close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

6 טעויות נפוצות במעבר דירה שכדאי לכם להכיר

מערכת שורשכ ניסן, תשעו28/04/2016

היערכות מוקדמת וקריאת מדריכים בנושא מעבר דירה, יעשו את ההבדל בין מעבר חובבני ולחוץ לבין מעבר דירה מנוהל היטב

תגיות:

עם לוח זמנים צפוף, רשימת מטלות שנדמה כאילו אף פעם לא תסתיים, ארגזים בכל הבית והתקשרות עם בעלי מקצוע וחברות להובלות דירה, אין פלא שאנו לא אוהבים את התהליכים שמתלווים למעבר דירה. למרות שאנו לא יכולים להעלים לגמרי את הלחץ המתלווה (או את כאבי הגב...) ביום המעבר, אתם בהחלט יכולים לוודא שאירוע לחוץ לא יהפוך לאסון מוחלט.

ריכזנו בעבורכם שש טעויות נפוצות במעבר דירה, כאלה שעשויים להיות ההבדל בין מעבר מוצלח לבין כזה שתעדיפו לשכוח.

בדקתם מי מוביל לכם את החפצים?
אנשים רבים מזמינים חברת הובלות מקצועית בתקווה שהדבר יקל עליהם את המעבר, אך למרות זאת, לעתים קרובות נכונה אכזבה. איחורים והעלאת המחיר (הקפצה) ברגע האחרון – ממש ביום ההובלה, הם לצערנו עניין שבשגרה, ועדיין לא דברנו על שירות לקוי וחפצים שאינם מגיעים בשלמותם לדירה החדשה. האמת היא שתוכלו להימנע מכניסה לסטטיסטיקה העגומה. היערכות בשלב מוקדם, איסוף המלצות ממכרים ואנשים בעלי ניסיון, בדיקת ביטוח הובלות תקף ועריכת חוזה עבודה מסודר, יספיקו במקרים רבים להפוך את הבחירה בחברת הובלות למוצלחת במיוחד. על בחירת חברות הובלה ותהליך מעבר דירה, תוכלו לקרוא במאמר הבא.

אוהבים לאגור חפצים? מעבר דירה הוא לא הזמן המתאים
האם אתם באמת צריכים את השקיות המלאות בבגדי תינוקות עכשיו כשהילד שלכם בן שמונה? מה לגבי הצעצועים הישנים? מעבר דירה היא ההזדמנות הטובה ביותר להכניס קצת סדר לחייכם. מסירת או תרומת הפריטים שאינכם זקוקים להם, לא רק שיכניסו סדר לביתכם החדש, הם עשויים אפילו להוריד את מחיר ההובלה. לא מזמן נתקלתי במשפחה שהחליטה למכור חלק מהציוד הישן שהיה מונח שנים במחסן וכך הצליחו להרוויח כמה שקלים... על מנת לעשות סדר בתכולת דירתכם, מומלץ להתחיל בתהליך כבר כחודשיים לפני המעבר. צעד זה ימנע לחץ מיותר בהמשך הדרך ויאפשר לכם לקבל החלטות מושכלות – ואמיצות.

ביטוח? מסתבר שיש דבר כזה
תאונות קורות. אם חלילה הטלוויזיה ניזוקה במהלך ההובלה, מי ישלם על הנזק? ובכן, אם לא עשיתם את שיעורי הבית ולא בדקתם מי אחראי על כך, יכול להיות שאתם תצטרכו לשלם. בקשו מחברת ההובלות להסביר לכם את תנאי הביטוח לפני המעבר. הרבה חברות משתמשות במשקל כדי להעריך את שווי החפצים וכנגזרת – את גובה הביטוח, כך שיכול להיות שאם תישבר לכם הטלוויזיה קלת המשקל, לא תקבלו עליה את מלוא הסכום. תבדקו טוב טוב את תנאי הביטוח, ואם אתם רואים שמשהו לא מתאים לכם, נסו לדבר על כך עם חברת ההובלות, אם זה לא עובד אז פשוט בחרו חברה אחרת עם תנאי ביטוח איכותיים יותר שיגנו עליכם. עניין הביטוח תקף גם בשירותי אחסון תכולה. לרוב חברות האחסון מעניקות ביטוח סטנדרטי בגובה 10,000 ₪. אם שווי חפציכם גבוה יותר, כנראה שתזדקקו להשלמה.

לא מכינים רשימת חפצים
הכנת רשימת חפצים היא אחד הדברים החשובים במעבר. זו הדרך היחידה שלכם לוודא שכל פריט מהבית הקודם נארז כהלכה, עלה על משאית ההובלות ומשם כמובן הגיע לבית החדש. אין באפשרותכם לעקוב אחרי כל פריט ופריט ולכן הכנת רשימת תיעוד של כל החפצים לפני המעבר תוכל לעזור לכם מאוד.

אל תתנו למובילים להאיץ בכם ברגע פריקת החפצים בבית החדש, רישמו כל פריט שנפרק ברשימה וודאו שהוא הגיע באופן תקין. כך תימנעו מסיטואציה בה חודש אחרי המעבר אתם לא יכולים למצוא את הקופסא עם ציוד הצילום החשוב שלכם או כל דבר אחר בעל ערך רב.

מחכים לרגע האחרון
אם אתם עדיין מתרוצצים במאמץ לארוז את החפצים במטבח באותו הרגע שמגיעים המובילים, אתם בבעיה. חסכו לכם את כאב הראש הזה (ואת הסיכוי לשכוח משהו מאחור) והתחילו לארוז את חפציכם הכי מוקדם שרק אפשר, רצוי לפחות כמה שבועות לפני יום המעבר, כך הסיכוי שתשכחו או תאבדו חפץ יקר ערך יפחת מאוד.

כדי להפוך את העבודה לבעלת ביצוע, נסו לארוז קבוצת חפצים אחת ליום, למשל כל כלי העבודה או בקיץ, את בגדי החורף שלא משתמשים בהם כרגע – וכך לאט לאט גם תתקדמו לפרויקטים גדולים יותר כמו אריזת המטבח או חדרי הילדים.

סידור ארגזים באופן לא מסודר
כשאתם לחוצים בזמן לקראת המעבר, קל להגיד לעצמכם שתוכלו פשוט לסדר את הארגזים אחר כך, אבל כשאתם מגיעים לביתכם החדש עם ערימה של קרטונים וארגזים לא מסודרים, זה בהחלט יכול שלא להועיל בלשון המעטה – בטח כאשר תתחילו לפרוק את הציוד. במקום זה, רצוי לוודא שכל ארגז ארוז היטב, שחפצים שבירים עטופים כמו שצריך וכמובן שרשום על כל קופסא לאן היא שייכת ואיזה סוג חפצים נמצא בפנים. כדי להפוך את המעבר אפילו לקל עוד יותר, ארזו קופסת קרטון ייחודית בה תשימו את כל הדברים שתצטרכו באופן מיידי – כמו נייר טואלט, מספריים, פנסים, תרופות, מסמכים, מטען לנייד ועוד – שמרו את הקופסא אתכם בזמן המעבר. כעת כשתגיעו לבית החדש, כל מה שתצטרכו לעשות זה לפתוח את הארגז ושם תמצאו את כל החפצים הנחוצים לימים הראשונים בביתכם החדש.

מפתיע לומר, אך מעבר דירה דורש מיומנויות שלרובנו אין אותן מפאת חוסר הניסיון. יחד עם זאת, לא מדובר בפיזיקה למתקדמים, כך שהיערכות מוקדמת וקריאת מדריכים בנושא המעבר, יעשו את ההבדל בין מעבר חובבני ולחוץ לבין מעבר דירה מנוהל היטב.

מאחלים לכם בהצלחה ביום המעבר, ושהכל יעבור בשלום.

המאמר נכתב בשיתוף עם פורטל ההובלות ומעבר דירה ASK5

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה