close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עובדות מרתקות מעולם הפרחים

מערכת שורשכא טבת, תשעח08/01/2018

הם נראים נפלא, מריחים לא רע בכלל ועושים לנו טוב על הלב. עד כאן אין הרבה הפתעות, אבל יש כמה עובדות שבהחלט עשויות להפתיע אתכם. מוכנים?

תגיות:
צבעי הפרח הם תוצאה של התפתחות אבולוציונית
הסיבה האמיתית למגוון הצבעים הרחב של הפרחים השונים היא סיבה אבולוציונית בעיקרה: הפרחים הצבעוניים מושכים אליהם את החרקים ואת הציפורים. פרחים שמקורם באזורים עם חרקים גדולים או ציפורים הם בדרך כלל פרחים גדולים יותר, כאלה שמאפשרים גישה נוחה יותר למרכז הפרח. באזורים שבהם המאביקים מסוגלים לזהות צבע מסוים על פני אחרים, הצבע הזה הוא השולט גם בקרב הפרחים שצמחו באזור. אם תהיתם, הצבעים הנפוצים בישראל הם צהוב ולבן, אם כי גם ורוד נחשב לצבע פופולרי. כשאתם מזמינים משלוח פרחים בנתניה או בתל אביב, שימו לב לצבעים שאתם בוחרים, אתם עשויים להיות מופתעים כשתבינו מאין הגיעו.

התאמת פרחים גם לפי חודש הלידה
מאחר ורובנו נוטים להעניק זרי פרחים ליום ההולדת של אימא, סבתא או בת הזוג, רצוי להכיר את העובדה הזו: חודש הלידה של האדם קשור במידה רבה גם לסוג הפרח, ויש לפרח הנבחר גם משמעות לא מבוטלת, בדומה לחיבור בין אבני החן לבין חודש הלידה. למשל, אם אימא חוגגת יום הולדת בחודש מאי רצוי להעניק לה את שושנת העמקים, פרח הקשור לחודש מאי וגם מסמל טוהר ומתיקות. אם בת הזוג סוגרת עוד שנה באוקטובר, ציפורני החתול יעשו את העבודה, הפרח הזה נחשב לסמל לחיבה ואושר.

הקשר בין פרחים לבין תרבות
העובדה שקיים קשר בין פרחים לבין התרבות שלנו היא לא באמת עובדה מפתיעה. אנחנו מציבים סידורי פרחים בחתונות, סידורים מיוחדים בימי האבל ויש סוגים מסוימים שנחשבים לרומנטיים יותר, למשל ביום האהבה. עם זאת, יש לפרחים עוד משמעויות רבות בתרבויות רחוקות יותר. למשל, פרח הלוטוס שימש את המצרים הקדמונים בטקסי הקבורה, והוא נבחר באופן סימבולי להפליא: הפרח הזה מסוגל לצמוח מחדש גם לאחר שנים ארוכות של מנוחה, כך שאין זה מאוד מפתיע שזה גם הפרח המלווה טקסי קבורה תוך שהוא מסמל את חיי הנצח.

הפרח הגדול בעולם
כשאתם מדמיינים פרחים אתם חושבים על יצירות קטנות ומרהיבות, אבל יש גם פרחים גדולים למדי. הגדול שבהם הוא הרפלסיה, פרח שאתם ממש לא רוצים להכניס הביתה או להעניק במתנה. לא רק שהוא מגיע לקוטר של 90 סנטימטרים, נתון משוגע כשלעצמו, הפרח הזה מדיף ניחוחות מאוד לא מזמינים. אם אתם רוצים לדעת איזה ריח בלי לגלות בעצמכם ובדרך הקשה, רק חשבו על ריחן של הנבלות. לא סתם קוראים לו פרח הגופה, וזו בעיקר סיבה טובה לבחור פרח אחר לחלוטין ליום הנישואין או לחג האהבה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה