close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ברייטלינג

מערכת שורשיג סיוון, תשפב12/06/2022

סקירה מעניינת על חברת ברייטלינג ודגמי השעונים שלה

תגיות:
צילום: Pixabay
ברייטלינג נחשבת לאחת מחברות השעונים השוויצריות היוקרתיות. הנה כמה אבני דרך בהתפתחות החברה:
• החברה הוקמה ב 1884 בכפר הנמצא בקנטון ברן שבשווייץ על ידי לאון ברייטלינג שהקים אותה בגיל ציער מאוד, 24 בלבד.
• לאחר פטירתו החברה עברה לבנו ג'סטון. הוא זה שיצר את הכרונוגרף הראשון ששימש טייסים במלחמת העולם הראשונה.
• לאחר שעברה החברה דור נוסף קדימה, לבנו של ג'סטון, היא הפכה ב 1936 לספקית השעונים הרשמית של חיל האוויר
צילום: Pixabay
המלכותי בבריטניה ואת שעון הכרונוגרף המפורסם שלה סיפקה ברייטינג לחברות תעופה רבות.
• שעון ברייטלינג זכה אפילו לחצות את האטמוספירה ולהגיע לחלל כאשר ענד אותו אסטרונאוט ב 1962 במשימת החלל מרקורי 7
• ב 1979, לאחר כממעט 100 שנה בה היתה בידי המשפחה, נמכרה החברה לארנסט שניידר, שען וטייס שהוציא דגמים נוספים שהפכו לנמכרים ביותר.

דגמי השעונים המפורסמים של ברייטלינג
לפני שנסקור את דגמי השעונים המפורסמים שלה, נציין כי ברייטלינג היא יצרנית השעונים היחידה בעולם שכל דגם מרכזי שלה מגיע עם הסמכת כרונומטר, מה שהופך את שעוניה למדויקים ביותר באופן רשמי, שעונים שווייצרים במלוא מובן המילה.

• נוויטיימר: אחת הסדרות המוכרות ביותר של ברייטלינג. אחד המאפיינים העיצוביים המוכרים בסדרת השעונים הזו היא אותן דסקיות מסתובבות שמטרתן היתה לאפשר לבצע חישובים מורכבים תוך כדי טיסה. הסדרה הושקה ב 1952. מאפיין נוסף הוא לוח שעון גדול יחסית בקוטר של 4.3-4.8 ס"מ. השעון עמיד למים עד עומק של 30 מ'. כאמור זהו שעון מדויק מאוד, ועיצובו משלב בין רטרו לנגיעות מודרניות ובין יוקרה לספורטיביות.
• פרופשונל: ממש כשמה, סדרה זו מיועדת למקצוענים בתחום הזקוקים לנתונים רבים במיוחד. שעונים אלה בנויים על פי סטנדרטים צבאיים ועם מפרט ייחודי הרלוונטי לטייסי קרב. הם עמידים למים בעומק רב במיוחד, עד 100 מ'. למרות הפונקציות הרבות בהם, הם נוחים לשימוש.
• סופר אושן: ברייטלינג היא לא רק ספקית השעונים הרשמית לחברות תעופה וחיל האוויר הבריטי אלא גם מספקת שעוני צלילה לצוללנים מקצועיים באזרחות או במסגרת הצבא. סדרת סופר אושן הושקה ב 1957 ושעוניה נחשבים למבוקשים ביותר מתוך המגוון הגדול של שעוני הצלילה הקיימים בשוק. העמידות שלהם למים היא כמובן מרשימה, בין 500 מ' ל 2000 מ'. קוטרו של /שעון זה נע בין 3.6-4.6 ס"מ, מעט קטן יותר משעוני הטייסים. השעונים מעוצבים כך שיהיה ניתן לקרוא את המידע בקלות גם בתנאים לא אידיאליים כמו חשיכה מוחלטת שישנה בעומק רב.
• כרונומט: ברייטלינג כרונומט נחשב אף הוא לאחת הסדרות האייקוניות ביותר של ברייטלינג. הוא החל את דרכו בשנות הארבעים של המאה הקודמת אך כמובן שמלבד הדגם ההתחלתי יצאו מאז דגמים נוספים השייכים לסדרה עם שינויים ותוספות. מרבית שעוני הסדרה מגיעים עם מנגנון תוצרת בית ועמידותם למים היא בעומק של 100 עד 500 מ'. במיוחד בתחילת דרכו השעון היה ידוע בחישובים המתמטיים שהיה ניתן לעשות בו ומכאן שמו.

לסיכום, חברת ברייטלינג מוציאה כבר קרוב ל 150 שנה שעונים מדויקים, איכותיים ויוקרתיים מאוד. בניגוד לחברות אחרות שהיו בתקופה בה החלה החברה את דרכה, הכיוון היה פחות עיצוב מלכותי ויוקרתי אלא יותר פונקציונלי עם נתונים רבים ככל האפשר. כך מצאה החברה את מקומה כאחת מחברות השעונים המובילות.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה