close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך לטפל בכאבי ברכיים? כל הטיפים

מערכת שורשל ניסן, תשפא12/04/2021

הברכיים שלנו הן איברים פעילים מאוד: כל פעולה הקשורה בדריכה או הליכה, כרוכה גם בהפעלה של מפרקי הברכיים. לרוע המזל, שחיקה של הסחוס המובילה לכאבי ברכיים היא תופעה נפוצה מאוד, אשר מקשה על שגרת חיים תקינה. במאמר הבא נציג מספר טיפים לטיפול בכאבי ברכיים

תגיות:
להקדים תרופה למכה
ישנן מספר דרכי טיפול עבור כאבי ברכיים, לרבות פיקת ברכיים, פריקת ברך ובעיות נוספות. אחת הדרכים היעילות ביותר הוא טיפול מניעתי, כלומר ניהול שגרה בריאה אשר מורידה את השכיחות ללקות בכאבים מסוג זה.
קיימים מספר פקטורים המשפיעים על ההיתכנות לפתח כאבי ברכיים. מין וגיל הם שניים מהם שאיננו יכולים לעשות דבר איתם, אולם פקטורים אחרים בהחלט מושפעים מהתנהגותנו. כך למשל, תזונה רוויה באומגה 6 כגון בשר וביצים עשויה לתרום לפיתוח כאבי ברכיים, ויש לאזן אותה עם מזון עשיר באומגה 3, כמו למשל דגים. דוגמה נוספת היא התנהלות ספורטיבית לא מתאימה. רבים מכאבי הברכיים הם למעשה ביטוי של פציעות ספורט, אשר נגרמו מפעילות ספורטיבית מואצת ופתאומית, או פעילות גופנית שאינה מותאמת לגיל האדם ולמשקלו.

אבחון נכון הוא הדרך לפתרון
כמו בכל בעיה רפואית, גם כאבי ברכיים צריכים לקבל את האבחון הנכון על מנת שיטופלו כראוי באמצעים המתאימים. לכן מרגע שצץ כאב משמעותי באזור זה, יש לפנות לקבל אבחון רפואי אצל אורטופד מומחה ברכיים. כאבי ברכיים הם שם כללי לכמה תופעות שונות ולכן חשוב לבצע אבחון מדויק ככל היותר עבור המשך התקדמות נכון.

שעת כושר
קיימים לא מעט אמצעים בתחום העזרה המשלימה אשר יכולים לסייע ולהקל על כאבי ברכיים שונים. הבולט שבהם הוא טיפול פיזיותרפיה אשר מציע תרגילים מסוגים שונים המיועדים לחיזוק האזור הכואב, ולשיפור התמיכה על ידי השרירים המשויכים לו. גם הידרותרפיה, ענף של הפיזיותרפיה אשר מתרחש בתוך מים, עשויה להוות פתרון הולם כנגד כאבי ברכיים. אנשים רבים הסובלים מבעיות מפרקים פונים גם לדיקור סיני עבור הפחתת הכאב.

לפעמים צריך ניתוח
גם ניתוח הוא פרוצדורה רפואית יעילה במקרה של כאבי ברכיים. ניתוח הוא אירוע לא פשוט מבחינה כלכלית, גופנית וכדומה ולכן במקרים רבים הוא משמש כמעין "מוצא אחרון" לאחר שדרכי טיפול אחרות כשלו. דגש אלמנטרי נוסף בהקשר זה הוא שניתוח צריך להתבצע תוך הכוונה רפואית מקיפה והתייעצות עם גורמים מקצועיים רלוונטיים. קיימים מגוון של ניתוח ברך כנגד בעיות ברכיים שונות. בין הבולטים שבהם ניתן למצוא ניתוחי החלפת מפרק, שחזור רצועה צולבת בברך והחלפה מלאה או חלקית של הברך.

כדאי לבחור עבור הליכים מסוג זה מנתח מומחה בעל מוניטין והמלצות קודמות. ד''ר סוזנה הורוביץ, מומחית ברכיים רבת ניסיון אשר מבצעת ניתוחי ברך שהוזכרו לעיל וכן ניתוחים נוספים הקשורים בשיקום הברכיים ומפרק הירך.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה