close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לחיות עם גב בריא- תחילת התרגול

מאיר זורעט חשוון, תשעג25/10/2012

המשך סדרת לחיות עם גב בריא והפעם מעבר לתרגילי הטיפול והמניעה עצמם.

תגיות:

אחרי שראינו בפעמים הקודמות את גורמי הכאב, נעבור כעת לתרגילי טיפול ומניעה, אולם לפני כן מעט דגשים- 

הנחיות מתודיות למצב אקוטי-


חשוב מאוד, לא לבצע תרגילים מתוך כאב, זאת אומרת בעת ביצוע התרגיל לא מרגשים כאב חזק. אמנם כאב קל או תחושה לא נעימה כן יכולים להיות.

כאשר הכאבים חזקים מאוד עם הגבלה בתנועה, חשוב להימצא במצב מנוחה כללי, רצוי בשכיבה. כאשר מדובר בבעיה באזור המותן או החזה רצוי לשכב על מצע משופע של °5 - °10, כאשר הראש כלפי מעלה, כדי לגרום למתיחה של עמוד השדרה. בהמשך, עם ירידת עוצמת הכאב כדאי להתחיל לבצע תרגילים איזומטריים לחיזוק שרירי הבטן והעכוז, וכן תרגילים מיוחדים לכל אזור ואזור. קצב התרגילים איטי. 8-10 חזרות של כל תרגיל. חשוב לא לבצע תרגילים מתוך כאב חזק!

הנחיות מתודיות למצב ביניים.

במצב זה אפשר ורצוי להגביר את היקף התרגול לתרגילים מיוחדים ותרגילים לחיזוק שרירי הגב והבטן. את מספר החזרות של התרגילים יש להגדיל בהדרגה עד 15-20 חזרות. לא לבצע תרגילים מתוך כאב.

הנחיות מתודיות למצב של נסיגת הכאב

המצב הוא מצב רגיל ללא כאבים , אך אל לנו לשכוח, כי הכאב יכול לחזור. יתר על כן ללא תרגול שוטף עמוד השדרה ממשיך להתנוון. במצב זה צריכים להחזיר לעמוד השדרה את יכולת התנועה ולהמשיך בתחזוקה נכונה, וזאת על ידי שיפור יציבה ותרגילים לחיזוק שרירי הגב והבטן.

ככלל הכאב לא נפסק באופן מיידי, כתוצאה מהתרגול. מכיוון שהאזור הפגוע, בדרך כלל מפתח גודש, אשר ממשיך ללחוץ על העצב גם כאשר המפרק חזר לתיקונו. ולכן יש להמשיך ולטפל במקום הכאב באמצעים החיצוניים כגון רטיות, מריחת שמנים, משחות ומשככי כאב. חייבים להיעזר בסבלנות התהליך לוקח זמן מימים עד שבועות, תלוי בחומרת המצב.

עוד יש לדעת, כי הזדקנות וניוון הדרגתי של הרקמות הם תהליכים טבעיים ובלתי הפיכים, מה שאפשר לעשות, הוא לכוון את התהליכים הללו למסלול הנכון, ולהאט אותם ככל האפשר.

ובכן המשימה שלפנינו:

שלב א' לשחרר את העווית, להרגיע את השרירים התומכים, להחזיר את החוליות למקומם.

שלב ב' חשוב מאוד! ליצור תהליך של שיקום וחיזוק שיטתי של עמוד השדרה, וכל הגוף כולו. לחזק ולהבריא את עמוד השדרה, זה אומר להחזיר לעמוד השדרה את היכולת התנועתית המרבית ולשקם הזנה תקינה של הרקמות שסביב לו. הדבר בר השגה על ידי תרגול מתמיד ושיטתי.

שלב ג' להתמיד, להתמיד, להתמיד.

התרגילים שמובאים בהמשך הם רק חלק קטן, אך יעיל ואיכותי, מכלל המערך של תחזוקת הגב. הם יעילים במיוחד במצב של כאב בדרגות שונות, אך גם מצוינים לתרגול שוטף.

כל שכן אם הגב שלכם עוד לא כואב התרגול הוא ברכה ממש, הרי ידוע ומפורסם, כי למנוע כאב הרבה יותר קל מאשר לטפל בו. התרגילים שמובאים בהמשך מצוינים למטרה זו.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה