close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כל מה שצריך לדעת לפני אימון ריצה

מערכת שורשו תשרי, תשעה30/09/2014

עבור רבים, תקופת הסתיו היא תקופה אידיאלית להגביר את קצב האימונים, כשביטוי מובהק של כך הוא יציאה לריצות

תגיות:
נעלי ריצה של inov8
צילום: אתר אנאירובי, יח"צ
הסתיו הגיע, והוא מאופיין במזג אוויר נעים במיוחד. עבור רבים, זוהי גם התקופה האידיאלית להגביר את קצב האימונים, כשביטוי מובהק של כך הוא יציאה לריצות: עדות מובהקת לאטרקטיביות של התקופה היא העובדה שבסתיו נערכים מספר עצום של מרתונים, בישראל ובעולם גם יחד. מה שחשוב להדגיש הוא שעל מנת שאימון הריצה יהיה היעיל ביותר האפשרי, וכדי שלא יכלול נזק אפשרי לגוף, נדרש להקפיד על מספר דגשים. מה צריך לדעת לפני שמתחילים? על כך במאמר שלפניכם.

בגדים, נעליים ומה שביניהם
כשמדברים על ריצה, ברור שלא ניתן להוציא מתוך המשוואה את סוגיית הלבוש הייחודי לתחום. מזג האוויר בסתיו מקל מאד על ההיערכות, מהבחינה הזו: בניגוד לחורף, אין הכרח ללבוש בגדים ארוכים, וגם אין צורך להתלבש ב"שיטת הבצל" (שכבות). עם זאת, מומלץ מאד להצטייד במכנסיים קצרים ובחולצה מנדפת זיעה. בהתאם למזג האוויר ביום הספציפי, ניתן לבצע שינויים אלה או אחרים בלבוש הנבחר. בהמשך לכך, יש לקבל החלטה לגבי מועד הריצה: החדשות הטובות הן שבסתיו, ניתן לרוב לרוץ לאורך כל שעות היום, בהיעדר מזג אוויר שרבי בשעות הצהריים, או קור מקפיא בשעות הערב.

נעלי ריצה מקצועיות הן אלמנט חשוב מאוד שיש לתת עליו את הדעת. כאן, ברור שלא ניתן להתפשר: נעלי הריצה חייבות להיות איכותיות, ולהתאים למבנה כף הרגל ולמאפיינים אחרים של האדם הרץ בכל מאת האחוזים. רצוי מאד שהנעליים יהיו ממותג מוכר, ושהן ייבחרו רק לאחר שהן נמדדות על הרגל: עם גרביים מתאימים, ומומלץ למדוד אותן בשעות אחר הצהריים. במידה ובחירת הנעליים אינה נעשית כנדרש, עלולה הריצה להיות מסורבלת יותר, כשגם נזקים לכף הרגל, לברכיים או לגב הם בגדר אפשרות שעלולה לקרות.

טיפים בדרך לריצה המושלמת
היערכות לריצה, בסתיו כמו בכל מועד אחר, צריכה לכלול בתוכה מספר שלבים עיקריים. על החימום אין לוותר, כאשר בדרך כלל מדובר כאן על מתיחות של איברים חיוניים לריצה. ככל שמזג האוויר קר יותר, כך צריך שהחימום יהיה מאסיבי וארוך יותר, וזאת על מנת למנוע נזק בלתי הפיך לגוף במהלך הריצה. לכל מי שמתחיל לרוץ בפעם הראשונה, כדאי לבצע זאת בהדרגה. בתחילה ללכת הליכה מהירה ולשלב דקה או שתיים של ריצה, ועם הזמן להעלות את המינון עד שהגוף מתרגל ומסוגל לשאת את המאמץ.

מומלץ מאד לקבוע תוכנית אימונים יומית, שבועית או אפילו חודשית, וזאת בהתאם לכושר הגופני הנוכחי וליעדי הריצה: נכון, אורח החיים העמוס של המאה ה-21 מקשה על מציאת זמן פנוי לכך, אך יתרונות הריצה הופכים את ההשקעה הזו לכדאית במיוחד. דגש חשוב נוסף הוא על ביצוע הריצות יחד עם בן או בת זוג, או אפילו כחלק מקבוצה. מהבחינה הזו, מחקרים שנערכו ברחבי העולם הראו שאנשים הרצים במסגרת זו או אחרת נוטים להתמיד בפעילות הגופנית, וזה עוד בלי להזכיר את ההיבט החברתי שתורם להנאה מכך עוד יותר.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה