close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיפים לתפירה למתחילים

מערכת שורשכג ניסן, תשפב24/04/2022

תפירה היא לא תחום רק של מעצבי אופנה וכל אחד יכול ללמוד את התחום ולצור פריטים מהממים

תגיות:
צילום: pexels
רוצים ללמוד תפירה ולא יודעים מאיפה להתחיל? אנחנו רק יכולים לומר לכם שתפירה היא לא תחום רק של מעצבי אופנה וכל אחד יכול ללמוד את התחום ולצור פריטים מהממים. קחו בחשבון שעל מנת שתוכלו להתחיל בתחום
צילום: pexels
כמו שצריך, יש צורך בציוד מתאים וכמו כן יש לעבור הכשרה או הדרכה מתאימה.

תפירה למתחילים
מדובר על תחום רחב יחסית שכולל כל מיני סוגים וטכניקות של עיצוב וייצור פריטי טקסטיל. תופרים מתחילים צריכים להחזיק ברשותם בדים וחומרי גלם. על מנת להוזיל את מחיר הבדים, מומלץ לרכוש בדים בסיטונאות. כמו כן, יש להצטייד במספריים, בחוטים ומחטים, טושים לסימון וכלי כתיבה. כמו כן, מומלץ גם להחזיק מחברת לציור סקיצות.

טיפים לבחירת מכונת תפירה
מכונת תפירה היא אחד מהכלים השימושיים ביותר לכל תופר מתחיל או מתקדם. יש כל מיני סוגים של מכונות תפירה וטווח המחירים הוא רחב. יש מכונות תפירה בכמה מאות, אלפי ואפילו עשרת אלפי שקלים. מומלץ לבצע מחקר מעמיק ולבחור במכונת תפירה שתואמת את צרכי התפירה שלכם, את טכניקות התפירה וכמובן את המחיר. יש המון חברות מוכרות בתחום ואם כבר מחליטים על רכישת מכונת תפירה, מומלץ לבחור בחברה שיש לה מוניטין טוב והמותג שלה מוכר וידוע. נחדד ונאמר שרצוי לבחור במכונת תפירה שלא יהיה מסובך לתפעל אותה ומדוע? כי אם היא תהיה מורכבת לתפעול, הרי שהדבר עשוי לגרום לייאוש מהיר ואתם רוצים להימנע מכך. יש לבחור מכונת תפירה שתתאים למתחילים, שתהיה נוחה לתפעול ולשימוש וכזאת שלא תגרום לכם להרים ידיים עוד לפני שהתחלתם את צעדיכם הראשונים בתחום.

סוג הבד
חשוב להכיר את סוגי הבדים השונים. כל אחד מהם מתאמים לסוגים מסוימים של פריטים. כאשר אתם בוחרים את הבד, שימו לב שאתם בוחרים בבד שיתאים לאופי העבודה, לשימוש וכמובן בחרו בד שיחזיק לאורך זמן. לדוגמה, בדי בייסיק יכולים להתאים לרוב הפריטים, בדי לייקרה יתאימו בעיקר לבגדי ים (תודות לגמישותם ועמידותם במים).

מספריים נוחות
מלבד מכונת התפירה, גם המספריים הם כלי שימושי מאוד עבור תופרים. באמצעות המספריים, תוכלו לגזור את הבדים בצורה מדויקת ונוחה וללא שום פגיעה במרקם שלהם. אל תשתמשו בכל מספריים, השתמשו בכאלה שהן ייעודיות לתפירה.

ידע מקדים בתחום התפירה
אם אתם ממש בתחילת הדרך, מומלץ שיהיה לכם ידע בתחום. אפשר להירשם לקורסים, אפשר לצפות במדריכים ביוטיוב. העיקר שתקבלו מושג ראשוני ותדעו מה אתם צריכים לעשות ואיך לעשות.

מונחים בתחום התפירה שכדאי לכם להכיר

להלן מונחים בסיסיים בתחום:
אריג - מדובר על בד שעשוי ממערכת של חוטים. אלו חוטים שארוכים אחד בשני לאורך ולרוחב.
סריג - מדובר על בד שעשוי מלולאות של חוטים, כאשר אלה נכנסות ויוצאות אחת דרך השנייה.
סיבים טבעיים - מדובר על חומר גלם ממקור טבעי שמשמש ליצירת בד. לדוגמה, צמר, משי, כותנה.
סיבים מלאכותיים - מדובר על סיבים שעברו תהליך כימי לצורך ייצורם. לדוגמה, ניילון, פוליאסטר, ויסקוזה.
בטנה - מדובר על בד שמשמש לחלק הפנימי של פריטי הביגוד. משתמשים בו על לצור שכבת נוחות או על מנת למנוע שקיפות של הבד.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה