close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אטמי אזניים לשחיינים – הדרך למנוע חדירת מים ודלקות אוזניים

מערכת שורשג תמוז, תשפ25/06/2020

מי היתה החברה הראשונה שיצרה אטמי אזניים למה הם נועדו ואיך קונים?

תגיות:
צילום: Pixabay

בין אם אתם מבוגרים או ילדים, בואו נודה בזה – אף אחד לא אוהב שנכנסים לו מים לאוזן.

בין אם בבריכה, במקלחת או אפילו במספרה כשחופפים לנו את הראש, מים יכולים לחדור לנו לתוך תעלת האוזן. מעבר לתחושה הלא נעימה הנלווית לחדירת מים לאזניים, הדבר יכול להיות גם גורם מסכן להתפתחות של דלקות אוזניים. הלחות אשר נשארת בתוך תעלת האוזן היא קרקע פורה להצטברות של חיידקים ופטריות ולכן חשוב לשמור על תעלת האוזן נקייה ויבשה. מים לא חייבים להכנס לתעלת האוזן בזמן השחייה, והם יכולים גם לצאת לעתים לבד ובלי עזרה, אך לעתים בגלל הפרשי לחצים בתוך המים ומחוצה להם- מים

חודרים פנימה לתעלת האוזן ולא יוצאים מיד. אז גם נמשיך לשמוע מעין הד כל הזמן והדבר יכול מאוד להעיק. הפיתרון לבעיה זו הוא פשוט – נוכל לשים אטמים המיועדים למניעת חדירת מים לאזניים, ופתרנו את הבעיה.

כאשר אנו רוכשים אטמי אזניים בבתי המרקחת, כמו למשל פארמה פלוס, חשוב לדעת אילו אטמים מתאימים לצורך שלנו. למשל, אם אנו מחפשים אטמים נגד רעש יש לנו אופציות כגון אטמי סיליקון, אטמי שעווה, אטמים רב פעמיים או אטמים חד פעמיים. לכל אחד היתרונות שלו.

גם להגנה מפני מים יש מספר סוגי אטמים שנוכל לבחור מהם. אטמים נגד מים רב פעמיים יהיו לרוב בצורה של "בורג" וכאמור מתברגים אל תוך האוזן. יתרון של אטמים אלו הוא ברור – אנו נוכל להשתמש בהם לאורך זמן ומספר רב של פעמים ומדובר בחיסכון כספי וסביבתי. אטמים אלו ניתנים לשטיפה במים וסבון ואוטמים בצורה יעילה, אך הם כאמור לא יתאימו לכל גודל של אוזן. אם נרצה אטמים שמותאמים לכל תעלת אוזן, נבחר באטמים החד פעמיים. אטמים אלו נגד מים יהיו עשויים מסיליקון רך. אטמי הסיליקון מאוד יעילים וניתנים לחיתוך לפי הגודל המתאים לכל אחד. חותכים את הסיליקון לגודל הרצוי, מגלגלים באמצעות האצבעות ולאחר מכן מחדירים לתעלת האוזן ולוחצים פנימה. יש להזהר כמובן שלא להכניס את האטמים עמוק מדי אל תוך האוזן. אטמים אלו יהיו מצויינים גם לילדים היות ואנו נוכל כמובן להתאים אותם לגודל הקטן של האפרכסת של ילדנו. שימו לב שאם אנו מחפשים אטמים שיוכלו לשמש אותנו גם לשחייה, גם למקלחת אבל גם נגד רעשים- יש כאלו דו שימושיים! אטמי אוזניים דו שימושיים גם מפחיתים רעשים וגם מונעים כניסה של מים לאוזניים.

בנוסף לאטמי אוזניים, אם כבר נכנסו לנו מים לתוך האוזן, ישנם תרסיסים מיוחדים לייבוש האוזן. משפריצים את הספריי המיוחד לתוך תעלת האוזן והוא עוזר לייבש את האוזן מהמים.

לסיכום, מים באוזניים מהווים גורם סיכון להתפתחות זיהומים חיידקיים ופטרייתיים בתעלת האוזן. למניעה של מצבים אלו, כדאי לשים אטמי אוזניים כאשר אנחנו נכנסים לבריכה או לים. אטמי האוזניים הקיימים בשוק רשתות הפארם ובתי המרקחת מציע מגוון של מוצרים. החל מאטמי אוזניים חד פעמיים העשויים מסיליקון ועד אטמים רב פעמיים המתברגים לאוזן.

מומלץ וכדאי להגן על עצמנו מזיהומים באוזן ולחסוך מאיתנו את הצורך לקבל טיפול תרופתי נגד זיהומים באוזניים. בהצלחה!

למי שמתעניין –קצת על ההיסטוריה של אטמי האוזניים:

כבר בשנת 1907, חברת גרמנית בשם OHROPAX נוסדה, והתמחתה בייצור אטמי אוזניים מבוססי שעווה.

בשנת 1962 הופיעו אטמי מבוססי סיליקון טהור שאפשר למחוץ ולדחוס אותם כדי שיתאימו לגודל חלל האוזן של המשתמש. אטמים מסוג זה היו אהובים במיוחד על ציבור השחיינים בגלל שהם היו עמידים למים, בנוסף לחסימת רעשים מזיקים.

החומר ממנו עשויים אטמי האוזניים של הזמנים הנוכחיים התגלה בשנת 1967, במרכז מחקר בארה"ב בשם NRC.

הוסף תגובה
צילום: Pixabay
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה