close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

5 עצות שימושיות לשומרי מסורת הנוסעים לחו"ל

מערכת שורשיט טבת, תשעו31/12/2015

איך אפשר לטייל כאשר אתם שומרי מצוות?

תגיות:

מאות אלפי ישראלים שומרי מסורת בוחרים לבלות את החופשה השנתית שלהם מחוץ לגבולות המדינה. שם, באוויר הצלול של אירופה או בשדרות השופינג של ארצות הברית, תמצאו

מכל הטוב שיש – נופים מרהיבים, תרבויות מרתקות, שלל אטרקציות וחוויות לכל אדם, לכל גיל, לכל מצב. אלא שאחינו בחו"ל לא תמיד שמעו על גדי בחלב אמו, שלא נדבר על הפרדת כלים בכיור. ולכן, כאנשים שהמסורת היהודית יקרה לליבם, עליכם להיערך לקראת האתגר מבעוד מועד. ארזנו עבורכם במזוודה קטנה חמישה טיפים לחופשה יהודית כשרה ונפלאה. מוכנים? יצאנו לדרך.

ואכלת ושבעת!

נפתח בנושא החשוב מכל – מזון. ניו יורק, בנגקוק, פראג, לונדון, ברצלונה, פריז ובודפשט הן 7 ערים ברחבי העולם מתוך עשרות רבות בהן תמצאו קהילות יהודיות, מסעדות כשרות, מוצרים כשרים בסופרמרקטים (כאלו המסומנים באופן ייחודי או כאלו שכשרותם ברורה, כמו פירות וירקות) ובתי חב"ד. דעו על קיומם, מיקומם מדויק כולל רישום כתובת בשפה המקומית. בדקו את שעות הפתיחה, את ההכשר, המחירים וכמובן – מה בתפריט? מרבית סניפי בית חב"ד ברחבי העולם מזמינים לארוחות שבת נפלאות, ומאפשרות רכישת אוכל חם במגשיות לדרך.

אם הגעתם ליעד שבו המשימה למצוא מזון כשר סבוכה יותר (וגם אם לא), מומלץ לקחת מראש קופסאות מזון, שימורים, מנות לחימום מהיר, חטיפים וכל מה שמשתיק את קרקורי הבטן שלכם ברגעים הקשים. חשוב במיוחד – בדקו אילו מוצרי מזון אסור להכניס למדינה המיועדת.

מלון, ציוד וביטוח רפואי

שבעתם? נהדר. עכשיו אפשר להתחיל ליהנות. על מנת לשמור על קדושת השבת, חשוב לבחור מלון בעיקר על פי מיקומו. ודאו כי בסביבת מלון אפשרויות בילוי שונות המתאפשרות לכם, כגון פארקים נעימים, חוף ים או בריכה וכדומה. אגב, לא מעט מלונות ברחבי העולם, בעיקר בפריז, ברוקלין ניו יורק ואפילו בוורשה היפה מציעים אוכל כשר בהזמנה מראש. כן, שוב חזרנו לאוכל...

עצתנו הרביעית קשורה לציוד אותו אתם מביאים. ערכו רשימה מסודרת ונפרדת של פרטי הדת אותם אתם מעוניינים לקחת. החל מספר תהילים, דרך סידור תפילה ותפילין ועד כיסויי ראש וכמובן – כיפות להחלפה. אל תסמכו לרגע על הסופר הישראלי שסיפרו לכם שנמצא ממש מתחת למלון. דאגו לקחת ה-כ-ל.

נסיים בעצה שאולי לא נוגעת ספציפית אליכם, שומרי המסורת, אך חשיבותה הגבוהה "תכפר" על כך – נושא הביטוח הרפואי. המדינה מלאה בישראלים ששכחו או זלזלו בנושא הביטוח ומצאו את עצמם משלמים מאות אלפי שקלים על ימי אשפוז, פינויים באמבולנס, ניתוחים ואף פינויים מוסקים והטסות לארץ. המחיר עבור ביטוח רפואי בחו"ל נמוך במיוחד – סביב חמישה עד עשרה שקלים ליום, והוא גם כולל אובדן מזוודה. ביטוח נסיעות כללית, לדוגמא, מכסה הוצאות רפואיות של עד מיליון דולר! בקיצור, לא מתלבטים. מבטחים.

חופשה נעימה!

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה