close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

האם הגדרת האתר כשומר שבת פוגעת בקידומו בגוגל ?

מערכת שורשיג תמוז, תשפא23/06/2021

שימו לב- סגירת אתרים בשבת עלולה לפגוע בקידום שלהם, אך ניתן למנוע זאת על ידי אסטרטגיה שיווקית נכונה

תגיות:
חברה שרוצה שהאתר שלה יצליח צריכה לדאוג לקידום
שלו ולדירוג שלו. אם יש לאתר מאיינים שיכולים לפגוע בקידום שלו יש להתייחס אליהם בהתאם ולנסות למצוא להם פתרון. כיום השיווק דרך האינטרנט הוא אבן יסוד בכל חברה לכן החשיבות של האתר היא גבוהה מאוד. דאגה לאתר שלכם היא דאגה להצלחת החברה.

אתר שומר שבת
ישנם אתרים שמגדירים את עצמם כהלכתיים, וכחלק מכך הם שומרים שבת. שמירת השבת מתבטאת בכך שהאתר חסום לפעולות מסוימות, כגון – רכישה, גלישה, פנייה לחברה וכיוצא בזה. למה זה בעיה ? כי זה עובד נגד המשחק השיווקי. אתר שומר שבת חוסם את הפעילות שלו בחלק מהזמן, גוגל מפרש זאת כבעיה באתר. אתר שמוגדר כבעייתי נשלח לתוצאות נמוכות בחיפוש, במיוחד שהבעיה חוזרת על עצמה כל שבוע – כי כל שבוע מחדש האתר חסום בשבת.

פתרונות לדוגמה –
1. להשבית רק את העמודים שיוצרים הכנסה בשבת ובכך להימנע מהכנסת כסף בשבת. עמודי הרכישה הופכים ללבנים ואין אופציה לקנות. הפתרון הזה הוא נהדר כיוון שגוגל לא מאנדקס עמודים מסוג זה. אם הפתרון תואם לרמה ההלכתית של בעל האתר כדאי מאוד להשתמש בו
2. הודעת סגירה בשכבת על – האתר מופיע במנוע החיפוש אך סגור לגולשים. יש סיכון בפתרון הזה, כיוון שגוגל עלול לגלות את החסימה ולהגדיר את האתר כסגור במנוע החיפוש.
3. ישנו פתרון פשוט מאוד – לסגור את האתר על ידי שימוש בסטטוס קוד 503. זה קוד שנועד למקרים של שדרוג או תיקון האתר. הקוד מגדיר את האתר כסגור זמנית, לכן גוגל לא מוריד אותו במנוע החיפוש. חשוב לציין שיש מי שטוען שיש בכך סיכון כי גוגל עלול לזהות שבכל שבוע האתר נסגר לתיקונים.
4. לכתוב לגולשים בקשה שלא להשתמש באתר בשבת. באתר של חב"ד משתמשים בשיטה זו וכך אין צורך לסגור את האתר ולפגוע בקידום שלו.
5. לפנות לרב ולהסביר לו שסגירת האתר עלולה להביא לפגעה בהכנסה – ויחד איתו להגיע לפתרון תואם.

יעוץ והכוונה
העצה החשובה מכל היא לפנות למקדם אתרים מקצועי שידריך אתכם כיצד לפעול. מקדם האתרים יכבד את המנהגים שלכם אבל לא ייתן לאתר שלכם להיפגע ולרדת במיקום. כמו כן, מקדם האתרים ישפר את פרסום האתר בשאר ימות השבוע וכך יגדיל את הסיכוי שהאתר לא ייפגע בשל סגירתו בשבת.

לסיכום –
סגירת אתרים בשבת עלולה לפגוע בקידום שלהם, אך ניתן למנוע זאת על ידי אסטרטגיה שיווקית נכונה – פרסום האתר בשאר ימות השבוע, שימוש בסטטוס קוד 503, ניסוח בקשה לגולשים וכיוצא בזה.

מקדמת אתרים מקצועית כמו ליאור ישנו תוכל לעזור לכם
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה