close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לחסוך מיליונים על ידי אי פניה שמאלה

הרב יניב חניאטז שבט, תשעח01/02/2018

מדהים- חברת UPS חוסכת מיליונים בשנה על ידי מדיניות- לא פונים שמאלה שלה.

תגיות:
המאמר פורסם לראשונה במגזין הנוער "מקום בעולם"

כמעט כל נהג, אפילו מתחיל יחסית, יודע שלפנות שמאלה זה סיפור לא פשוט בכבישים רבים. הפניה שמאלה (או בארצות שבהם נוסעים בצד שמאל של הכביש- הפניה ימינה), מצריכה חיתוך של המסלול הנגדי, ומעבר "לא טבעי" של שמאל מהנתיב שלך, לימין בנתיב המקביל. במקומות רבים, שבהם יש מערכות רמזורים מסובכות, הפונים שמאלה מקבלים אור ירוק רק פעם אחת בשני מחזורים או זמן ירוק קצר במיוחד, מה שגורם לפניה שמאלה להיות אפילו יותר מורכבת.

הנתונים הללו נחשפו לאחרונה לציבור בצורה ברורה עוד יותר כאשר חברת UPS, שהיא חברת המשלוחים הענקית מארצות הברית אמצה מדיניות חדשה- המשאיות וכלי הרכב של החברה לעולם לא פונים יותר שמאלה. כן, מה ששמעתם... לחברה יש יותר מ100,000 כלי רכב שונים בכל העולם והם לעולם לא יפנו שמאלה יותר (אלא אם כן בתנאים מאוד מסויימים). המסלול של מחלקי החבילות של UPS מתוכנן כך שהם יגיעו לכל מקום רק עם פניות ימינה ולעיתים הם יעשו "מעגל" גדול רק כדי להגיע למקום שניתן היה, תיאורטית, להגיע אליו בפניה אחת שמאלה. או... יוותרו על המשלוח לאותו מקום מסויים. וכך נהגי החברה (יותר ממאה אלף, כבר אמרנו), מעולם לא עומדים ברמזור הפונה שמאלה ולעולם לא פונים שמאלה יותר. או ימינה, כמובן, במקומות ההפוכים...
התוצאה? החברה טוענת שמדיניות ה"לא פונים שמאלה" שלה חוסכת לה בשנה כ10 מיליון גלון דלק (המ... זה יוצא 37 מיליון ליטר. או במילים- שלושים ושבע מיליון ליטר), ומשחרר לאוויר פחות 20,000 טון של פחמן דו חמצני. פחות שחיקה לרכבים, פחות זמן נהיגה לנהגים וכמובן, פחות תאונות.

הרעיון של לא לפנות שמאלה אף פעם הוא לא ממש רעיון חדש. למעשה כבר משנת 1959 פורסמו מספר מחקרים שחלקם עוסקים במסלולי מוניות, חלקם במשאיות חלוקה של מצרכים וחלקם אפילו במסלול הנכון לאיסוף תרנגולות בלולים.... וכמעט כולם טענו שמניעת הפניה שמאלה תעזור, בסופו של חשבון, לקצר את המסלולים... אולם UPS בהחלט לקחו את זה הלאה. והפכו את המחקרים למציאות. אולי בניגוד למחקרים ולניסיונות של פעם, החברה גם נעזרה בתוכנות ניווט מתוחכמות לקביעת מסלולי ה"ימין בלבד..." שלה והיא טוענת שכך היא מחלקת יותר חבילות בשנה. כמה? הם מדברים... על 350 אלף חבילות בשנה. ונוסעים כ25 מיליון מייל פחות. מדהים!

החוקרים מתלבטים האם מדיניות של "לא פונים שמאלה" תועיל גם לאדם הפרטי. באחד המחקרים הראו שפניה רק ימינה מאריכה את הדרך לנקודה מסויימת משמעותית, ובכל זאת חוסכת דלק... יותר זמן, פחות דלק. כך שזו שאלה האם מדיניות כזו ברכב הפרטי שלכם או של ההורים שלכם תשפיע עליכם כמו על חברה מקצועית עם כל כך הרבה אנשים שהמקצוע שלהם הוא לנהוג... אבל אין ספק שבמספרים הגדולים של UPS יש לשיטה המון הצלחה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה