close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

השבוע בספורט- מכבי בטופ 16

אחיקם אליהכד כסליו, תשסט21/12/2008

מכבי עולה לטופ 16, נתניה מתרחקת מהפסגה והקבוצות בליגת האלופות עולות לשלב הבתים... סיכום השבוע בספורט.

ליגת העל

השבוע התקיים המחזור ה-14 בליגת העל. נתניה סיימה את משחקה הביתי מול בני סכנין בתיקו 1-1, והוכיחה שוב שבלי התקפה ראויה אי אפשר לזכות באליפות. מ.ס אשדוד ניצחה את הפועל פ"ת 1-4, והיא ממוקמת כבר במקום ה-5 בטבלה.
הפועל ת"א כבר ראתה את הניצחון בכיס לאחר שהובילה 0-1 (יבואה), אבל אז נשרק לחובתה פנדל שלא היה. יש לציין שזו לא הפעם הראשונה שהפועל ת"א מקופחת בגלל החלטות שגויות של השופטים.
מכבי פ"ת ומכבי ת"א סיימו בתיקו
0-0 אחרי משחק שלא מתאים לרמה של ליגת העל (או שכן?).
בית"ר ירושלים הצליחה לנצח סוף- סוף בבית את הכח עמידר ר"ג בתוצאה 0-3. קאלה היה מצוין והציל את שערה של בית"ר מספר פעמים.
מכבי חיפה השיגה 0-1 קטן על בני יהודה, ופתחה את הפער מהשנייה הטבלה, נתניה, ל-4 נקודות.

בפעם האחרונה שהימרנו על תוצאות בליגת העל, ניחשנו נכון שני משחקים מתוך שישה. נקווה שהפעם נשתפר קצת...:

*הפועל פ"ת-הפועל ת"א: הפועל פ"ת בתקופה לא טובה, אבל יש לה את הביתיות. להפועל ת"א יש שאיפות להידבק לצמרת. הפועל ת"א תנצח.
*מכבי ת"א-בני סכנין: מכבי ת"א בתקופה לא טובה. סכנין תחת הדרכתו של אייל לחמן לא יפחדו לשחק אגרסיבי. ייגמר בתיקו.
*מ.ס אשדוד-מכבי נתניה: לאשדוד יש את ההתקפה השנייה הטובה בליגה. לנתניה יש את ההגנה השנייה הטובה בליגה. למען הכדורגל, אשדוד.
*הכח עמידר ר"ג-מכבי פ"ת: הכח עמידר עמוק מתחת לקו האדום. מכבי פ"ת בתקופה לא טובה, אבל אם לא נגד הכח אז נגד מי? פ"ת תנצח.
*הפועל ק"ש-בני יהודה: ק"ש עם אלי כהן ועם הביתיות. בני יהודה אחרי הפסד 1-0 למכבי חיפה. מריח כמו ניצחון של ק"ש.
*מכבי חיפה-בית"ר ירושלים: מכבי חיפה לא ניצחה בבית מהמחזור ה-7. אם בית"ר מפנטזת על הצמרת, אז זה הזמן לנצח. ייגמר בתיקו.
 
אלישע לוי- פער של 4 נקודות מנתניה
ליגת האלופות

שלב הבתים בליגת האלופות הסתיים. בכל בית בשלב הבתים היו ארבע קבוצות: שתי הקבוצות שסיימו ראשונות מעפילות לשמינית הגמר. הקבוצות שסיימו במקום השלישי הולכות לגביע אופ"א, בעוד הקבוצות שסיימו אחרונות חוזרות לביתם עם לב שמח וחשבון בנק קצת יותר תפוח.

בבית א' הצליחה רומא לסיים במקום הראשון, בעוד צ'לסי תאלץ להסתפק במקום השני ובהגרלה קשה לשמינית הגמר. בורדו סיימה שלישית.
בבית ב' סיימה פנאתנייקוס במפתיע במקום הראשון, בעוד הפייבוריטית בבית, אינטר סיימה שנייה. ורדר ברמן סיימה שלישית ותסתפק בגביע אופ"א.
בית ג' הציג לנו לראווה את ברצלונה (18 שערים בשישה משחקים), שסיימה כצפוי ראשונה. ספורטינג ליסבון הצליחה לסיים שנייה, ושלחה את שחטיור דונייצק לגביע אופ"א. בבית ד' סומנו מההתחלה ליברפול ואתלטיקו מדריד כשתי הפייבוריטיות לעלות לשמינית הגמר, והן אכן עמדו בציפיות, כשליברפול מסיימת אך במעט לפני אתלטיקו. מארסיי סיימה שלישית ותתנחם בגביע אופ"א.
בבית ה' העפילו לשמינית הגמר מנצ'סטר יונייטד ו-ויאריאל. אלבורג האלמונית סיימה במפתיע לפני סלטיק, והיא זו שתישלח לגביע אופ"א.
בבית ו' הצליחו לעלות לשמינית הגמר באיירן מינכן וליון בעלות הניסיון במפעל, והותירו את פיורנטינה במקום שממנו עולים לגביע אופ"א, ואת סטיאווה בוקרשט במקום שממנו עולים לאוטובוס בחזרה הביתה.
בית ז' סומן כבית קל עבור ארסנל, אך היא סיימה רק במקום השני אחרי פורטו, ותצפה להגרלה קשה לשמינית. דינמו קייב סיימה שלישית ותתנחם בגביע אופ"א.
בית ח' הצדיק את המוניטין שלו כבית המוות. יובנטוס סיימה ראשונה אחרי קרב צמוד עם ריאל מדריד שסיימה שנייה. מחזיקת גביע אופ"א זניט סנט פטרסבורג תנסה להגן על תוארה, לאחר שסיימה שלישית.
מלכי השערים של שלב הבתים הם כרים בנזמה (ליון), סטיבן ג'רארד (ליברפול), ליאו מסי (ברצלונה) ומירוסלב קלוסה (באיירן מינכן) שסיימו עם 5 שערים כל אחד.
 
הנרי, ברצלונה ימשיכו לרחף על המגרש גם בשמי
מכבי נגד ציבונה

מכבי תל אביב ניצחה בפעם השנייה ברציפות בחוץ, הפעם את לה– מאן בתוצאה 74-87, והבטיחה לעצמה את הכרטיס לטופ 16. קרלוס ארויו עלה למשחק במטרה להחזיר למכבי על המשחק הנוראי בשבוע שעבר באבלינו וסיים עם 19 נקודות ו-7 אסיסטים.
גם אליהו וכספי(המשחק הטוב ביותר שלו ביורוליג) הציגו משחק מצוין, וסיימו את המשחק עם 19 נקודות כל אחד.
הקבוצה הצרפתית הצדיקה את המוניטין הגרוע שלה - ההגנה שלה הייתה רכה, היא לא הלכה מספיק פעמים לקו, והידית שלה, דיוויד בלות'נטל סיים עם 9 נקודות בלבד.
פיני הצליח עם רוטציה קצרה של כ-8 שחקנים לשלוט במשחק לכל אורכו, אבל ספק אם במשחקים החשובים מול אולימפיאקוס ומלאגה זה יספיק. למזלו של פיני יש לו כמה שבועות של פגרה על מנת להכניס את אלטון בראון (הרבה חלודה) לכושר, ואולי להביא פוינט גארד נוסף, כדי להוריד מארויו קצת עומס.
 
פיני מתחיל לחשוב על הטופ 16
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה