close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הפרדה מגדרית היתה גם במקדש

הרב רצון ערוסיו תמוז, תשעז30/06/2017

הרב ערוסי מחזק את ההתנגדות למתווה הכותל- הרפורמים נכשלו במלחמה על התבוללות העם היהודי ולכן עליהם קודם כל לאמץ את ערכי היהדות הנאמנה שזו הציונות האמיתית

תגיות:
מי מניע מחלוקות ופילוג נגד עם ישראל?
באמת נדמה לי שמי שעושה את המהומות הללו בעיקר הם אנשים מגמתיים ובעיקר התקשורת. כל המחלוקת הזו יכלה להיות בפרופיל יותר נמוך ויותר ענייני אלמלא גורמים מסויימים שמעלים להבות במחלוקת הזו.

לגופו של דבר, הרי על הר הבית ומקום המקדש יש לנו ריב גדול מאוד בינינו ובין הפלסטינאים הפועלים לשכתב את ההיסטוריה. הם מגייסים את מדינות העולם הפועלות ממניעים אינטרסנטיים ולא הולכות לפי האמת ההיסטורית, להחליט החלטות בינלאומיות נגדנו, כאילו על אי זכותנו במקום הזה. והרי במקדש, אנו מוצאים במקורות היהדות ששם קבעו את ההפרדה המגדרית כדי לשמור על הצניעות במקום. אנחנו מוצאים את זה כבר במשניות המתארות את עזרת הנשים במקדש.

נאמנות לערכי היהדות - זו הציונות האמיתית!
ככל שאנחנו נשארים נאמנים למקורות שלנו וביניהם ההפרדה המגדרית שהיתה במקדש, אזי אנחנו מחזקים את טיעוננו גם כלפי עצמנו, וגם כלפי אומות העולם על זכותנו במקום הזה. ככל שאנו מתריסים נגד מה שהיה מקובל במקדש, ומנסים לקבוע נורמות חדשות אזי אנחנו חותכים את הענף שעליו אנחנו יושבים. דהיינו, אם באנו מכוח העבר אוי לנו אם נדרוך את העבר או נתעלם מהעבר, או נמחק את העבר. אם נמחק את העבר, אם נמחק את ההיסטוריה אנחנו משחקים לידיהם של יריבנו.

כל הללו שטענו שהחלטה הזו המתעלמת ממתווה הכותל היא אנטי ציונית, צריך לומר להם - זו בדיוק הציונות האמיתית! מדוע? כי הנאמנות למקורות היא אשר מחזקת את זכותנו כאן.

תארו לעצמכם שאנחנו נבוא ונאמר שהתנ"ך איננו קדוש. אזי, אנחנו חותכים את הענף שעליו אנחנו יושבים. אני לא מדבר בהיבט הדתי, כפירה או לא כפירה. אני מדבר בהיבט הלאומי. הרי ברגע שאנחנו נכפור בקדושת התנ"ך אנחנו נכפור במקור שמשמש לנו זכות של עם ישראל בארץ ישראל. הטיעון הציוני הוא בדיוק הפוך שהאדיקות להנהגות שהיו במקום הזה היא זו שמחזקת את אחיזתנו בינינו וכנגד אומות העולם על זכותנו במקום הזה ובארץ ישראל כולה.

עלינו לדעת שמי שמחק את המילים ציון מהסידור זה הרפורמים שקמו באירופה. הם ביסודם לא תנועה ציונית, הם ביסודם תנועה שכבר ראתה בעניין של ציון משהו שאבד עליו הקלח, ואשר הבלטתו גורמת לאנטישמיות כיוון שאנו צריכים להיות עם נאור שמעורב בחברה הבינלאומית הנאורה מבלי לייחד את ייחודינו הלאומי על ידי הציונות. לכן לא צריכים לטעון שהעניין של ביטול מתווה הכותל הוא אנטי ציוני, אלא צריכים לפנות לרפורמים ולקונסרבטיבים ולומר להם אתם טוענים שאתם רוצים להזדהות עם מדינת ישראל, ואתם רוצים לעזור למדינת ישראל. אז אם כן קודם כל, תכריזו בריש גלי כלפי כל עם ישראל שאתם מתנערים מטעותכם הגדולה שמחקתם את המילים ציון מכל הסידורים. ותאמרו שאכן באמת העלייה לארץ ישראל היא מצווה, שירושלים היא עיר הקודש, שמקומות אלו כולם מקודשים. קודם שהם יתחילו בדבר הזה.

לא גוררים מחלוקות למקומות רגישים
ידוע שהרפורמים כופרים בעניין של מה שנקרא 'תורה מן השמים' וסבורים שתורת כל אדם בידו. ואנו כמובן טוענים שהם טועים ומבחינתנו זו כפירה בעיקרי התורה. אבל צריך לטעון כנגדם למה את המלחמות האלה אתם מנהלים במקומות הרגישים האלה? כלום מישהו בא אליכם לטמפלים שלכם וקרא תיגר נגדכם שאתם פועלים כך? למה ללכת ולקבוע עמדות חדשות, שהרי אין ספק שאתם בעצמכם אומרים זה חדש שהרי אתם קוראים לזה רפורמה? למה לעשות את הדברים האלה במקומות הרגישים לעם ישראל?

מקום המקדש והכותל הם מקומות של אחדות ושל קונצנזוס. הקונצנזוס תומך בשמרנות שהיתה עד כאן באותם מקומות. מי שבא ומחדש חידושים ורוצה לקבוע שינויים בהשקפה היהודית, דווקא במקומות הרגישים הללו, הוא אשר פועל בצורה המפלגת. ולכן יש לקרוא להם להוציא את הוויכוח מהמקומות הרגישים הללו. חפשו לכם זירות אחרות, לא בזירה הזו.
דבר נוסף חשוב, מאימתי ההזדהות עם מדינת ישראל או עם ישראל מותנית בתנאי של יחס החברה הישראלית כלפיהם? אם זה יסוד מוסד בהשקפת עולמם, אסור להם אפילו רגע אחד להתנות את זה עם היחס של החלטת ממשלה זו או אחרת. זה לא תלוי זה בזה. זה צריך להיות אצלכם דבר יסודי שמדינת ישראל זה קודש ותמיד צריך לעזור. ומדבורם ופעולותיהם משתמע שזו אהבה תלויה בדבר. אהבה אינטרסנטית. רק עניינים של אינטרסים. זו לא הדרך שבה מנהלים את הויכוחים של העם היהודי, במיוחד ויכוחים שתלויים במהותו של העם.

ההתבוללות - שואה לאומית
הרפורמים באים ואומרים 'אנחנו רוצים לעזור למדינת ישראל', 'אל תגרמו לנו לא לעזור למדינת ישראל'.
מדינת ישראל היא כלי, היא מסגרת, מה שחשוב זה עם ישראל. המדינה נועדה לשמור על עם ישראל, על ייחודו ועל קדושתו. הרי איש לא יכול לכפור בסטטיסטיקה שבארה"ב ובארצות המערב ששם יש רפורמים וקונסרבטיבים אשר מנהלים נישואי תערובות. יש שם שמונים עד שמונים וחמישה אחוז התבוללות בעם היהודי. כלומר, הדרכים הליברליות הללו לא קרבו את הדור הצעיר לעם היהודי ולא שימרו אותו, אלא הם מרשם להתבוללות. אם כן, עד שאתם כביכול רוצים לדאוג לעזור למדינת ישראל, ראשית כל עצרו בעד ההתבוללות שהיא שואה לאומית.

אוי ואבוי לנו אם לא נעצור בעד ההתבוללות. עד שאנחנו צועקים על השואה שטבחה מיליונים, ואמרנו שמדינת ישראל תעמוד נגד כל ניסיון לעשות שואה בעם היהודי. בואו עצרו בעד השואה הלאומית הנוראה של ההתבוללות וחידלו לכם מהגישה שהוכח בפועל שהיא גורמת להתבוללות. עזבו את האידיאולוגיות המוטעות. אם תוכיחו את עצמכם בזה, תוכיחו את עצמכם בנאמנותכם לציון נאמנות שאיננה תלויה בדבר, אז יש על מה לדבר, כדבר אחים ורעים. אבל אם חס ושלום כל הדברים האלה יהפכו להיות למאבקים פוליטיים, פופוליסטיים, דמגוגים, זה מה שיהרוס את עמנו.

על כן, אני קורא לכל הנוגעים בדבר שבוחשים בעניין הזה. אל תתנו למאבקים האלה לשסע ולפלג את עמנו, כי אנחנו צריכים לשמור על אחדותו ועל ייחודו.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה