close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך הציבור הדתי בישראל צורך מידע ועדכונים פוליטיים כיום

מערכת שורשכג תשרי, תשפא11/10/2020

מידע ועדכונים פוליטיים באמצעי המדיה השונים

תגיות:
הציבור הדתי בישראל אינו גוף אחיד אחד אלא יש בו זרמים רבים ביהדות החרדית כמו הליטאים וחסידי גור, הדתיים הלאומיים, המתנחלים, חסידי ברסלב, חב"ד ועוד. בחלק מהקבוצות הללו מידע ועדכונים פוליטיים מתקבל בעיקר מהרב ובקטגוריות אחרות, הציבור הדתי מתעדכן באמצעות העיתונות הכתובה, שידורי הרדיו, אתרי האינטרנט ובמהדורות החדשות בערוצי הטלוויזיה השונים.

עמית סגל הזמנת הרצאות היא אחת האופציות המומלצות כדי לשמוע מידע מהימן וממקור ראשון על כל מה שקורה בפוליטיקה המורכבת
והסבוכה בישראל.

הצורך בקבלת מידע ועדכונים פוליטיים לאור השינויים היום יומיים
ישראל היא מדינה קטנטנה אך בכל יום יש בה דרמות חדשות בתחומים מדיניים ופוליטיים. כדי להבין את ההוויה הלאומית, רבים מבני הציבור הדתי, מתעדכנים לאורך כל היום או בשעות הערב ומקבלים מידע ועדכונים פוליטיים.

מידע מאמצעי התקשורת השונים עבור הציבור החרדי
בחברה החרדית, למעלה ממחצית הבוגרים לרבות תלמידי הישיבות משתמשים באופן תדיר באתרי האינטרנט וכך הם מתעדכנים בכל יום, או כמה פעמים בשבוע במהלכים הפוליטיים השונים.

אתר האינטרנט המוביל בקרב הציבור החרדי הוא כיכר השבת, אחריו בחדרי חרדים, JDN וחרדים 10. ההתפתחות הטכנולוגית הגיע גם לציבור החרדי ולכן קיימים בנוסף לכך אתרי אינטרנט נוספים המנתבים מידע נוסף עבורם.

רוב הציבור החרדי אינו רואה את שידורי הטלוויזיה ולכן הוא מתמקד בעיתונות הכתובה כמו המודיע, יתד נאמן, המבשר ועיתונים נוספים בעלי תפוצה מופחתת. בנוסף לכך הם מקשיבים לשידורי הרדיו המיועדים עבורם.

אחד מאמצעי התקשורת הפופולריים אצל הציבור החרדי הוא העלונים המופצים בבתי הכנסת והפשקווילים אשר מודבקים על לוחות המודעות בשכונות החרדיות המוסרים הודעות והנחיות שונות בהתאם לרוח התקופה וזאת כדי למנוע השפעה חיצונית של גורמים שונים על ציבור זה.

מידע מאמצעי התקשורת השונים עבור הציבור הדתי לאומי
הציונים הדתיים, מתנהלים בכל רבדי החיים כמו החילוניים, עוסקים בקריירות בשפע של תחומים, משרתים בצבא ומעורים היטב בגל מה שקורה בחיים הפוליטיים בישראל. לכן הם נחשפים לכל ערוצי התקשורת הקיימים.

הם צופים בכל ערוצי הטלוויזיה וגם בערוץ 20 אשר מתמקד בנושאים שקרובים יותר לציבור הדתי לאומי אך לא רק בהם.
הם נחשפים לכל מה שכתוב בכל אתרי האינטרנט ובוחרים מהו האתר המוביל מבחינתם שאליו הם נכנסים בכל פעם שהם גולשים באינטרנט ומעוניינים להתעדכן בנתונים, כמו ynet 12 N וכל אתר חדשותי אחר.

גם הם מקבלים עדכונים שוטפים בעלוני השבת המחולקים בעיקר בסופי השבוע בבתי הכנסת שבהם הם מתפללים.

הרצאות מאתגרות ומרתקות
רבים מהם מגיעים מעת לעת להרצאות מסקרנות אשר מתקיימות באולמות ברחבי הארץ וכך מאפשרים לציבור זה הצצה לעולם הפוליטי על כל התנודות היום יומיות אשר קורות בו ועל ההשלכות שלהן לטווח הקצר והארוך.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה