, שניתן באמצעותה להטעין את הטלפון הסלולרי בעת הצורך ולהטעין את המצבר מספיק ע"מ להתניע. לסוללה יש שקע USB להטענת הטלפון או כל מכשיר אחר בנוסף ליציאה נוספת המאפשרת להתניע את הרכב ואפילו דואגת למנוע מצבי קוטביות הפוכה בחיבור למצבר הרכב. את הסוללה הניידת ניתן להטעין אותה בחיבור לשקע חשמלי או בחיבור למצת הרכב והיא מוגנת מטעינת יתר.

עלות סוללה ניידת כזו מגיע לכמה מאות שקלים בודדים והיא יכולה לחסוך הרבה זמן ודאגה בעת הצורך.

ביטוח מקיף נגד פגעי מזג האוויר

במסגרת הסופות בארץ אנו נתקלים שוב ושוב בעצים שנפלו על רכבים, כבלי חשמל שנקרעו ושרפו רכבים, שיטפונות, רוחות עזות וברד בגודל של חלוקי נחל שכותש שמשות. רכב, גם כשאינו בנסיעה, נתון לפגיעה גם מכוחות מזג האוויר.

ביטוח מקיף לרכב מקנה הגנה לא רק מפני גניבות ותאונות דרכים אלא גם מפגעי מזג האוויר. ביטוח מקיף הוא מסוג הביטוחים שלא מעט מאיתנו מניחים שניתן לוותר עליו, אם מתוך מחשבה שהכל יהיה בסדר, או מתוך רצון לחסוך, אבל יש חסכונות שעולים לנו ביוקר.

במקרים מסוימים יש גוף אחראי שניתן לתבוע על מנת לקבל פיצויים על נזקי מזג האוויר, כמו חברת החשמל או העירייה, בשנת 2012 למשל ניצח תושב חיפה בתביעה נגד העירייה אשר לא גזמה את ענפי העץ תחתיו חנה, למרות התראותיו הקודמות, וכתוצאה מכך, עקב מזג אוויר סוער ניתקו מספר ענפים מהעץ ופגעו ברכבו, השופטת הורתה לעירייה לשלם את עלות הנזקים וההוצאות המשפטיות.

אך לא תמיד זה המצב, תושב קרית אתא שתבע את העירייה עקב בור בכביש אשר נקווה מים והפך לשלולית עמוקה, הפסיד בתביעה מכיוון ולא יכול היה לספק הוכחות כי הנזק שנגרם למכוניתו נוצר עקב אותה השלולית.

ישנם לא מעט מקרים בהם אין אשם בנזק ובאותם מקרים אין אחד שלא מתחרט שלא רכש ביטוח מקיף בדיעבד.

מצלמת דשבורד

פריט נוסף שעשוי להתגלות כרב ערך הוא מצלמת דשבורד. המצלמת מורכבת על גבי השמשה הקדמית ומתעדת כל נסיעה. ישנן מערכות בהן מותקנות מצלמות לא רק על השמשה הקדמית אלא גם על האחורית.

מצלמה זו מועילה במספר מצבים: המצב הראשון הוא מצב בו מתקיימת אי הבנה עם שוטר הטוען שביצעתם עבירה בעוד, למעשה, העבירה לא בוצעה. סרטון ידוע אשר הופץ לפני מספר שנים ברשתות החברתיות מראה כיצד מצלמה כזו תיעדה מצב בו השוטר עוצר אותו מתוך טענה כי לא עצר בעצור ואילו המצלמה הראתה בבירור כי הנהג אכן עצר לפני התמרור. כאשר מדובר באי הבנה בתום לב ניתן לסגור את העניין ישירות אל מול השוטר, אך גם במקרים אחרים, תוכן המצלמה ישמש כהוכחה חותכת לזכאות בבית המשפט, כל עוד לא נעשתה עריכה בחומר המצולם.

מצב נוסף בו המצלמה אפקטיבית במיוחד הוא כאשר מתרחשת תאונה. גם כאן, לעתים קרובות הדברים מתנקזים לכדי מילה כנגד מילה – ואת המשקל המכריע בראיות יכולה לספק המצלמה שצילמה את האירוע.

ביטוח חובה דיגיטלי

עוד חידוש קטן ושימושי הוא המעבר לביטוח חובה דיגיטלי. כל מי שעשה שינוי בתנאי ביטוח החובה, מכר את רכבו או הוסיף נהג צעיר יודע כמה מסורבלת יכולה להיות העבודה עם ביטוח חובה מסורתי לרכב, כזה המגיע מודפס מחברת הביטוח. על מנת לעשות שינוי כלשהו יש לשלוח את הביטוח המודפס חזרה לחברת הביטוח ולקבל ביטוח עדכני.

ביטוח רכב חובה דיגיטלי מאפשר למעשה לבצע את כל השינויים הללו ללא משלוחי דואר, באופן מיידי וקל. באופן שוטף, לא מדובר בסרבול נוראי, אבל בעת החלפת רכב, מכירתו או ביצוע שינויים בתנאי הביטוח כגון הוספת ילד, שינוי מצב בריאותי או הוספת משקפיים – ביטוח החובה הדיגיטלי יכול לחסוך זמן סידורים.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה