close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הריון בפוקוס: איך ניתן להתמודד עם חוסר מיקוד הריון?

מערכת שורשכה חשוון, תשפא12/11/2020

נשים שסובלות מבעיות קשב וריכוז באופן כללי סובלות אפילו יותר בתקופת ההיריון מסימפטומים של חוסר מיקוד. מה עושים?

תגיות:
צילום: RF123
בשיתוף פרמה גורי

תקופת ההיריון היא תקופה מרגשת ומבלבלת כאחד ונשים שונות חוות תסמינים שונים, אך רבות מדברות על "טפשת הריון", שהיא תופעה של שכיחה במהלך ההיריון ויכולה להיות מלווה בבעיות ריכוז ומיקוד בין אם אלה נגרמים בעקבות חוסר מנוחה, עייפות, בחילות או תשישות נפשית.

נשים שסובלות מבעיות קשב וריכוז באופן כללי סובלות אפילו יותר בתקופת ההיריון מסימפטומים של חוסר מיקוד.
הבעיה היא שעל אף שאין ממצאים חד משמעיים בנוגע להשפעת תרופות
צילום: RF123
לקשב וריכוז
על ההיריון או העובר (למעט מספר מחקרים שמצאו כי ריטלין בהריון יכול לגרום ללידה מוקדמת), נשים רבות מעדיפות לא לקחת סיכון ולהימנע מתרופות אלה או מחפשות אלטרנטיבות טבעיות יותר לשיפור המיקוד והריכוז עד הלידה. איך ניתן להתמודד עם תחושה של פיזור דעת? מספר המלצות.

לישון על זה
שנת לילה טובה קריטית לשמירה על מיקוד לאורך היום ושינה לקויה עשויה לפגוע בזיכרון. הבעיה היא שבעת ההיריון קשה יותר לישון בלילה כשההורמונים משתוללים וגם השינויים הפיזיולוגיים מפריעים לשכיבה נוחה. כדאי לנסות לאמץ מנח גופני נוח כמו למשל, כרית בין הרגליים או שכיבה על צד אחד. להימנע מקפאין לפחות כ-6 שעות לפני השינה ולווסת את הטמפרטורה בחדר כך שתאפשר מנוחה.

להפחית את הלחץ כדי לתפקד טוב יותר
מחקרים שונים הצביעו על הקשר בין מתח, לחץ וחרדה לבעיות זיכרון בכל תקופה בחיים על אחת כמה וכמה בתקופת ההיריון ועל מנת להפחית את הלחץ כדאי לתרגל גם טכניקות של רגיעה והרפיה כמו דמיון מודרך, מיינדפולנס או מדיטציה שיכולים לסייע בהפחתת הלחץ וגם בהשגת שינה איכותית. תוכלי להתאמן גם ביוגה ייעודית להריוניות ולמצוא עבורך טיפולים משלימים שמסייעים כמו דיקור סיני, רפלקסולוגיה וכולי אך יש להתייעץ עם הרופא המטפל בטרם הטיפול לפי מצבך בהריון וכדומה. חשוב להבין שעל אף שלא כדאי להפסיק את השגרה הפעלתנית כל עוד את יכולה, כי היא שומרת אותך בעשייה, מנוחה חיונית מאוד בהריון וחשוב לדעת גם מתי לקחת הפסקה ולנוח.

לשמור על סדר
סדר וארגון חיוניים למיקוד. כדאי לנסות לשמור על שגרה קבועה וכן לתכנן מראש משימות כך שניתן יהיה לעמוד בהן ואף לנהל יומן או את הרשומות על גבי לוח מחיק כדי שתמיד תדעי לאן פניך מועדות. ניתן להשתמש בתזכורות בדפי ממו או תזכורות אלקטרוניות שמצפצפות בנייד. אם קל לך יותר עם ויזואליזציה תוכלי למרקר ולהדגיש מסרים חשובים בצבעים שונים.

אפשר לתרגל תרגילים שעוזרים באימון קוגניטיבי ובשיפור הזיכרון כמו אפליקציות שונות, תשבצים, משחקי סודוקו ופתרון של חידות. קריאת ספרים אף היא מסייעת בשיפור הזיכרון והתפקוד הקוגניטיבי.

תוספי תזונה שעושים הבדל
ישנם גם תוספי תזונה המהווים אלטרנטיבה לשיפור המיקוד כמו כאלה המבוססים על צמחי מרפא סיניים שיעילותם הוכחה בשיפור הזיכרון והקשב מבלי תופעות לוואי וכן אומגה 3 שנחשבת לחומצת שומן חשובה להתפתחות הקוגניטיבית של העובר וכן לתפקוד ואפילו למצב הרוח של האם.

ריכוזית מבית פרמה גורי היא תוסף תזונה העשוי מפורמולה של צמחים סיניים דוגמת סנטלה ובקופה, הידועים כצמחים בעלי תרומה קוגניטיבית לתאי המוח וכמסייעים ללמידה, לחשיבה ולריכוז.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה