close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כך תוכלו להתגבר על המתחים והחרדות המצטברים בתקופת הקורונה

מערכת שורשכה חשוון, תשפא12/11/2020

טיפים פשוטים לניהול והתמודדות עם המתחים והחרדות בעידן הקורונה

תגיות:
הריחוק החברתי שנכנס לחיינו בעקבות הקורונה, מכביד בסופו של דבר על כולנו - הוא מונע מפגשים חברתיים ומשפחתיים, ומייצר ריחוק פיזי מהאנשים שקרובים אלינו. הריחוק אמנם נועד כדי לשמור על בריאות האנשים היקרים לנו, אבל מצד שני גם יש לו מחיר - מחקרים שנעשו בנושא גילו שהריחוק וההתבודדות הובילו אנשים להתמודדות עם מתחים, לחץ וחרדות, ומובן שלא קל להתבודד בבית במיוחד כשיש ילדים בתמונה, אבל מצד שני - קיימות גם דרכים מאוד פשוטות להתמודד עם התחושות האלו. כך תעשו זאת:

הבינו כיצד אתם מתמודדים עם הלחץ כהורים
נסו לשים את הדברים על השולחן
ולהעריך איך אתם מתמודדים עם הלחץ והחרדות של התקופה כהורים - לשם כך תוכלו להיעזר במשוב מבן/בת הזוג, ובכך גם לייצר שיח פתוח וכן איתם שגם כן חיוני לתקופה הזאת. במידה ואתם מרגישים שהלחץ והחרדות שלכם משפיעים על ילדיכם ושיש שינוי בהתנהגות שלהם - נסו לקחת פסק זמן שקט לעצמכם, פנו לחבר או קרוב משפחה שתוכלו לדבר איתו, או אפילו נסו עזרה מקצועית בתחום כמו לדוגמא פנייה לקבלת טיפול מיוחד בחרדות שיוכל לסייע ולעשות פלאים. במקביל שימו לב ששיטת המשמעת שלכם הוגנת, עקבית ולא חריגה, ודאגו לתקשר עם ילדיכם ולשתף בתחושות האחד עם השני.

הפחתת הצפייה בחדשות למען הפחתת החששות
רובנו מאוד שקענו לתוך הרשתות החברתיות, לצפייה המוגברת בחדשות והמעקב האדוק אחר העדכונים בתקופה הזו, אבל כל אלו בסופו של דבר רק מזיקים לנו - שכן כך אנחנו חושפים את עצמנו ליותר מקורות לדאגה. כדי להפחית את המתחים פשוט הציבו מגבלה על משך זמן הגלישה שלכם במהלך היום ברשתות החברתיות, ושקלו לעשות את אותו דבר גם לילדיכם - זכרו כי חשיפה מוגברת לחדשות אודות המצב עלולה לייצר פחדים, דאגות ולחצים לא רצוניים, מה שבסוף עלול להוביל להשלכות כדוגמת עצבנות, הרגלי אכילה/שינה לא בריאים, דיכאונות וקשיי ריכוז.

שמירת שגרה!
אין ספק שהתקופה הביאה עמה שינויים שוברי שגרה להרבה משפחות והתמודדות עם לא מעט מתחים בעקבות זאת, אבל מצד שני, עדיין יש נקודות ספציפיות בהן כן תוכלו לשמור על השגרה - כמו למשל שגרות ארוחת בוקר, וזמן השינה שלכם ושל הילדים. השמירה על סדר הארוחות ושעות השינה יעניקו לילדים תחושת עקביות, וזה כמובן יועיל גם לכם.

לצאת החוצה ככל שיתאפשר...
ריחוק חברתי לא מחייב להינעל בבית כל היום - אם מזג האוויר בחוץ נעים, אתם עדיים יכולים לצאת יחד עם ילדיכם החוצה, וליהנות מקצת זמן לעצמכם בקריאת ספר טוב בזמן שהם משחקים. בדרך זו, ההתמודדות עם המתחים שהצטברו תהיה יעילה יותר, וכל המשפחה תרוויח מכך.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה