close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כללים לאכילה הנכונה. לעבור את פסח בשמחה, בריאות והנאה

שמעון וגילה הלאגג ניסן, תשעג14/03/2013

חג הפסח הוא חג עתיר בשמחה,בשר ויין. תפוחי אדמה והמון ביצים, אולם עדיין אפשר גם ליהנות מסעודות החג וגם לא לסבול מהתופעות הרנילות של בעיות עיכול.

תגיות:

חג הפסח הוא חג עתיר בשמחה,בשר ויין. תפוחי אדמה והמון ביצים, אולם עדיין אפשר גם ליהנות מסעודות החג וגם לא לסבול מהתופעות הרנילות של בעיות עיכול.

הכללים הבאים פשוטים, מקלים על כל בעיות

העיכול: צרבות, עצירות, אזים ומשפרים את העיכול ויכולת ספיגת הרכיבים התזונתיים. שיפור מספר היציאות ומניעת מצבי עצירות. תוצאת לוואי נוספת היא כמובן ירידה במשקל ובוודאי מניעה של עלייה במשקל.

אכילה איטית ולעיסת המזון בצורה יסודית
זהו הבסיס לעיכול טוב של המזון. אכילה איטית ולעיסה יסודית מאפשרים מעבר המזון ורכיביו בצורה קלה בכל מערכת העיכול והמעי וספיגה טובה יותר של רכיבי המזון החיוניים.

הפרדת מזונות
בין חלבונים ופחמימות בכל סעודה. אכילת פחמימות עם ירקות או חלבונים עם ירקות. השתדלות בכלל זה גורמת להקלה מיידית בכ-%09 מבעיות העיכול!

בחג קשה יותר ליישם כלל זה ולכן בארוחה רבת מנות, מומלץ לפחות לאכול מעט פחמימה ואז לעבור לחלבון או להמעיט בחלבון ולאכול יותר פחמימות.

השילוב הנכון של ירקות בסעודה
שלבו ירקות בכל סעודה! הם תורמים לעיכול נכון ולתחושת שובע.

ירקות מבושלים
מומלץ לשלב ירקות מבושלים בכל סעודה.הירקות המבושלים משפרים את העיכול והיציאות .

ירקות חיים
ירקות חיים כמו - מלפפון, גמבה, גזר, עגבניה, שומר,קולורבי הם ירקות הקשים לעיכול. מומלץ לסובלים מבעיות עיכול ונטייה לטחורים להימנע מאכילתם או לאכול אותם אותם מבושלים, מוקפצים או רכים (השרייה בשמן זית ולימון)

ירקות ירוקים
שלבו ירקות עליים כפטרוזיליה, כוסברה, סלק עלים, סלרי, חסה, כרוב ועוד בכל סעודה. הם עשירים בסיבים תזונתיים וכלורופיל. מסייעים בניקוי הגוף מרעלים ושיפור תהליכי עיכול.

אכילת פירות
פירות מתעכלים מהר יותר מכל מזון אחר בקיבה. בעיקר פירות רכים. אכילתם לאחר סעודה דשנה תגרום לכך שעיכולם יושהה והם יתססו בקיבה. לכן מומלץ לוותר על פירות כקינוח ולאכול פירות בנפרד מהארוחות. או לפני, או אחרי כמה שעות מסעודה בשרית.

לימון מוסיף המון!
הלימון עוזר לגוף לחזור ל רמת הPH הבסיסית (קראו עוד על חשיבות חומצי בסיסי בחיים כאן).
הוא ממוסס רעלים בכבד. מעודד ייצור של אנזימים שחשובים לחילוף החומרים .מחזק את המערכת החיסונית .מונע צרבת, נפיחות, גזים, בחילות והתכווצויות . בנוסף, מאן סוכר,מרגיע את הכמיהה למתוק ועוזר לירידה במשקל.

מומלץ להתחיל את היום במקום בקפה, בשתיית לימון 1 סחוט עם כוס או 2 של מים, פושרים ולאחר מכן כף שמן זית – כל היום ייראה אחרת!

במשך היום במקום שתייה ממותקת,קפה, שתו מים עם מעט לימון סחוט.

שתייה נכונה
שתייה בזמן הארוחה מקשה ומשבשת מאוד על העיכול. שתו לפני או אחרי.

שתו מים! והרבה!. מים עוזרים לעיכול המזון, מנקים רעלים מהגוף ותורמים להרגשה כללית טובה.

פעילות גופנית
משפרת את זרימת הדם בגוף. מסייעת בהסדרת פעילות מערכת העיכול ותורמת להרגשה כללית טובה. גם 19 דקות של הליכה בקצב רגיל תתרום לבריאות.

שמן טוב רפואה טבעית-שמעון וגילה הלאג

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה