close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שתו מים ולא רק כשחם!

שמעון וגילה הלאגד תמוז, תשעד02/07/2014

במקום לחפש את "מעין הנעורים" בדמות מוצרי קוסמטיקה יקרים, ניתוחים ותוספי מזון, קודם כל ולפני הכל – שתו מים!

תגיות:
במאמר שהתפרסם בעיתונות סופר על גברת שסבלה מכאבי ראש ומבעיות עיכול ובעצת רופאיה החלה לשתות כשלושה ליטר מים ביום. התוצאה: הקמטים בפניה נעלמו, וכך גם העיגולים השחורים מתחת לעיניים. "אני נראית היום צעירה בעשר שנים" היא טוענת ותמונת לפני ואחרי מאשרת את הטענה.

מסקנה – במקום לחפש את "מעין הנעורים" בדמות מוצרי קוסמטיקה יקרים, ניתוחים ותוספי מזון, קודם כל ולפני הכל – שתו מים!

כדי לנצל הכי טוב את מעין הנעורים מומלץ לשתות את כמות הנצרכת באמת ובזמנים המתאימים ועל כך נפרט בהמשך.

60% ממסת גוף האדם הם מים. חוסר במים ובנוזלים ישפיעו באופן ישיר על תפקוד המערכות התקין ועל הרגשתנו.

למה לשתות?
מים חיוניים לכל אחד מתאי הגוף,. הם מובילים חומרי מזון וחמצן באמצעות זרם הדם, מנקזים פסולת דרך השתן, תומכים בתהליכי העיכול השונים, מונעים עצירות, וכמובן חשובים לירידה במשקל ושמירה על משקל תקין מכיוון, שתהליך שריפת שומנים מתרחש בצורה מיטבית כשהגוף רווי נוזלים.

מחסור במים גורם להתייבשות, לעליה בחום הגוף, לעייפות, לירידה בביצועים של מערכות שונות, ולעלייה בבעיות בריאות הקשורות לעלייה בחום הגוף.

מחסור כרוני באספקת מים יכול לגרום לבעיות רפואיות כמו יתר לחץ דם, אסטמה, אלרגיות ואבנים בכליות

כדאי לדעת ש:
- שתיית חמש כוסות מים ביום, מפחיתה את הסיכון ללקות בסרטן המעי הגס ב-45%, בסרטן השד ב-79% ובסרטן שלפוחית השתן ב-50%.

- גוף מיובש נאלץ לשאוב מים מאיברי הגוף. דוגמא מהדיסקים שמפרידים בין החוליות של עמוד השדרה המורכבים מ-75% מים. כשהגוף מיובש הם נאלצים לוותר על חלק מהמים והאלסטיות שלהם נפגעת. התוצאה היא שחיקת דיסקים מואצת.

- המים גם גורמים לסיכוך המרפקים והשרירים, הם עוזרים להפחית התכווצויות ועייפות בשרירים.

- חוסר מים נחשב לאחת הסיבות העיקריות לבחילות בתקופת ההיריון: סימן לצמא של האם והעובר.

רבים אינם שותים או שותים מעט מדי משום שהם אינם חשים צמא, זה לא אומר שהם אינם צריכים לשתות אבל הם "התרגלו" לא להתחבר לגוף ולחוות את תחושת הצמא, אל דאגה, אפשר ללמד את עצמנו ואת הגוף לשתות וליהנות.

אחת האינדיקציות למצב הנוזלים בגוף הוא צבע השתן. השתן צריך להיות צהוב בהיר.צבע שתן לבן, מעיד על שתיה מרובה מידי, לעומת זאת צבע שתן צהוב, או צהוב כהה מעיד על שתייה לא מספקת.

לעיתים קרובות אנו מפרשים את תחושת הצמא כרעב, אוכלים במקום לשתות ובכך תורמים לעלייה במשקל.

תחושת הצמא ותחושת הרעב מגיעות מאותו אזור במוח.
פעמים רבות כשמרגישים רעבים, ייתכן שמדובר דווקא בצימאון שאנו מפרשים בטעות כרעב. אם שותים מספיק, אוכלים פחות וגם מנשנשים פחות.

כמה לשתות?
מבלבל! כל אחד טוען אחרת. ההמלצה היא בדרך כלל על 8-10 כוסות מים ביום. יש כאלה הממליצים גם על 12 כוסות מים בממוצע. לדעתנו רצוי לבחור כמו בכל דבר בדרך האמצע: כמות השתייה צריכה להיגזר בין היתר מסוג האוכל שאותו אנחנו אוכלים. כאשר אוכלים תפריט עשיר בפירות וירקות, שמלאים מים, ממילא הצורך בשתייה פוחת לעומת תפריט שמבוסס ברובו על מאכלים מבושלים, אפויים, שתכולת המים בהם נמוכה. גם כמות המלח היומית בתפריט משפיעה על הצורך בשתייה.

מתי לשתות?
מומלץ להתחיל את הבוקר בשתיית 2 כוסות מים לפחות! המים ישטפו את הרעלים מכל המערכות,ינקו את הגוף ,יעזרו לפינוי מוצלח של הפסולת וידללו את הדם (דם סמיך לא מגיע אל הורידים הקטנים של המח וגורם לאירוע מוחי).

מומלץ גם לסיים את היום בשתיית כוס מים אחת לפחות.

כדאי מאוד לא לשתות מים בזמן הארוחות! מכיוון ששתייה בזמן הארוחה מדללת את הרוק, מפזרת את אנזימי העיכול והאוכל מגיע לבטן כשהוא לא מעוכל טוב מבלבלים את מערכת העיכול שלנו והתיאבון. בנוסף אנו יוצרים בטן נשפכת כפי שאנו רואים לעיתים גם אצל אנשים רזים.

גם שתיית מים לפני ואחרי כל ארוחה, כפי שממליצות תכניות דיאטה שונות אינה טובה לעיכול, כיוון שהיא מדללת את מיצי הקיבה, במיוחד כאשר אכלנו ארוחה חלבונית. הכי נכון ורצוי - לא לשתות כ20 דק לפני הארוחה וכשעה וחצי לאחריה.

תכנון שתייה
כמו בכל נושא בחיים תכנון מוקדם עוזר לשינוי הרגלים רעים ויישום של הרגלים טובים!

ברגע שאנו מודעים לחשיבות שיש לשתיית מים ומבינים שחשוב לא לשתות בזמן הארוחות, אלא בזמנים מדויקים, יש סיכוי לשנות את הרגלי השתיה שלנו.

לכן-
מיד כשקמים בבוקר, לשתות 2 כוסות מים על בטן ריקה.

20 דקות לפני כל ארוחה ושעה וחצי לאחריה כוס נוספת. בונוס נוסף - תכנון שתייה נכון יכול להצטרף לתכנון מוקדם של הארוחות ולבניית תפריט יומי בריא ועשיר בירקות.

אפשר לקחת על זה שליטה. יוצרים הרגל ואז ההרגל מחייב ולא מניח לנו...

רק מים?!
ברור ששתייה ממותקת ושתייה מוגזת לא מומלצת ואינה תורמת לבריאות. מי שמתקשה בשתיית מים יכול להוסיף להם טעמים מהטבע ללא המתקה

למשל: לימון שמוסיף המון, עלה נענע מרענן, מקל קינמון שמחמם ,עוזר לאיזון סוכר ומעניק תחושת מתיקות, לואיזה שמרגיעה, תמצית תה ירוק (ישנם תמציות תה ירוק עם שילובים שמקנים שנותנים טעם טוב) התה ירוק עוזר מאוד לניקוי הגוף מרעלים ושריפת שומנים. זנגוויל פרוס לפרוסות שעוזר לא רק לסובלים מבחילות אלא גם עוזר לגוף לחזור למצב בסיסי. (קראו כאן (קישור) על חשיבות איזון בסיסי חומצי בגוף )

המשקה המרענן שלנו: קנקן עם פרוסות לימון קלופות + פרוסות תפוח קלופות + 2 גבעולי נענע + כמה פרוסות דקות של זנגוויל ולפעמים גם תוספת של תמצית תה ירוק. אנו ממלאים את הקנקן במים, ומוסיפים במשך היום - המרכיבים מחזיקים לפחות 24 שעות! טעים ובריא!

שתו לרוויה!

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה