close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

רוצים להאריך את טווח הנסיעה שלכם ברכב החשמלי? כך תעשו זאת!

מערכת שורשטו טבת, תשפד27/12/2023

במאמר זה נבדוק מה המשמעות בטווח הנסיעה, מהם הגורמים המשפיעים על הטווח, איך אפשר להאריך אותו ועוד

תגיות:
צילום: pexels
העולם שלנו כבר הבין כי יש צורך לשנות את אופן הנסיעה הקיים ולשנותו לחלוטין, כך שנוכל לשמור על העולם נקי יותר ועל סביבה ירוקה יותר. לכן ניתן למצוא כיום מגוון רחב מאוד של רכבים חשמליים שמעניקים תשובה הולמת לשינוי הנדרש. למרות זאת יש לא מעט אנשים אשר מפחדים לרכוש אותם עקב "חרדה של טווחי הנסיעה". במאמר
צילום: pexels
זה נבדוק מה המשמעות בטווח הנסיעה, מהם הגורמים המשפיעים על הטווח, איך אפשר להאריך אותו ועוד.

מה זה טווח נסיעה וכיצד ניתן לחשב אותו?
למעשה טווח הנסיעה מתייחס אל המרחק שהמכונית יכולה לנסוע בטעינה אחת בלבד של הסוללה. נתון זה חשוב מאוד כיוון שיש לו השפעה ניכרת על היעילות והנוחות שמעניקה מכונית חשמלית לבעליה. אם אתם רוצים לחשב זאת בעצמכם, עליכם לחשב את קיבולת הסוללה ואת יעילותה ולהמיר אנרגייה לקילומטרים.

מהם הגורמים אשר יכולים להשפיע על טווח הנסיעה?
יש כמה גורמים שונים אשר ביכולתם להשפיע על טווח הנסיעה, הינה הם לפניכם:
• גובה הטמפרטורה - טמפרטורות בחום או קור קיצוני בהחלט עשויות להשפיע על הסוללה ברכב. לצור העניין אם יש קור קיצוני הוא יגביר את ההתנגדות הפנימית, ואם יש חום קיצוני הוא יגביר את קצב הבלאי של הסוללה למהיר יותר. מי שרוצה רכב חשמלי חייב להתייחס לנתונים אלו בכובד ראש בשל הקיץ הישראלי החם במיוחד.
• אופן הנהיגה שלכם - גם לאופן שבו אתם נוהגים ברכב יש השפעה על טווח הנסיעה. אם אתם אוהבים לנהוג במהירות ונוטים להאיץ את הרכב, תזדקקו ליותר אנרגייה. אך אם אתם נוהגים באופן רגוע בקצב קבוע, ואינכם נוטים לעצירות פתאומיות, תוכלו לשמר את האנרגייה של הסוללה וליהנות מטווח נסיעה ארוך.
• תוואי הדרך – אם אתם חובבי שטח דעו כי האנרגייה שתידרש מהסוללה לשם נהיגה בתוואי דרך זה בהחלט יקצר לכם את טווח הנסיעה. לעומת זאת אם אתם נוהגים בכביש רגיל טווח הנסיעה לא יפגע.
• שימוש בפיצ'רים שמותקנים ברכב - שימוש במזגן ביום קיץ חם כדי לקרר את הרכב כולו או שימוש בחימום הרכב בימים הקרים, בהחלט יגזלו לכם מהאנרגייה של הסוללה ויקצרו לכם את הטווח. אך שימוש שקול בפיצ'רים השונים יסייע לשמור על הטווח ואף להגדיל אותו.

איך אפשר להגדיל את טווח הנסיעה במכונית חשמלית?
אם אתם נוהגים במכונית חשמלית או היברידית, תוכלו להשתמש בבלימה הרגנטיבית אשר רותמת את האנרגייה בעת האטה והבלימה, ובכך מספקת עוד אנרגייה לסוללה. בנוסף, מומלץ להיערך מראש עם נקודות עצירה שייתכן כי תזדקקו להן לשם טעינת הרכב, בפרט אם אתם מתכננים לצאת לנסיעה ארוכה.

חשוב מאוד להתרגל אל נהיגה נכונה ברכבים חשמליים אשר יסייעו לכם לשמור על האנרגייה שלהם, למשל לנסוע על מהירות קבועה ללא עצירות פתאומיות, לנהוג ביציבות ובאופן חלק ולא להאיץ בפתאומיות אלא באופן הדרגתי כדי לשמור על האנרגייה כמה שניתן.
טיפים איך ניתן לשמור את חיי הסוללה שלכם

למרות שלהאריך את טווח הנסיעה זה חשוב, ישנה חשיבות גם לשמירה על חיי הסוללה. לפניכם שלושה טיפים מצוינים שיסייעו לכם לעשות זאת:
1. אל תרדו מתחת ל- 20% בסוללה כדי שלא יהיה לה בלאי מואץ.
2. אל תטעינו את הסוללה עד מלואה – הכוונה עד 100%, מומלץ להטעין את הסוללה עד 80% בלבד.
3. הקפידו להטעין את הרכב בטעינה רגילה ולהיעזר בטעינה מהירה רק במקרים דחופים כשאין לכם ברירה אחרת.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה