close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אימונים לטובת שיפור הישגים בלימודים

מערכת שורשכד אדר ב, תשעט31/03/2019

תגיות:
בעוד שפעילות גופנית מסייעת למניעת מחלות הקשורות בהשמנת יתר, היא בו בזמן מגבירה גם את הביצועים האקדמיים. לפעילות הגופנית יכולה להיות השפעה רבה על איכות המיומנויות הקוגניטיביות של הסטודנטים, ועל העמדות וההתנהגות האקדמית שלהן – תכונות שהן מרכיבים חשובים בשיפור הביצועים האקדמיים, כולל, שיפור יכולת הריכוז ותשומת הלב.

אם אתם סטודנטים לתואר ראשון, למשל במסלול של לימודי כלכלה, ושואפים להצליח בלימודים כדי לפתוח בקריירה מצליחה כיועצי משכנתאות, כחשבי שכר בכירים, או כמנהלי פרויקטים, בוודאי תשמחו לדעת מה

עוד יוכל לסייע לכם להשיג ציונים טובים יותר בלימודים האקדמיים, חוץ מלחזור על החומר שוב ושוב?

לרוץ ולהצליח בבחינה
אפילו חצי שעת ריצה, יכולה לעזור לסטודנטים לפתור בעיות ביעילות גדולה יותר. למעשה, ככול שסטודנטים פעילים יותר מבחינה פיזית, כך הם טובים יותר מבחינה אקדמית.

רוצים לשפר את ציוני המבחנים שלכם? התחילו את הבוקר עם פעילות שממריצה את פעילות הלב וכלי הדם.
רוצים לראות שיפור במשימות הכרוכות בשינון החומר ובהבנתו? נסו לבצע תרגילי התנגדות המחזקים את שרירי הגוף ומומלצים בעיקר לאחר ריצה.

מחקרים מלמדים כי שמירה על גוף בריא עשויה להיות אחד הגורמים החשובים ביותר בקביעת ההצלחה של הסטודנטים.

להקשיב למדריך הכושר
בחירה באימונים בסטודיו לחיטוב הגוף או במכון כושר, מציעה לכם מספר יתרונות:
- אימון מודרך בקבוצה קטנה.
- גישה לציוד חדיש ומגוון (כדורי כוח, משקולות מסוג קטלבל (kettlebell), רצועות אימון במנח תלוי הנקראות רצועות TRX (Total Resistance Exercises) ועוד.
- טיפים לתזונה נכונה ובריאה
- פעילות גופנית מושכלת, המשלבת כמה שיותר שרירים.
- אימון ידידותי, מהנה ואפקטיבי.
- התנסות במגוון תרגילים המיועדים למטרות שונות (סיבולת לב ריאה, שיפור היציבה, קואורדינציה, גמישות ועוד).
- שילוב בין תרגול אירובי לבין אימון כוח השומר על רמת העניין של המתעמל.
פעילות גופנית – איך היא משפיעה על הלימודים?
ישנן סיבות רבות לקשר בין פעילות גופנית, ולהשפעתה על התפתחות המוח, כגון:
- הגברת הנוירו-טרופינים שמקורם במוח, ומסייעים להישרדותם של נוירונים באזורים האחראים על למידה, זיכרון ורמות גבוהות יותר של חשיבה.
- הגברת זרימת החמצן למוח.
- הגברת הנוירו-טרנסמיטורים המוחיים.
סריקות מוח שנערכו בקרב ילדים מיד לאחר 20 דקות של ישיבה לעומת הליכה, מצאו כמות ניכרת של פעילות עצבית.
- אצל ילדים שבילו את הזמן בישיבה צוינה פעילות מינימלית של המוח.
- אצל ילדים שבילו את הזמן בתנועה, התרחשה פעילות מוחית משמעותית.

פעילות גופנית כשגרה יומית
לאחר שהמחקר הוכיח שפעילות גופנית יוצרת סביבה טובה יותר ותורמת לפעילות קוגניטיבית מוגברת במוח, כדאי גם לכם לנסות כמה דרכים שיאפשרו לכם לשפר את הפונקציות הקוגניטביות ולשפר את ההישגים הלימודיים שלכם.

1. לכו למכון כושר
ניצול מכון הכושר הוא כנראה אחת הדרכים הקלות ביותר לשיפור ההישגים האקדמיים שלכם. כל הציוד הנדרש לתרגול, נמצא בהישג יד. בסופו של דבר, פעילות גופנית משחררת חלבון המגרה את צמיחתם של תאים חדשים ומשפר את הזיכרון. זיכרון טוב יותר יסייע לכם להשיג ציונים טובים יותר.
2. הצטרפו לאימון אירובי
אימון אירובי מועיל להגדלת תפקודי המוח הקוגניטיביים. אימון אירובי לפני השיעור יסייע לכם להגביר את תשומת הלב, את מהירות התגובה ואת מהירות העיבוד השכלי. תרגילים אירוביים מסייעים גם לוויסות האדרנלין ועוזרים לאנשים להתמודד טוב יותר עם מתחים.
3. לשחות
שחייה היא ספורט אינטנסיבי כי היא מנצלת כמעט כל שריר בגוף האדם. שחיה יכולוה להגדיל את ייצורו של הורמון הגדילה האנושי המכונה HGH. להורמון זה יש יתרונות שונים לגוף האדם, כולל הגברת הנפח המוחי. בסופו של דבר, זה יעזור לשיפור תפקודים קוגניטיביים. פעילות גופנית אינטנסיבית כמו שחיה, מגבירה את יצירתם של תאי מוח חדשים ומסייעת לתוחלת חיים ארוכה יותר של תאי המוח הנוכחיים.
4. ריצה
ריצה היא פעילות גופנית המייצרת אנדרופינים המשפרים את מצב הרוח. ריצה יכולה להפחית מתחים כי היא מעודדת את שחרורם של ההורמונים הגורמים לכם להרגיש טוב. הפחתת המתח מסייעת ללימודים יעילים יותר.
ולבסוף, היתרונות הבריאותיים הקשורים לפעילות גופנית, כולל מחלות לב וכלי דם, בריאות העצמות, תוצאות פסיכו-סוציאליות ובריאות הקוגניציה והמוח, הוכחו במספר מחקרים. כמו כן הוכח כי הזמן המושקע בפעילות גופנית קשור לא רק לגוף בריא יותר, אלא גם להתפתחות קוגניטיבית משמעותית ולבריאות המוח לאורך החיים.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה