close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

5 סיבות למה חשוב לאכול בננה

מערכת שורשח שבט, תשפא21/01/2021

למה כדאי וחשוב לאכול בננה? ובכן, יש לכך סיבות רבות! אבל כאן נתמקד בחמש בעיקריות שבהן, כולל בננה ערך תזונתי וקלות השימוש בה

תגיות:
בשביל הלב ולחץ הדם
מחקר שנערך בארצות הברית ועקב במשך ארבע שנים אחרי 40,000 גברים מראה, שצריכה יום יומית של בננה משפרת משמעותית את תפקודי הלב ומורידה משמעותית את לחץ הדם. כך למעשה, היא גם מורידה את הסיכון ללקות בשבץ מוחי ומחלות לבביות שונות. זאת, בזכות היותה אחד המקורות הטובים ביותר לצריכת אשלגן, המשפיע על לחץ הדם ועל הלב.

בשביל העצמות
דבר נוסף שחשוב לדעת לגבי בננה ערך תזונתי
הוא, שהיא עשירה בפרה-ביוטיקה, המזינה את החיידקים "הטובים" שבגוף והם מייצרים אנזימי עיכול וכך הם משפרים את התפקוד של מערכת העיכול ואת יכולת הספיגה שלה ובנוסף – את היכולת להתמודד עם חיידקים "רעים". איך זה קשור לעצמות? משום שרבים מאתנו, כשאנו מגיעים לגילאים מבוגרים, סובלים ממחסור בסידן (שמאוד חשוב לעצמות) והבננה עוזרת לספוג את הסידן מכלל המזונות שאנו צורכים לאורך היום.

המיתוס והמציאות
רבים חושבים, שבננה גורמת לעצירות. אבל אם אמרנו, שהבננה מייעלת את התפקוד של מערכת העיכול, הרי שהיא לא באמת גורמת לעצירות וזהו רק מיתוס! למעשה, הבננה מכילה אשלגן ומגנזיום בכמות גבוהה יחסית וכך היא עוזרת לווסת את מערכת העיכול. כלומר, היא עוזרת הן במקרים של עצירות והן במקרים של שלשולים וכדומה ואפילו בהתמודדות עם כיבים!

בשביל הברזל
תופעה שכיחה נוספת היא מחסור בברזל ואף אנמיה. גם כאן כדאי מאוד להכניס את הבננה לתפריט היומי וזאת, מפני שכפי שהיא עוזרת בספיגה של הסידן, כך היא גם עוזרת לספיגה של הברזל. חשוב לציין, שמבחינת בננה ערך תזונתי, היא בעצמה מכילה כמויות גדולות של ברזל וכך ניתן להרוויח ממנה פעמיים: גם מהברזל המצוי בה וגם משיפור הספיגה של הברזל ממזונות אחרים.

בשביל הטעם
בינינו, מעטים הם האנשים שלא אוהבים לאכול בננות. הבננה היא עשב (כן, באמת עשב!) מתוק וטעים והרוב המוחלט של אוכלוסיית העולם נהנה מהטעם המתוק שלה. למעשה, נהוג גם להוסיף אותה למזונות אחרים כדוגמת עוגות, לחמים ועוד. זאת, מפני שהיא מוסיפה למאכל הן את הטעם הטעים שלה והן סמיכות מעודנת.

חשבו על זה רגע
לצד היתרונות של בננה ערך תזונתי, היא גם הפרי היחיד שלא דורש שטיפה לפני האכילה, בישול, חימום או קירור או כל הכנה מוקדמת מיוחדת. כך היא הופכת לרכה...
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה