close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אוורירי או דחוס? כל מה שצריך לדעת על ערבוב נכון

מערכת שורשכב ניסן, תשפג13/04/2023

כדי שתדעו בפעם הבאה שאתם מבשלים בדיוק כמה צריך לערבב את הבלילה שלכם, הכנו עבורכם רשימה של מתכונים אותם יש לערבב בצורה יסודית ומתכונים אותם יש לערבב במתינות

תגיות:
צילום: Pixabay

מתכונים רבים מצריכים ערבוב של המרכיבים יחד וזהו שלב חשוב יותר ממה שמבשלים רבים יודעים. פעולת הערבוב תקבע כמה סמיכה ודחוסה או אוורירית תהיה הבלילה. כדי שתדעו בפעם הבאה שאתם מבשלים בדיוק כמה צריך לערבב את הבלילה שלכם, הכנו עבורכם רשימה של מתכונים אותם יש לערבב בצורה יסודית ומתכונים אותם יש לערבב במתינות.

מתכונים הדורשים ערבוב יסודי
ישנם שלל מתכונים הדורשים בחישה יסודית של המרכיבים יחד, כדי שתתקבל עיסה אחידה, יציבה ודחוסה. לפניכם רשימה של מספר מתכונים אשר בהכנתם יש להשקיע היטב בערבוב ועיבוד של המרכיבים, לקבלת התוצאה

צילום: Pixabay
הטובה ביותר.

עוגות בחושות
כאשר מכינים עוגות בחושות חשוב מאוד לערבב את הבלילה בצורה יסודית, כדי ליצור את המרקם הרצוי. כך תוודאו גם שכל המרכיבים מאוחדים יחד כראוי והעיסה תהיה חלקה. יחד עם זאת הערבוב הוא גם זה אשר מאפשר כניסה של אוויר לבלילה, כך עדיין תוכלו ליהנות ממרקם קליל.

כדי להכין את העוגה הבחושה המושלמת, מומלץ לעקוב אחר המתכון בקפדנות. סדר הוספת המרכיבים וההכנה שלהם לפני ההוספה לבלילה, יקבעו את מרקם העוגה. כמו כן, כדי להימנע ממרקם דחוס, מומלץ לנפות את הקמח בטרם הוספתו לבלילה. כך תמנעו גם גושים של קמח בבלילת העוגה שלכם.

בצק פיצה
כאשר מכינים בצקים המכילים שמרים, מומלץ מאוד לעבד את התערובת באופן יסודי. הסיבה לכך היא שהערבוב מאפשר פעולה טובה יותר של השמרים. בנוסף, במקרים של בצק הדורש עיבוד לצורה מסוימת, כמו בפיצה או בעוגת שמרים, נרצה לקבל בצק גמיש ונוח לעבודה. עיבוד יסודי של הבצק יאפשר לקשרי גלוטן להיווצר בתוכו, אשר יתרום להיווצרות בצק גמיש ויציב, אותו ניתן לעבד לכל צורה שתרצו.

בראוניז
בראוניז הם פינוק מפנק במיוחד המשלב את הטוב משני עולמות - עוגות ועוגיות. בהכנת בלילת הבראוניז נרצה לערבב את המרכיבים יחד הרבה זמן, כדי שיתקבל המרקם הדחוס המוכר והאהוב. יחד עם זאת, עדיין חשוב להימנע מערבוב יתר. מצד אחד נרצה שייווצרו קשרי גלוטן לשם מרקם יציב, אך מצד שני לא נרצה ליצור מרקם דחוס מדי וקשה ללעיסה.

מתכונים הדורשים ערבוב קליל
לעומת רשימת המתכונים שהצגנו בפניכם עד כה, ישנם מתכונים אשר דווקא דורשים ערבוב קליל של המרכיבים, כדי להבטיח מרקם אוורירי. במתכונים הללו, חשוב להקפיד לערבב את המרכיבים השונים אך ורק עד לאיחוד מלא שלהם ולא יותר מכך. לפניכם רשימה של המתכונים בהם מלאכת הערבול צריכה להיות קצרה וקלילה.

פנקייק
עבור אנשים רבים פנקייק הוא הפינוק האולטימטיבי. החביתיות הקלילות הללו עליהן ניתן לשים כל תוספת מתוקה שאתם אוהבים, הן קלות להכנה ואינן דורשות זמן עבודה רב. בעת ההכנה של פנקייקים חשוב מאוד לערבב את המרכיבים רק עד אשר הם מתאחדים, כדי להבטיח שלא ייווצרו יותר מדי קשרי גלוטן בעיסה, אשר יובילו לפנקייקים דחוסים וכבדים. אם אתם רוצים להשיג פנקייקים אווריריים במיוחד, תוכלו להפריד בין חלבוני הביצים לחלמונים והקצפה של החלבונים בטרם הוספתם לתערובת.

בצק חמאה
בצק חמאה משמש פעמים רבות ליצירת קלתית בטארט ופאי. בניגוד לבצק הבצק, בצק החמאה כולל בתוכו כמות נכבדה של חמאה, אשר במהלך עיבוד יתר של המרכיבים תתחמם ותוביל להיווצרות של בצק דביק ומאוד לא נוח לעבודה. כמו כן, נרצה לשמור את בצק החמאה קליל ופריך. את המרקם הזה נוכל להשיג אך ורק באמצעות עיבוד קליל ביותר של המרכיבים. כמו כן, בהכנת בצק חמאה מומלץ להשתמש במרכיבים קרים, כדי מנוע התחממות של החמאה בעת העיבוד.

קרפ
הקרפ הוא קרוב משפחה רחוק של הפנקייק והם חולקים תכונה דומה. גם את תערובת הקרפ נרצה לעבד כמה שפחות, כדי להבטיח קרפים קלילים ואווריריים כענן. כדי לסייע במניעת ערבוב הקפידו לנפות את הקמח בטרם הוספתו לבלילה. קמח מנופה יאפשר לו להיטמע בתערובת במהירות, ללא צורך בעיבוד יסודי. אם בכל זאת אתם מוצאים גושים לא רצויים של קמח בבלילה, ניתן לסנן את התערובת עם מסננת. כאשר מכינים את הקרפים במחבת, יש לוודא שהמחבת חמה כמה שיותר בטרם הוספת הבלילה. קרפים צריכים להתבשל זמן קצר בלבד, כך שמחבת חמה תבטיח בישול מדויק.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה