close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך אתם שותים את הקפה שלכם?

מערכת שורשיט סיוון, תשעד17/06/2014

קפה הוא מזמן תרבות. סקירה מהירה על הקפה שלכם

תגיות:

ניתן לומר בביטחון גמור כי קפה הוא לא רק משקה חם אלא סגנון חיים. מיליוני אנשים ברחבי העולם לא יכולים אפילו לדמיין את היום שלהם ללא כוס אחת של קפה ארומטי משובח ומעורר. אנשים אוהבים את הקפה שלהם דבר ראשון על הבוקר, אחרי ארוחה, בשעות בין הערביים ואפילו לפנות ערב. גם שכיוצאים לטיול, אי אפשר להשאיר את הקפה מאחור. במאמר זה נסקור את סוגי הקפה האהובים עלינו ביותר ואילו סוגי קפה אפשר להכין גם בטיול.

איך אתם מעדיפים לשתות קפה?

לכל אחד מאתנו יש דרך מועדפת לשתיית הקפה, חלק אוהבים קפה עם חלב או קצפת, אחרים מעדיפים קפה נקי, יש שאוהבים את הקפה שלהם מתוק ומאוד ואילו אחרים ישמחו לכוס של קפה בוץ מר וחזק. לפניכם כמה דרכים מקובלות לשתיית קפה:

אספרסו קצר וארוך – אספרסו הוא דרך מקובלת להכנת הקפה. את האספרסו מכינים בעזרת מכונת אספרסו מיוחדת שבעזרת טכניקה מתוחכמת המנצלת לחץ ואדים שמוציאים מן הפולים את נוזל האספרסו הארומטי. לאספרסו טעם חזק מאוד וארומה ייחודית. ניתן לשתות את האספרסו כפי שהוא, להוסיף לו סוכר, חלב או מים רותחים ולקבל סגנונות שונים של קפה. אספרסו קצר הוא למעשה קפה חלוט במכונת האספרסו עם כמות מעטה של מים ואילו אספרסו ארוך הוא אותה כמות של קפה אך עם קצת יותר נוזל. בעבר על מנת ליהנות מטעמו המדהים של האספרסו אנשים נאלצו לבקר בבתי קפה לעתים קרובות, אך בימינו כמעט לכל משפחה יש מכונת אספרסו אישית בבית וכל אחד יכול ליהנות מהקפה האהוב עליו בכל רגע שיבחר.

קפוצ'ינו – קפוצ'ינו הוא פיתוח של קפה אספרסו בתוספת של מים וחלב או קצפת. הפרופורציות של הקפוצ'ינו הן שוויות בין כל המרכיבים, מה שנותן לקפה טעם עשיר, שמנוני ומענג. ניתן לשתות קפוצ'ינו עם סוכר או ללא סוכר, על פי הטעם האישי.

הפוך – מרבית הישראלים אוהבים לשתות קפה הפוך. ההפוך הוא למעשה עוד וריאציה של הקפוצ'ינו. מדובר בתמצית אספרסו שעליה מוזגים חלב מורתח ומעל כל זה חלב מוקצף מבעבע שמייצר את הקצף הנעים שאנו כה אוהבים מעל הקפה.

קפה שאפשר לשתות גם במהלך טיול
קפה שחור – קפה שחור הוא סוג קפה שניתן להכין גם במהלך הטיול. כל מה שעליכם לעשות הוא להצטייד בקפה שחור וגזיה. על ידי הרתחת מים ובישול הקפה בתוך המים החמים, ניתן להוציא ארומות מדהימות מהקפה וליהנות מטעם מרענן גם בתנאי השטח.

נס קפה – הדרך המקובלת ביותר לשתות קפה בבית היא כמובן נס קפה. נס קפה הוא למעשה קפה נמס שניתן לרכוש בחנויות. זהו קפה קלוי שכבר בושל וייובש על מנת שנוכל להוסיף לו מים רותחים ולשתות אותו על המקום. את הקפה הנמס אנשים מעדיפים לשתות לרוב עם סוכר, חלב או קצפת. אפשר להכין כוס קפה בבית, בעבודה ואפילו בטיול מכיוון שכל מה שנדרש לשם כך הוא כוס ומים רותחים.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה