close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עבודה בריאה מול המחשב

ניצן וידנפלדג טבת, תשסח12/12/2007

עשרה טיפים מאוד מאוד חשובים על השימוש הנכון במחשב והנשפחים מבלי לאמץ את הגוף, העניים ועם כמה שפחות נזקים גופניים.

מאמר חמישי בסדרת המאמרים שלנו על אודות אחזקת המחשב
למאמרים הקודמים-
1) טיפים לייעול השימוש במחשב.
2) על הגנה ברשת.
3) טיפים חשובים לשימוש בתוכנות אופיס.
4) עשרה טיפים לגלישה בטוחה ומועילה ובלי נפילות בצניעות.

והפעם- טיפים לשימוש
בריא במחשב


1. גב תחתון: בזמן העבודה מול המחשב הגב התחתון הוא החלק בגופכם שנושא את רוב המעמסה. הקטינו את הסיכון לכאבי גב על ידי הצמדה של הגב התחתון למשענת הכיסא שלכם. אם מקום העבודה שלכם הוא מהסוג שלא מייחס חשיבות לבריאות העובדים, משענת הכיסא תהיה גבוהה מדי או מפורקת. לכן הביאו מהבית כרית או מגבת מגולגלת כדי לתמוך בגב התחתון.

2. רגליים: כדי להוריד עוד מעמסה מהגב שמרו על תנוחת ישיבה נכונה. הרגליים אמורות לנוח בצמוד לרצפה או על משענת לרגליים. התרחקו כמה שאפשר מתנוחות המזכירות את האופן שבו אתם יושבים מול הטלוויזיה: אל תרימו את הרגליים ואל תקמרו את הגב.

3. מסך: נסו לגעת במסך שלכם מבלי לזוז מהכיסא. הצלחתם ? אתם יושבים קרוב מדי ומאמצים את העיניים והכתפיים. לאחר שהרחקתם את המסך, כוונו אותו כך שהקצה העליון שלו נמצא מעט מתחת לקו המצח שלכם. מרכז המסך אמור כרגע להיות בדיוק מול העיניים שלכם.

4. תאורה: עבדו תמיד בחדר מואר בתאורה ניטרלית (לא צבעונית), שאינה בוהקת מדי. אם אין לכם שליטה על התאורה מסביבכם, אתם יכולים לגרום למסך שלכם לפצות על כך. חפשו בתפריטים שלו, אלה שמופעלים על ידי הכפתורים שעל המסך, את ההגדרות של "טמפרטורת הצבע". השתמשו בערך נמוך מ-5,400 לתאורה משרדית עמומה, ב-5,400 לחדר מואר היטב ובערך גבוה יותר לחדר עם תאורה בוהקת מדי.

5. קצב רענון: מסך מרצד הוא מתכון לכאבי ראש ועיניים. דאגו שקצב הרענון במסך שלכם יעמוד על 70 הרץ לפחות. הנתון הזה מתייחס למסכי ה-CRT השמנמנים מהסוג הישן. במסכים דקים הבעיה הזו אינה קיימת.

6. הפסקות: גם אם הבוס לוחץ והדדליינים מתחילים לזמזם מסביבכם, קחו הפסקות. זה לטובתכם. פעם בשעה לכל הפחות קומו מהכיסא, התמתחו וחדשו את זרימת הדם. בנוסף, תתפלאו לגלות כמה הפסקה קטנה לגוף ממריצה את גלגלי המחשבה.

7. מקלדת ועכבר: המקלדת אמורה להיות בערך בגובה המרפקים שלכם. כן, כל כך נמוך. העכבר צריך להמתין לכם קרוב מאוד למקלדת. אם תקפידו לעצב כך את סביבת העבודה שלכם, תוכלו למנוע כאבים באזור הכתפיים.

8. אצבעות: רוב האנשים משתמשים בכוח רב מדי כשהם מפעילים את המקלדת או הג'ויסטיק של המחשב. הימנעו מ"תסמונת אצבעות פלייסטיישן" על ידי הקשות רגועות ועדינות. גם המקלדת שלכם תיהנה מכך.

9. ניקיון: המקלדת שלכם היא בית גידול לחיידקים, ואתם לא רוצים לדעת אילו יצורים חיים בתוך האבק שבמחשב שלכם (טוב: קוראים להם קרדיות האבק והם גורמים לאלרגיה. עכשיו אתם יודעים). נקו את המחשב מבפנים אחת למספר חודשים ואת המקלדת לפחות פעם בחודש. תמיד שטפו ידיים לאחר עבודה במחשב משרדי.

10. התאמה אישית: גשו לחנות מחשבים ונסו מספר מערכות של עכברים ומקלדות. אל תקנו משהו רק כי הוא "ארגונומי" ואל תבחרו במוצר הארגונומי היקר ביותר. לכל אחד מאיתנו העדפות משלו, מצאו את הסט שאתם מרגישים איתו הכי נוח.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה