close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

יאוש מוחלט מהמדינה המושחתת

הרב יניב חניא  יב אב, תשפ  02/08/2020

.......................

שאלה:

משבר הקורונה הבהיר לי, כמו לאחרים, כמה רעה וגרועה המדינה שבה אנו חיים. זו ממש המדינה הכי גרועה בעולם, לא יכול הלהתמודד עם כלום וכולנו סובלים. למה שלא נחזור כולנו לגלות וזהו?

תשובה:

אה... נדמה לי שקצת הגזמת.

נהוג לדבר רבות על הפלא הגדול של מדינת ישראל בהקשר הבטחוני, וזה אכן פלא. העובדה שמדינה קטנה, עם כמה מאות אלפי לוחמים, מצליחה להחזיק מעמד באיזור מטורף של העולם מול מילוני חיילי אוייב, היא מדהימה. אבל נדמה שהעיסוק בתחום הצבאי בלבד ממעיט בגודל הנס האמיתי של מדינת ישראל- נס כלכלי, אזרחי ומדיני מדהים. מדינת ישראל היא מדינת רווחה (יש כאלה שיגידו שקצת יותר מידי....), אין בה עוני מחפיר כמו ברוב המדינות שהתחילו את דרכן ביחד איתנו ויש בה שירותי רפואה מתקדמים ביותר. החינוך בישראל הוא רחב, מגיע לכולם וזול יחסית, יש כאן מפעלים מובילים, מרכזי פיתוח של חברות ענק מכל רחבי העולם ותעשיית הי טק מפוארת- וכל זה תחת לחץ מדהים בתחום הבטחוני. למרות העובדה שאנחנו נאלצים להוציא סכומי עתק על צבא, ביטחון ומלחמות, עדיין ישראל מצליחה להתקדם כלכלית ולהיות מרכז עולמי בתחומים רבים, בהם תעשיה עילית, חקלאות מתקדמת, רפואה ועוד. אנחנו גם חיים כאן בחופשיות גדולה, יכולים לבחור איך לחיות, בניגוד, ככל הנראה, לרוב האנשים בעולם.

זה פלא גדול, כמעט לא נתפס, שמלמד יותר מכל על הנס של מדינה שקלטה כל כך הרבה עולים, הביאה את רובם הגדול לחיי רווחה, מתמודדת עם איומים בטחוויים מטורפים ועדיין נמדדת בסרגל של המדינות המובילות בעולם. ללא ספק נס גדול- מדינה מנצחת.
תשובות נוספות בנושא-
מה ההגדרה מויסר?
ההגדרה מויסר היא כמובן לא הגדרה הלכתית. זה ביטוי שהתחיל בגלות, שם מי שדיווח לרשויות של הגויים על משה
מוסיקה בספירת העומר של הקורונה
האבילות בספירת העומר ואי שמיעת מוסיקה הם מנהג ולא דין של חכמים, ומכיוון שיש דעות שהאבלות בספירת העומ
תענית בכורות בצל הקורונה
השנה התירו להשתתף בסיומי מסכת וירטואלים, דרך הרשת, או בסיומי מסכת דרך הטלפון, בניגוד לרוב השנים. בגל
פיצוץ אוכלוסין בישראל
זו שאלה מעניינת שגם אני חושב עליה לעיתים, בעיקר כשעומדים בפקקים אין סופיים ומבינים שהשטח פשוט לא מספ