close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

צומת דרכים

הרב יניב חניא  כח חשוון, תשעו  10/11/2015

.......................

שאלה:

אני נמצאת בחיי בצומת דרכים וחיבת לקבל בימים הקרובים החלטה מושכלת. לפני כשנה עברתי הפלה לצערי הרבה.. מאז לא ניסיתי להיכנס להריון מהסיבה כי לא היה לי מקום עבודה קבוע.. לפני 5 חודשים התחלתי לעבוד במשרד ועכשין זה בדיוק בזמן שאני רוצה לנסות שוב להיכנס (בעזרת השם!!) הבעיה, שגילתי שהבוסית שלי היא אדם רע- היא מתייחסת בצורה לא יפה כאשר אני מבקשת דברים. ואני מתלבטת אם להיתפטר ולחפש משהו אחר או לסבול על מנת שאוכל להיכנס להריון. אני יודעת שאסור לתכנן דברים אבל אני ממש רוצה להיכנס להריון ןאני לא יודעת מה לעשות.

תשובה:

ההנחה הטמונה בשאלה שלך היא שכדי להיכנס להריון חייבים לדעת בוודאות שיש לך עבודה. זו אינה הנחה נכונה. כמובן שצריך לדאוג לעתיד הכלכלי של הילד וברור שלא נכנסים להרפתקאות כלכליות לא ברורות, אולם הנושא הכלכלי הוא מטבעו נזיל, לא ניתן לתכנון ולחיזוי. כלומר- נניח שיש לך עבודה מצויינת ותכנסי להריון ואחרי שבוע יקרה משהו ויפטרו אותך מעבודה, מישהו יכול לחזות את זה? ואם פתאום יהיה לך טיפול שיניים בעשרת אלפים שקלים, אז מה יקרה עם ההריון?
כלומר- ענייני כסף הם לא ממש השיקול בשאלה של הריון או לא, אנחנו מאמינים שהכלכלה באה משמיים ולא לפי תכנון האדם. האדם, כמובן, צריך לעשות השתדלות, אבל ענייני ממון ועושר ועוני נגזרים משמיים. אנחנו לא באמת יכולים לתכנן ולדעת מתי ואיך ללדת. מי יודע מה ילד יום בענייני כסף?
ולכן, כל עוד את מרגישה שכרגע המצב טוב ויש סיכוי סביר לרווחה, צריך להיכנס להריון כל עוד אפשר. אף אחד לא מבטיח לנו שמחר יהיה אפשר ואני מכיר לא מעט מקרים שאנשים תכננו וחשבו וניתחו, וכאשר הם רצו את ההריון- הוא לא בא. מקרה אחד אני מכיר ממש מקרוב...
אז, אם את עכשיו מובטלת וקשה לך כלכלית מאוד, תעשי את שיקוליך, אולם אם כרגע יש משהו, ואת לא צופה רעב, צריך להיכנס להריון מהר, כי מי יבטיח מה יהיה מחר... ואם בכל זאת יפטרו אותך או תעזבי, אז בטוח שתוכלי למצוא משהו אחר די מהר...
תשובות נוספות בנושא-
טבילה
כמובן שהיא לא צריכה לדחות את הטבילה. אין בזה שום עניין.
מה שצריך זה למצוא אמצעי מניעה אחר, בגדו
תעסוקה

זו שאלה טובה.

אני סבור שבימינו מוכח חד משמעית שמי שלומד מקצוע מסודר ובעל תעודה, פרנסתו

נידה
אחרי הפסקת הדימומים את צריכה להמתין 7 ימי נקיים, כמו אחרי נידה רגילה. ממתינים שהכל יגמר ואז עושים הפ
בעיה עם גלולות
אני תמיד נמנע מלאשר פליטה בפה, זה נראה לי נורא ולא שייך, גם אם האשה מסכימה.
הייתי מציע לבדוק הא
תעסוקה ועבודה

בודאי שיש קשר בין מצב רוח לביטחון עצמי, ככל שמצב הרוח טוב יותר, כך יש יותר כח לחיות, להתקדם, לעשו

מקווה
יש כאן שתי חלקים לשאלה, הראשון הוא חלק רפואי, שאותו אני לא מספיק מכיר, צריך לשאול רופא, או להתייעץ ע