close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך תעצבו את הבית ותשנו אווירה לכבוד שבת

מערכת שורשכב חשוון, תשפג16/11/2022

השבת הוא יום מנוחה וחגיגה. זה זמן למשפחה, חברים, תפילות ואוכל. אבל איך אפשר לשנות את האווירה בבית לכבוד השבת

תגיות:
צילום: canva

כמה מהדרכים הטובות ביותר ליצור אווירה

צילום: canva
שלווה ומרגיעה לכבוד שבת הם באמצעות נרות שבת, פרחים וקישוטים אחרים. דברים אלה יגרמו לסביבה להרגיש יותר מסבירת פנים ונעימה. כשיש לך אורחים זה תמיד נחמד שיש את הדברים האלה בבית כדי שאווירת השבת תקבל עוצמה.

דרכים לעיצוב הבית לכבוד שבת
ישנן דרכים רבות לעשות זאת - מהאופן שבו אנו מתלבשים דרך אקססוריז לבית ועד לאוכל שאנו אוכלים. הנה כמה רעיונות איך אפשר ליצור אווירת שבת בבית:
- הדלקת נרות שבת: נרות שבת הדלוקים בפמוטים מעוצבים יקפיצו את המראה של שולחן השבת, כאשר תניחו באמצע השולחן זוג פמוטים יפייפיים העשויים מעץ, קריסטל, מתכת או שיש יתנו לשולחן מראה יוקרתי.
- בגדי שבת: דאגו שכל בני הבית לבושים בבגדים הכי יפים וחדשים שלהם לכבוד שבת. זה אוטומית יעלה לכולם את המורל.
- מפת שבת: כסו את שולחן האוכל במפה יוקרתית ויפה. המפה היא הבסיס לכל השולחן מבחינת הצבע והחומר. אם אתם רוצים לתת אווירה של קדושה, תמיד כדאי להשתמש במפה לבנה. אם תרצו למשל להכניס שמחה לשולחן השתמשו במפה צהובה או כתומה. בכדי להגיע לאווירה של רוך ונעימות תוכלו להשתמש במפה ורודה.
- הרחיקו את כל המוקצים: כבו את כל המכשירים האלקטרוניים והניחו אותם במקום מוסתר. הסתירו את כל המטענים והכבלים וצרו אווירה נקייה. תוכלו גם לכסות את מסך המחשב עם מפית מעוצבת ולבנה.
- עיצוב השולחן: הניחו על שולחן האוכל את הכלים הכי יפים שיש לכם בבית, כמו כוסות לשתייה קרה וכוסות ליין, דאגו לשים מפית צבעונית מתחת לסכו”ם, להניח את בקבוק היין וכוס הקידוש עם המלחייה. רכשו כיסוי חלה מיוחד שמתאים למפת שבת האהובה עליכם.
- פרחים: פרחים הם דרך מצוינת לגרום לבית שלכם להריח נעים וגם להיראות מיוחד. הם מתאימים במיוחד בארוחות שבת.
- צמחים: צמחים לא רק טובים לסביבה אלא הם גורמים לבית שלך להיראות חי יותר. דאגו לנקות את עלי העציצים מאבק ותנו להם מראה רענן. הם תמיד מוסיפים חיים ושמחה לבית.

הכנת שולחן השבת לאורחים
דבר ראשון, אם יש לכם יותר אורחים שמגיעים לארוחת ערב אצלכם מהרגיל, אז עדיף שיהיו לכם שולחנות מתקפלים כדי להאריך את שולחן השבת. וודאו כי יש מספיק מקום פנוי מכל צידיו כך שכולם ירגישו טוב בו גם אם זה מצריך להזיז רהיטים אחרים שבסביבה. דאגו למקם את השולחן תחת מנורה שתאיר עליכם בזמן הארוחה. הניחו מספיק כסאות לכולם וסדרו את השולחן מבעוד מועד. כדי לעצב את שולחן השבת, יש לקחת בחשבון את גודל החלל וכמה אנשים יישבו בו. עיצוב שולחן יכול לקחת קצת זמן ושיקול דעת מדוקדק. זה דורש הרבה יצירתיות ותשומת לב לפרטים. יש הרבה דברים שכדאי לזכור בעת עיצוב שולחן, כמו הצורה, הגודל, החומרים בהם נעשה שימוש ואפילו המיקום. אם אתם רוצים להעניק לחדר האוכל שלכם שינוי מיידי לכבוד שבת, אז אתם בהחלט צריכים לשקול את עיצוב השולחן שלכם לפני הכל.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה