close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

האם ממתקים, חטיפים ודוכני מזון צריכים בדיקה קפדנית של כשרות?

מערכת שורשכ כסליו, תשעט28/11/2018

כל מה שצריך וחשוב לדעת על בדיקה קפדנית של כשרות לחטיפים, משקאות וממתקים הנצרכים על ידינו באירועים שונים בכתבה שלפניכם

תגיות:
כיצד יודעים אם חטיפים או ממתקים בסיטונאות אותם רכשתם הינם כשרים? מהי הכשרות הנדרשת להפעלת מכונות ברד או השכרת דוכני מזון באירועים כאלו ואחרים אותם תרצו לקיים? כל מה שצריך וחשוב לדעת על בדיקה קפדנית של כשרות לחטיפים, משקאות וממתקים הנצרכים על ידינו באירועים שונים בכתבה שלפניכם.

המונח כשרות ביהדות מתייחס למעשה למערכת כללים הלכתיים המגדירים למעשה מהם סוגי המזון והמשקה המותרים באכילה ושתייה, ועבור שומרי הכשרות שבינינו, כללים הלכתיים אלו רלוונטיים לכל מוצר מזון ומשקה אותו אנו מעוניינים לצרוך ואין זה משנה האם מדובר במזון מן החי, מן הצומח או במשקאות וסוגי חטיפים וממתקים שונים הנצרכים באריזות סגורות או כפריטים בודדים ואפילו אין זה משנה אם הם נצרכו בבית עסק המחזיק בתעודת כשרות או בדוכני מזון, במכונות אוטומאטיות לממכר חטיפים, ממתקים, מוצרי מזון ומשקה וכדומה.

השגחת כשרות בישראל
במדינת ישראל, בנוסף לכללי ההלכה השונים המונהגים בכל ענייני הכשרות, מונהגים גם מספר חוקים בנוגע לנושא הכשרות. חוקים אלו מעוגנים בחוקי המדינה והם כוללים בין היתר את חוק איסור גידול חזיר, חוק בשר ומוצריו, חוק איסור הונאה בכשרות ועוד.
השגחת כשרות בישראל מיושמת בין היתר על ידי הרבנות הראשית שבאמצעות הרבנות המקומית מעמידה משגיחים מטעמה במקומות שונים בהם מיוצר מזון, כאשר חותמת באישור הרבנות הראשית לישראל מהווה את חותמת הכשרות הפופולארית והנפוצה ביותר בישראל וזאת על אף שבשנים האחרונות פועלים יותר ויותר גופי כשרות פרטיים כגון: בד"ץ העדה החרדית, המעניק כשרות ליצרני מזון גדולים כגון: חברת אסם, עלית וטמפו המייצרות ומייבאות בין היתר ממתקים, חטיפים ומשקאות.

כיצד מבצעים בדיקת של כשרות על ממתקים, חטיפים, דוכני מזון וכדומה?
כאשר רוכשים או צורכים ממתקים, חטיפים ומוצרי מזון ומשקה מחנויות ובתי עסק שונים, מומלץ בראש ובראש לבדוק את סוג הממתקים במקום וזאת בהתאם לחותמות השגחה שונות המופיעות על גבי אריזת המוצרים ולבדוק האם חותמת השגחת הכשרות תואמת את דרישות הכשרות שלכם. הבעיה הגדולה יותר מתחילה כאשר אתם רוכשים או צורכים ממתקים בסיטונאות ו/או מעוניינים לצרוך ממתקים, חטיפים בתפזורת או מוצרי מזון ומשקה שונים המוגשים באמצעות דוכני מזון באירועים וכדומה. במקרים אלו, חשוב לברר מול המוכר ו/או בעל הדוכן את סוג הכשרות אותה הוא מחזיק בנוגע למוצרים השונים אותם הוא מוכר ואף לבקש ממנו להציג בפניכם את האריזות המקוריות של הממתקים והחטיפים השונים בתפזורת.

חשוב לציין שישנם ממתקים וחטיפים שונים אשר אינם מיוצרים בארץ ועליהם חלים כל הכללים ההלכתיים בנוגע למאכלי נכרים, לרבות, חטיפי חלב אשר יוצרו במחלבות נכריות (כשר לאוכלי חלב נכרי כדברי המשנה בעבודה זרה (פ"ב מ"ו), פת עכו"ם המתייחס לכל סוגי המאפים אשר נאפו על ידי אדם שאינו יהודי והלכות נוספות הקשורות למאכלי נוכרים. כמו כן, בכל הנוגע לכשרות על גבי ממתקים וחטיפים שונים המיוצרים בין היתר ממיני דגן שונים, מתקיימים גם כללים הלכתיים כגון: טבל, תרומות ומעשרות, ערלה ודיני שמיטה, בדיקת חרקים וכדומה.

במידה וגם אתם עומדים לקיים אירוע ולצורך כך אם נדרשים להפעלת דוכני מזון ומשקה באמצעות חברות שונות המתמחות בתפעול השכרת דוכני מזון של סקול מרקט, השכרת מכונות שתייה או מכונות ברד, חשוב לבדוק את הכשרות בנוגע לכל מוצרי המזון והמשקה העתידים להיות מוגשים באירוע. כאשר אתם רוכשים חטיפים או ממתקים בסיטונאות באמצעות רשת האינטרנט או בתי עסק פיזיים, חשוב לדרוש מבעלי העסק להציג בפניכם את חותמות הכשרות של המוצרים השונים המשווקים על ידם.

מאמר נכתב באדיבות www.school-market.co.il

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה