close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

למה חשוב ללמוד אנגלית בעידן שאנו חיים בו?

מערכת שורשטו אייר, תשעח30/04/2018

הרבה מקצועות חשוב ללמוד כיום, למשל מתמטיקה, מדעים ומחשבים. אבל בנוסף, חשוב מאוד ללמוד אנגלית

תגיות:
הרבה מקצועות חשוב ללמוד כיום, למשל מתמטיקה, מדעים ומחשבים. אבל בנוסף, חשוב מאוד ללמוד אנגלית. את החשיבות הזאת יודעים היטב כל מוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל, שמסתכלים היטב בתוצאות של מבחן אמיר. מבחן זה, שנועד לבדוק את רמת השליטה בשפה זו, חשוב אם כן מבחינה אקדמית אבל ללימודי אנגלית יש חשיבות גם הרבה מעבר לכך.

לכפר גלובלי יש שפה גלובלית
יש סיבה טובה לכך שלימודי אנגלית מתחילים בבית הספר כבר בגיל צעיר. ויש סיבה טובה לא פחות לכך שרבים וטובים מצטרפים לקורסים באנגלית כדי לשפר את שליטתם בשפה. הימצאותם של מבחנים כמו הפסיכומטרי או כמו מבחן אמיר איננה הגורם היחיד. חשוב ללמוד אנגלית פשוט מכיוון שאנגלית התבססה לכדי השפה הבינלאומית הראשונה במעלה.

זוהי השפה שמשמשת לתקשורת בין מדינות. זו השפה שמשמשת לתקשורת בין אומות. זוהי שפת הפוליטיקאים שנוסעים ברחבי העולם ובכל שגרירות או קונסוליה נשמעת השפה הזאת בפי כל. האם מישהו זוכר שבעבר נחשבה צרפת לשפה המקובלת בכל בתי המלוכה באירופה? כיום, כאשר השפות האירופאית השונות כבר נמצאות הרחק ממעמד הבכורה, אין אף שפה שיכולה אפילו לנסות ולהתחרות באנגלית כשפתו הרשמית ולפעמים הבלתי רשמית, של העולם.

אנגלית היא שפת העסקים
מעבר להיותה של השפה האנגלית שפה גלובלית במובן הכללי והרחב, ידועה האנגלית גם כשפת העסקים. יש לכך סיבות רבות, כאשר השליטה של ארצות הברית בכלכלה והיותו של הדולר האמריקאי המטבע המוביל בעולם מהווים חלק נכבד מכך. בכל בתי הספר למנהל העסקים, שמים דגש על לימודי אנגלית עסקית. לימודי אנגלית בהקשר של ניהול משא ומתן, ניהול עובדים, שיווק חשובים בפני עצמם. גם מי שהיו תלמידים או סטודנטים בעלי שליטה טובה למדי באנגלית חשים את הצורך בעוד קורס ועוד ידע.
כאשר מתקדמים במדרג העסקי והניהולי, כאשר הופכים לאנשי עסקים או לפני רילוקיישן בהייטק, קיים ביקוש לקורסים באנגלית. לומדים להתנסח היטב בעל פה ובכתב, לומדים לנהל עסקים בשפה יותר מצוחצחת וכך נמנעים מטעויות מביכות שמיתרגמות די מהר למבוכה עסקית. למי שמבין כי שפת העסקים היא אנגלית, ברור כי בעידן הזה חשוב ללמוד אנגלית יותר מאי פעם.

אנגלית היא שפת המחשבים
זה עשוי להישמע מוזר בתחילה, אולם אנו טוענים כי אנגלית היא שפת המחשבים ולכן חשוב כל כך ללמוד להתבטא בה. שפות מחשבים יש הרבה, אז מדוע אנו קובעים כי אנגלית היא שפת המחשבים? הטענה הזו מחזיקה מים מפני שבשפות מחשבים רבות משובצים מילים, ביטויים או הטיות של מילים באנגלית. זאת ועוד, מרבית התוכנות והספרות המקצועית בתחום המחשבים נכתבים באנגלית. אגב, אפשר להוסיף גם כי יש הרבה יותר אתרי אינטרנט, מקצועיים ואחרים, הכתובים באנגלית, יותר מאשר בכל שפה אחרת.

השפה האקדמית בכל העולם
אל לכם לחשוב כי אין סיבות נוספות שבגינן חשוב ללמוד אנגלית. מסיבה טובה מאוד פותח מבחן אמיר שמהווה לסטודנטים רבים מרכיב חשוב בבחינות הקבלה לאוניברסיטאות או למכללות. אנגלית היא כיום גם שפת המדע והאקדמיה.
אמנם, אפשר בהחלט ללמוד במוסדות להשכלה גבוהה גם בעברית ולא חסרות אוניברסיטאות טובות בעולם, ובהן מרצים במכלול רחב של שפות, אבל מקומה של האנגלית איננו נפקד לעולם. כל מחקר מדעי ראוי לשמו מפורסם בראש ובראשונה באנגלית. כל ספרי המדע, ההיסטוריה, הטכנולוגיה, כל ספרי מנהל העסקים הטובים ביותר, ספרי הכימיה, הפיזיקה, הכל כתוב במקור באנגלית או מתורגם לאנגלית. בכל ביוגרפיה של עבודת מחקר, סמינריון או דוקטורט ניתן לראות עד כמה מרכזי הוא מקומה של השפה האנגלית.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה