close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ליברמן: "צריך לכבוש את כל רצועת עזה, ולעשות שם ניקוי רציני"

מערכת שורשטז תמוז, תשעג24/06/2013

יו"ר ועדת חוץ וביטחון ומספר 2 ברשימת הליכוד-ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר היום (שני) בעקבות ירי הרקטות לדרום, שלישראל אין מנוס מלשקול לכבוש את עזה.

צילום: ויקפדיה
יו"ר ועדת חוץ וביטחון ומספר 2 ברשימת הליכוד-ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר היום (שני) בעקבות ירי הרקטות לדרום, שלישראל אין מנוס מלשקול לכבוש את עזה. בראיון לרשת ב' אמר ליברמן כי "נניח שבמשך שנתיים לא נעשה כלום ויש לנו איזשהו שקט מדומה. מה יקרה בעוד שנתיים? לחמאס יהיו מאות טילים שמגיעים לתל אביב ומעבר לתל אביב
גם להרצליה, אולי עד לנתניה ואנחנו נמצא את עצמנו בעוד שנתיים במציאות שיש להם כל מיני כלי טיס ומאות טילים שמגיעים לתל אביב. החמאס לא מאבד זמן".

על כן, הוסיף ליברמן, "לא תהיה ברירה. אנחנו הרי היינו גם ב'עופרת יצוקה' וגם ב'עמוד ענן' ומכיוון שאין שם שום כוונות אצל חמאס להכיר בישראל ולהתקיים בדו קיום או להשלים עם הנוכחות היהודית במדינת ישראל, לא תהיה ברירה ובסופו של דבר ישראל צריכה לשקול ברצינות אפשרות לכבוש את כל הרצועה ולעשות ניקוי יסודי. הרי כבר היום יש שם מאות מפעלים שעוסקים בפיתוח וייצור נשק, לא באיכות החיים ולא הפיתוח תעשייה אזרחית אלא בפיתוח כלי נשק".

עוד אמר ליברמן כי "אני לא בטוח שאנחנו רוצים לחיות במציאות בה מצד אחד נהיה עם שכנים בנוסח חיזבאללה ובצד שני עם שכנים בנוסח חמאס".

לדבריו חמאס לא מוכן להשלים עם קיומה של מדינת ישראל. "הארגון אומר זאת כל בוקר וכל ערב. שוטפים את המוח גם לצעירים ברצועה. מספיק לראות מה התכנים בקייטנות הקיץ לילדים שעוד לא מלאו להם שש או שבע. מגדלים פה דור שכל מטרתו הוא שנאה והשמדת ישראל. נכון שעכשיו מבחינת החמאס העיתוי לא נוח. מה אנחנו צריכים לחכות שלחמאס יהיה נוח?".

ליברמן אמר כי אינו יודע עם ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון בוגי יעלון שותפים לדעתו באשר לכיבוש מחדש של הרצועה. לדבריו, "אני יודע שזה מאוד לא פופולרי ואנשים יגידו 'עוד פעם לחזור לרצועה'. אני רק מזכיר שבזמנו כששאלו את רבין אמרו מה יקרה אם אנחנו נצא מהרצועה ונראה שיש משם ירי וטילים על ישראל, הוא אמר: 'מה הבעיה, אנחנו נכבוש את עזה בחזרה'. לטווח הארוך לא יהיה מנוס".

הוסף תגובה
צילום: ויקפדיה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה