close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פירנצה למטייל

מערכת שורשו טבת, תשפא21/12/2020

אין ספק שבעיר פירנצה יש לא מעט מה לראות. לכן, אם החלטתם ללכת על טיול ברומא, חשוב מאוד שתבקרו בעיר המדוברת לפחות כמה פעמים במהלך הטיול שלכם

תגיות:
צילום: pexels
אם בא לכם לטוס ליעד מושלם לחופשה, אין כמו העיר פירנצה, בירת מחוז טוסקנה המפורסם והיפיפייה של איטליה. מדובר על ערש הרנסנס האיטלקי, העיר שבה חיו מיכאלאנג'לו ולאונרדו דה וינצ'י, רפאל, בוטיצ'לי ואומנים איטלקיים נוספים. פירנצה מהווה לחלוטין את אחד מיעדי החובה באיטליה, כאשר לחובבי האומנות היא מהווה יעד מאוד חשוב. גם לחובבי התרבות מדובר על יעד שבהחלט לא כדאי לפספס שכן במרכז ההיסטורי של פירנצה מצויות כמה מיצירות הארכיקטורה החשובות והידועות ביותר בעולם. פירנצה שימשה כמרכז כלכלי ומסחרי משמעותי של אירופה במהלך ימי הביניים וכיום היא מהווה מוקד תיירותי חשוב.
/>
העיר פירנצה
הנה כמה עובדות מעניינות על העיר: בעיר מתגוררים כ370000 תושבים בלבד. מדובר על כמות יחסית נמוכה ביחס לפופולאריות של העיר. העיר כאמור היא בירת מחוז טוסקנה של איטליה. מדובר על העיר הראשונה באירופה שסללו בה רחובות. היא הוצפה לחלוטין פעמיים בהיסטוריה. נהר הארנו אשר זורם בתוך העיר הוא זה שגרם להצפות המדוברות. העיר מציעה מגוון אטרקציות שונות. הקהילה היהודית בעיר מהווה את הקהילה השלישית בגודלה באיטליה. אחוזי הפשיעה בעיר נמוכים ומרחק הנסיעה מרומא לעיר הוא 230 קילומטר. את הדרך מרומא לעיר ניתן לעשות ברכבת היוצאת במסלול זה מדי יום ביומו ואורכת בין שעה וחצי שעתיים. נמל התעופה של פירנצה הוא בינלאומי והוא מקבל טיסות סדירות מכל העולם, אך לא מישראל.

מתי כדאי להגיע לעיר פירנצה?
העיר פירנצה היא עיר חיה ותוססת לאורך השנה כולה. כלומר, אם אתם מעוניינים לעשות טיול ברומא, תוכלו לבקר בעיר בכל עונה שבחרתם לעשות בה את הטיול. יחד עם זאת, עונת האביב מהווה עונה שבהחלט כדאי לבקר בה בעיר שכן אז נערך בעיר פסטיבל מוסיקה והיא מקבלת ערך מוסף נוסף. אם החלטתם לצאת לטיול ברומא בקיץ, כדאי שתעדיפו את יולי על פני אוגוסט שכן בחודש אוגוסט העיר מעט שקטה וזאת בשל העובדה שגם תושבי העיר בחופש בחודש זה.

היכן כדאי לבקר בעיר?
ישנם לא מעט אתרים שכדאי לבקר בהם בעיר כגון: גלריה רופיצי אשר מהווה את אחד מהמוזיאונים בתחום האומנות הידועים ביותר, הדומאו של פירנצה אשר מהווה את הקתדרלה המפורסמת בעיר. פאלצו וקיו, בית הכנסת הגדול של פירנצה שמהווה בית כנסת גדול ומרשים מאוד אשר נחנך באוקטובר 1882 וכובד בביקורו של מלך איטליה אומברטו הראשון. מבנה בית הכנסת הדדול הוא מבנה מרשים מאוד וכיפתו הכחולה בולטת בנוף של פירנצה. אם אתם מגיעים עם ילדים לפירנצה, מדובר אמנם על דבר מאתגר מכיוון שילדים לרוב לא יתחברו לאומנות. יחד עם זאת, כדאי שתדעו שילדים יכולים למצוא מה לעשות בפירנצה. ישנם פארקים, מונדו בינדו שהיא ממלכת הילדים ועוד.

כמובן שכדאי מאוד שתבקרו גם בשוק האוכל של פירנצה. הקולינריה המקומית שניתן למצוא בשוק זה בשפע, היא ללא ספק דבר שאסור לפספס. האוכל האיטלקי הוא אוכל משובח מאוד ושפים רבים נוהגים להגיע לשוק בכדי לאכול אותו.

כיצד תתכוננו לטיול בפירנצה?
אין ספק שבעיר פירנצה יש לא מעט מה לראות. לכן, אם החלטתם ללכת על טיול ברומא, חשוב מאוד שתבקרו בעיר המדוברת לפחות כמה פעמים במהלך הטיול שלכם, כאשר מראש תתכננו היכן לבקר בכל פעם מחדש, על מנת להיחשף לכמה שיותר תרבות, אומנות, יעדים אטרקטיביים בעיר ועוד. אין ספק כי העיר פירנצה היא עיר מרתקת ועל מנת להפיק ממנה את המרב, חשוב מאוד לקרוא אודותיה טרם מגיעים אליה, לקבל המלצות למקומות שכדאי לבקר בהם ולא לפספס שום דבר חשוב.
הוסף תגובה
צילום: pexels
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה