הוסף למועדפים|
 
תכנים|שו"ת ברשת|מוצרים 
 
 
התחברות-שלום אורח
 
 
  
 
 
עוד מהרב רצון ערוסי
הרב ד"ר רצון ערוסי- ערום זו תרבות ישראלית?
שמירת שבת במירון תוביל לשמירת שבת כללית
ההתמודדות עם החילוניות והנגשת האמונה בימינו
למה הרבנים לא מכירים במסגרות ממוניות אחרות חוץ מכתובה?
האם על פי התורה יש לשחרר את רומן זדורוב?
האם החברה המודרנית מוסרית יותר?
הרב רצון ערוסי: מדינה יהודית מתחילה מתרבות דיון ראויה
הרב רצון ערוסי- קדושת החיים לעומת כבוד האדם
גל הטרור הוא כעס אלוקי
הרב רצון ערוסי- לגירות שלא כהלכה יש פוטנציאל הרס
 
עוד בנושא עם וארץ ישראל
יארצייט הרב אליהו- איך הוא התייחס לילדים?
בצלאל סמוטריץ- נאום על התוכנית המדינית
הסכנה האמתית של הציונות הדתית- ההתחלנות
ר' אברום שלי- לדמותו של מו"ר הגר"א שפירא, במלאת תשע שנים לפטירתו
טיול- המשמעות ההלכתית רוחנית
איך יוצאים מהשכול ומהדיכאון? לכבוד העליה של משפחת אריאל
הגיע הזמן לחופש הגדול- התכתבות ווטסאפ
טוב לי לא ראציונלי
מי בכלל צריך מדינה?
פורים על הר הבית- מי פועל כעמלק?
 
 
הפרדה מגדרית היתה גם במקדש

הרב רצון ערוסי  ו תמוז, תשעז  6/30/2017

הרב ערוסי מחזק את ההתנגדות למתווה הכותל- הרפורמים נכשלו במלחמה על התבוללות העם היהודי ולכן עליהם קודם כל לאמץ את ערכי היהדות הנאמנה שזו הציונות האמיתית
.......................

הפרדה מגדרית היתה גם במקדש
מי מניע מחלוקות ופילוג נגד עם ישראל?
באמת נדמה לי שמי שעושה את המהומות הללו בעיקר הם אנשים מגמתיים ובעיקר התקשורת. כל המחלוקת הזו יכלה להיות בפרופיל יותר נמוך ויותר ענייני אלמלא גורמים מסויימים שמעלים להבות במחלוקת הזו.

לגופו של דבר, הרי על
הר הבית ומקום המקדש יש לנו ריב גדול מאוד בינינו ובין הפלסטינאים הפועלים לשכתב את ההיסטוריה. הם מגייסים את מדינות העולם הפועלות ממניעים אינטרסנטיים ולא הולכות לפי האמת ההיסטורית, להחליט החלטות בינלאומיות נגדנו, כאילו על אי זכותנו במקום הזה. והרי במקדש, אנו מוצאים במקורות היהדות ששם קבעו את ההפרדה המגדרית כדי לשמור על הצניעות במקום. אנחנו מוצאים את זה כבר במשניות המתארות את עזרת הנשים במקדש.

נאמנות לערכי היהדות - זו הציונות האמיתית!
ככל שאנחנו נשארים נאמנים למקורות שלנו וביניהם ההפרדה המגדרית שהיתה במקדש, אזי אנחנו מחזקים את טיעוננו גם כלפי עצמנו, וגם כלפי אומות העולם על זכותנו במקום הזה. ככל שאנו מתריסים נגד מה שהיה מקובל במקדש, ומנסים לקבוע נורמות חדשות אזי אנחנו חותכים את הענף שעליו אנחנו יושבים. דהיינו, אם באנו מכוח העבר אוי לנו אם נדרוך את העבר או נתעלם מהעבר, או נמחק את העבר. אם נמחק את העבר, אם נמחק את ההיסטוריה אנחנו משחקים לידיהם של יריבנו.

כל הללו שטענו שהחלטה הזו המתעלמת ממתווה הכותל היא אנטי ציונית, צריך לומר להם - זו בדיוק הציונות האמיתית! מדוע? כי הנאמנות למקורות היא אשר מחזקת את זכותנו כאן.

תארו לעצמכם שאנחנו נבוא ונאמר שהתנ"ך איננו קדוש. אזי, אנחנו חותכים את הענף שעליו אנחנו יושבים. אני לא מדבר בהיבט הדתי, כפירה או לא כפירה. אני מדבר בהיבט הלאומי. הרי ברגע שאנחנו נכפור בקדושת התנ"ך אנחנו נכפור במקור שמשמש לנו זכות של עם ישראל בארץ ישראל. הטיעון הציוני הוא בדיוק הפוך שהאדיקות להנהגות שהיו במקום הזה היא זו שמחזקת את אחיזתנו בינינו וכנגד אומות העולם על זכותנו במקום הזה ובארץ ישראל כולה.

עלינו לדעת שמי שמחק את המילים ציון מהסידור זה הרפורמים שקמו באירופה. הם ביסודם לא תנועה ציונית, הם ביסודם תנועה שכבר ראתה בעניין של ציון משהו שאבד עליו הקלח, ואשר הבלטתו גורמת לאנטישמיות כיוון שאנו צריכים להיות עם נאור שמעורב בחברה הבינלאומית הנאורה מבלי לייחד את ייחודינו הלאומי על ידי הציונות. לכן לא צריכים לטעון שהעניין של ביטול מתווה הכותל הוא אנטי ציוני, אלא צריכים לפנות לרפורמים ולקונסרבטיבים ולומר להם אתם טוענים שאתם רוצים להזדהות עם מדינת ישראל, ואתם רוצים לעזור למדינת ישראל. אז אם כן קודם כל, תכריזו בריש גלי כלפי כל עם ישראל שאתם מתנערים מטעותכם הגדולה שמחקתם את המילים ציון מכל הסידורים. ותאמרו שאכן באמת העלייה לארץ ישראל היא מצווה, שירושלים היא עיר הקודש, שמקומות אלו כולם מקודשים. קודם שהם יתחילו בדבר הזה.

לא גוררים מחלוקות למקומות רגישים
ידוע שהרפורמים כופרים בעניין של מה שנקרא 'תורה מן השמים' וסבורים שתורת כל אדם בידו. ואנו כמובן טוענים שהם טועים ומבחינתנו זו כפירה בעיקרי התורה. אבל צריך לטעון כנגדם למה את המלחמות האלה אתם מנהלים במקומות הרגישים האלה? כלום מישהו בא אליכם לטמפלים שלכם וקרא תיגר נגדכם שאתם פועלים כך? למה ללכת ולקבוע עמדות חדשות, שהרי אין ספק שאתם בעצמכם אומרים זה חדש שהרי אתם קוראים לזה רפורמה? למה לעשות את הדברים האלה במקומות הרגישים לעם ישראל?

מקום המקדש והכותל הם מקומות של אחדות ושל קונצנזוס. הקונצנזוס תומך בשמרנות שהיתה עד כאן באותם מקומות. מי שבא ומחדש חידושים ורוצה לקבוע שינויים בהשקפה היהודית, דווקא במקומות הרגישים הללו, הוא אשר פועל בצורה המפלגת. ולכן יש לקרוא להם להוציא את הוויכוח מהמקומות הרגישים הללו. חפשו לכם זירות אחרות, לא בזירה הזו.
דבר נוסף חשוב, מאימתי ההזדהות עם מדינת ישראל או עם ישראל מותנית בתנאי של יחס החברה הישראלית כלפיהם? אם זה יסוד מוסד בהשקפת עולמם, אסור להם אפילו רגע אחד להתנות את זה עם היחס של החלטת ממשלה זו או אחרת. זה לא תלוי זה בזה. זה צריך להיות אצלכם דבר יסודי שמדינת ישראל זה קודש ותמיד צריך לעזור. ומדבורם ופעולותיהם משתמע שזו אהבה תלויה בדבר. אהבה אינטרסנטית. רק עניינים של אינטרסים. זו לא הדרך שבה מנהלים את הויכוחים של העם היהודי, במיוחד ויכוחים שתלויים במהותו של העם.

ההתבוללות - שואה לאומית
הרפורמים באים ואומרים 'אנחנו רוצים לעזור למדינת ישראל', 'אל תגרמו לנו לא לעזור למדינת ישראל'.
מדינת ישראל היא כלי, היא מסגרת, מה שחשוב זה עם ישראל. המדינה נועדה לשמור על עם ישראל, על ייחודו ועל קדושתו. הרי איש לא יכול לכפור בסטטיסטיקה שבארה"ב ובארצות המערב ששם יש רפורמים וקונסרבטיבים אשר מנהלים נישואי תערובות. יש שם שמונים עד שמונים וחמישה אחוז התבוללות בעם היהודי. כלומר, הדרכים הליברליות הללו לא קרבו את הדור הצעיר לעם היהודי ולא שימרו אותו, אלא הם מרשם להתבוללות. אם כן, עד שאתם כביכול רוצים לדאוג לעזור למדינת ישראל, ראשית כל עצרו בעד ההתבוללות שהיא שואה לאומית.

אוי ואבוי לנו אם לא נעצור בעד ההתבוללות. עד שאנחנו צועקים על השואה שטבחה מיליונים, ואמרנו שמדינת ישראל תעמוד נגד כל ניסיון לעשות שואה בעם היהודי. בואו עצרו בעד השואה הלאומית הנוראה של ההתבוללות וחידלו לכם מהגישה שהוכח בפועל שהיא גורמת להתבוללות. עזבו את האידיאולוגיות המוטעות. אם תוכיחו את עצמכם בזה, תוכיחו את עצמכם בנאמנותכם לציון נאמנות שאיננה תלויה בדבר, אז יש על מה לדבר, כדבר אחים ורעים. אבל אם חס ושלום כל הדברים האלה יהפכו להיות למאבקים פוליטיים, פופוליסטיים, דמגוגים, זה מה שיהרוס את עמנו.

על כן, אני קורא לכל הנוגעים בדבר שבוחשים בעניין הזה. אל תתנו למאבקים האלה לשסע ולפלג את עמנו, כי אנחנו צריכים לשמור על אחדותו ועל ייחודו.
 

כשהבריטים רצו לנהוג בארץ בצד ימין

בוזז קדוש

חברות בנשות הכותל- להפוך את הכותל לרחבה ציבורית

שר החינוך בנט והקרן החדשה לישראל, יגדיל תורה ויאדיר

סיכום- מגמות רפורמיות בתכניות לימוד בבתי הספר הממלכתיים

נגד החלטת הממשלה במתווה הכותל
 


הוסף תגובה
הדפס
המלץ לחבר
שמור
+
-
גודל אות
תגיות-
הוסף תגובה-
שם מלא:
כותרת:
תוכן:
סגור


 
תגובות
 
 
 
תכנים
מגזין
כתבות
ערוצים
מאמרים
דעות
שירותים
המרת תאריך עברי ללועזי
מילון עברי/ אנגלי
ייעוץ ובניית אתרים
תיבת דואר שורש
הנצחות וברכות
כיף
סאטירה
משחקי פלאש
כרטיסי ברכה ממוחשבים
עוד בשורש
אמירת קדיש לע"נ
למורים, בעין חינוכית
סדנאות למורים בנושאי אמונה
שותפים לדרך
השתלת שיניים בהרדמה מלאה
אמירת משניות לעילוי נשמת
קורס פסיכומטרי
הובלה בישראל
מרכז האשראי לעסקים
פסוקים ומשניות לפי השם
חנות ספרי יהדות
קשר
צור קשר
אי מייל ישיר