close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כל מה שרציתם לדעת על זמן שהייה באתר ואחוזי נטישה

מערכת שורשד ניסן, תשעו12/04/2016

קצת אודות פרמטר חשוב בקידום אתרים- זמן שהיה

תגיות:

אחד הפרמטרים המעידים על הצלחה של אתר הוא זמן השהיה של הגולשים בו. אם גולש הגיע לאתר ובחר לשהות בו זמן רב, כנראה שהאתר מספק לו ערך מבחינת התוכן והמידע הוויזואלי המופיע בו, הגולש מצא את האתר נוח לגלישה, ואפקטיבי עבורו. זמן שהיה באתר יכול לנוע משניות ועד דקות, והוא נמדד כנתון ממוצע. חשוב לדעת כי אין נתון קבוע של זמן שהיה שהוא בהכרח טוב או בהכרח רע. הדבר תלוי בין היתר באופי האתר, ומומלץ לבחון אותו בזהירות, ולא להסיק לגביו מסקנות נמהרות, אלא לנתח אותו ולהבין אותו לעומק.

% נטישה - Bounce Rate

פרמטר נוסף אשר נותן אינפורמציה רבה על אפקטיביות האתר הוא % הנטישה, המכונה Bounce Rate. נתון זה מודד את % ביקורים (ולא הגולשים) אשר נעשו באתר, והסתיימו באותו דף, מבלי שעשו בו פעולות נוספות או עברו ממנו לדפים אחרים באתר.

כיצד ניתן לדעת מה זמן שהיה ו- % הנטישה באתר

אחד הכלים המספקים מידע רב אודות מדדים אלו הוא האנליטיקס. כלי זה הוא כלי המוצע חינם לכל בעל אתר, והוא מספק מידע רב על הגולשים באתר ועל ההתנהגות שלהם בו. בין הנתונים המוצעים לבעל אתר, מספק הכלי נתונים רבים גם על שני פרמטרים אלו.

על מה יכול להעיד זמן שהיה נמוך באתר ו-% נטישה גבוה?

כאמור באופן עקרוני השאיפה שלנו כבעלי אתרים צריכה להיות ליצור מצב בו גולשים יבלו כמה שיותר זמן באתר, מתוך הנחה כי הדבר יהפוך אותם מגולשים ללקוחות, אשר צורכים את השירות ו/ המוצרים באתר. נתון של % Bounce Rateנמוך מעיד על כך שהגולש התעניין באתר, מעבר לדף הראשון אליו הגיע, והוא המשיך לבצע בו פעולות, לגלוש לדפים נוספים ועוד. במידה ונתונים אלו נמוכים, הדבר יכול להצביע על בעיה. אך מה הבעיה וכיצד ניתן לפתור אותה?

פילוח זמן שהיה ויחס נטישה נמוך לפי סגמנטים

על מנת לאבחן נכון את הבעיה, צריך להבין לעומק את הנתונים. גוגל אנליטיקס הוא כלי אשר מספק נתונים במגוון רב של פילוחים ועבור סגמנטים שונים, דבר שיכול מאוד לעזור להשוואה בין ביצועי האתר שלך בפרמטרים שונים, וכך לבדוק יעילות ואפקטיביות.

לדוגמא, אם זמן השהיה הממוצע באתר שלך הוא שלוש דקות, ניתן לבחון כיצד הדבר מתפלח בין אמצעי הגעה שונים לאתר, האם גולשים שהגיעו לאתר דרך חיפוש אורגני מבלים בו יותר זמן מגולשים שהגיעו לאתר דרך רשתות חברתיות? פילוח אחר שניתן לעשות הוא בין גולשים שגלשו לאתר דרך מחשב שולחני, לעומת גולשים שהגיעו לאתר מגלישה מהמכשיר הסלולארי. זמן שהיה נמוך ו/ או % נטישה גבוה בנייד, יעיד כי קיימת בעיה בגלישה דרך הנייד. ניתן גם לבדוק את פרמטים אלו עבור כל דף באתר, ולהשוות בין ביצועי הדפים. כך תוכלו לזהות דפים אשר כנראה קיימת בהם בעיה, אם עבורם נתון זמן השניה ו- % הנטישה גבוהים מאלו של דפים אחרים.

משמעות עבור הקידום

במסגרת הפרמטרים אשר באמצעותם קובע גוגל את מיקום האתר בתוצאות החיפוש נכללים גם נתוני זמן שהיה ו- % הנטישה. גוגל מניח כי הצלחה בפרמטרים אלו מעידה על כך שהאתר איכותי, מספק ערך לגולש, ולכן יתעדף אותו על פני אתרים אחרים, בעלי מדדים נמוכים יותר.

שיפור התוצאות המדדים

ניתן בהחלט לבצע שינויים ושיפורים באתר, ובכך לשפר את תוצאות המדדים. ודאו שאבחנתם נכון את מקור הבעיה, וכך תוכלו לבצע פעולות לשיפרה.

המאמר נכתב בשיתוף יובי קידום אתרים ופתרונות אינטרנט מתקדמים.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה