close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פיצול דירה ליחידות דיור קטנות

אבי הושיארכד אב, תשע04/08/2010

בשנים האחרונות קיימת תופעה אשר הולכת ומתרחבת של פיצול דירה או לופט למס' יח' דיור. האם זה טוב, מהן הדעות בעד או נגד?

תופעה זו החלה להתפשט כשהחל ביקוש לדירות קטנות בקרב העובדים הזרים. החלה מגמה של חלוקת דירות כדי לספק מענה לביקוש הרב לדירות קטנות. תופעה זו צברה תאוצה גם בקרב סטודנטים, זוגות צעירים ורווקים, אשר אין ביכולתם לממן רכישת דירה עקב המחירים הגבוהים הקיימים בשוק לדירות קטנות ומשופצות כחדשות.

חלוקת דירות אינה מותרת ע"פ חוק אלא רק באזורים /רחובות מסוימים אשר הותרו ע"י העירייה.
קיימות כמה דעות של בעד ונגד:

נגד:
רשות או עירייה-
לא מאשרים חלוקה עקב צפיפות ו"העמסת" יתר של דיירים, חנייה ותשתיות על איזור מסוים אשר אינו תוכנן מראש לדברים אלו. כמו כן לפי דברי העירייה, חלוקת הדירות אשר אינן מבוצעות ע"פ היתר הופכות את הדירות המחולקות לקטנות ולא מתאימות את התקן הנדרש וכמו כן עלולות להוות סכנה לדיירים עקב אי הפיקוח על ביצוע החלוקה וכמו כן אי התאמה לדרישות כיבוי אש והג"א.
תושבים באיזור-
מתנגדים להוספת דיירים נוספים לבניין מסיבות דומות לעירייה של צפיפות ,חנייה העמסת יתר של תשתיות מים, ביוב וחשמל.


בעד:
משקיעים- אשר רוכשים דירה להשקעה מעדיפים בגלל הפוטנציאל הטמון בחלוקת דירות אשר מניב תשואה גבוהה והכנסה משכירות גבוהה יחסית לדירה רגילה ללא פיצול.
זוגות צעירים-
עקב העלות הגבוהה של רכישת דירה וקושי לעמוד בהחזר משכנתא גבוה,קיימת האפשרות לרכוש דירה ולחלק אותה ל-2 דירות כאשר הזוג יגור בתקופה הראשונה לחייו כזוג בדירה קטנה יחסית וישכיר את היחידה הנוספת כאשר ההכנסה מהשכירות תקל עליהם בהחזר המשכנתא.

דעת קבלן- ההיגיון אומר כי לעירייה ולרשויות כדאי למסד את נושא החלוקה באופן חוקי ואז הכל ייעשה תחת פיקוח הכולל: התאמת דרישה של מ"ר לכל דירה, בנייה לפי ההתקנים של העירייה, אפשרות לקבל מיסוי בגין חלוקה לפי 2 דירות(מיסי עירייה ארנונה,השבחה ,שבח) והתאמה לדרישות כיבוי אש והג"א.

בשנים האחרונות לפי דברי פוליטיקאים,שרים, חברי כנסת, ראשי ערים, חברי מועצת עיר נושא הדיור לזוגות צעירים נמצא בראש סדר העדיפויות לכן לדעתי, חשוב לתת היתרים לחלוקת דירות כבר בקרוב מכיוון שכולם מדברים על מחירי הדירות הנוסקים מעלה ואי היכולת של זוגות צעירים לשכור או לקנות דירה נושא זה במידה ויוסדר ישפיע על הביקוש וההיצע בשוק הדירות ודירות יושכרו במחירים סבירים.דבר אשר יקל על דיור לזוגות צעירים לרכוש דירה או לשכור בהתחלת הקריירה שלהם.

כיום חלוקת דירות ללא היתר נחשבת לעבירה פלילית, לכן כדאי לחשוב לפני שמפצלים דירה.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה