close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מדריך עבודה בגובה

מערכת שורשיז סיוון, תשעט20/06/2019

איך מדריכים נכון על עבודה בגובה ובטיחותה?

תגיות:
כמעט מדי יום מתפרסמת ידיעה על עוד פועל שאיבד את חייו בנפילה מגובה רב. כל אחד מן המקרים הללו, ללא יוצא מן הכלל, היה יכול להימנע לו הייתה הקפדה של הגורמים הרלוונטיים על כל נושא
הבטיחות. את עניין הטיפול החוקי והמשפטי במקרים אלה יש להשאיר לגורמים המתאימים, אבל כל אחד ואחד שמעסיק עובדים בגובה וכל עובד שמבצע עבודה בגובה חייב לוודא שהוא עצמו שומר על חייו שלו, ויש לו שלל אמצעים לעשות זאת כשמדריך עבודה בגובה הוא רק אחד מהם, ועל כך מסבירים המומחים של חברת עידן בגובה.

מדריך עבודה בגובה – למה וכמה זה חשוב?
כשאנו חושבים על רמת הבטיחות של עובדים בגובה, אנו חושבים על הקסדות שהם חובשים, על החבלים שהם קשורים אליהם ועל נעלי העבודה שאיתם הם עולים לגובה וכל אלה הם בהחלט אמצעים חשובים וקריטיים לשמירה על בטיחותו של העובד בגובה. אלא שבפועל ישנם גורמי בטיחות רבים נוספים, ולרוב גם לא פחות חשובים. אחד מהם הוא הנושא של הדרכות עבודה בגובה המבוצעות על ידי מדריך עבודה בגובה ומשיגות את אחת המטרות החשובות ביותר בעולם הבטיחות: מודעות וערנות.

מעבר לאמצעי הבטיחות שצריכים ללוות את העובד בגובה רב, אמצעי הבטיחות החשוב ביותר שעומד לרשותו הוא אמצעי המודעות, הזהירות והערנות. אפשר בהחלט לומר שעובד ערני, זהיר שמועד לסיכונים להם הוא נתון בכל רגע ורגע, סיכוייו להיפגע בגובה הם נמוכים גם ללא שום אמצעי אחר. מרבית תאונות העובדה בגובה מתחילות בחוסר מודעות וחוסר ערנות, שבתורן מובילות להתנהגות חסרת אחריות שגם קסדה, חבל או נעלי עבודה לא יוכלו למנוע. ומכאן החשיבות הרבה של הדרכות עבודה בגובה והחשיבות של עריכתן בתדירות גבוהה, מעת לעת על ידי מדריך עבודה בגובה שהוכשר והוסמך לכך, ומעת לעת אפשר גם באופן עצמאי על ידי אחראי בטיחות במקום העבודה.

מדוע נדרש מדריך עבודה בגובה לצורך ביצוע ההדרכות?
הדבר החשוב ביותר אצל עובד שעולה לגובה הוא הידע שלו סביב הסיכונים שלהם הוא נתון וסביב הדרך הטובה ביותר להתמודד עם אותם סיכונים. אדם שלא עבר הכשרה בתחום של עבודה בגובה יכול רק לנחש מהם אותם סיכונים ומהי הדרך להתמודד איתם. מדריך עבודה בגובה הוא אדם שרכש השכלה רשמית בתחום זה ואוחז בידע הנדרש בכדי להדריך איתו אנשים אחרים הזקוקים לידע זה. במשרד העבודה הבינו זאת מההתחלה והתנו את העלייה לגובה בהסמכה מראש של העובד, כשחלק מרכזי בהסמכה זו הוא ביצוע הדרכה באמצעות מדריך עבודה בגובה.

עידן בגובה מציעה שירותי הדרכה בגובה לשלל חברות בענף הבניין, התשתיות והתעשייה, ובתקופה בו נחשף כל אחד לסיכונים האדירים שבהם פועלים העובדים בגובה רב, יהיה זה אך מתבקש שכל עובד יעבור הדרכה של עידן בגובה לפני שהוא מורשה בכלל לעזוב את פני הקרקע.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה