close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך מונעים מהעור להתייבש בחורף?

מערכת שורשו אדר א, תשעו15/02/2016

כיצד נוכל להעניק לעור מספיק לחות בימים הקרים של החורף, כאשר רמת הלחות באוויר יורדת והרוחות מנשבות בחוזקה?

תגיות:

עור יבש בחורף הוא בגדר תופעה שכיחה המוכרת לכולנו. החל בלחיים הסמוקות של הילדים הקטנים, דרך כפות ידיים סדוקות ועד לעור הפנים של האישה המתבגרת שאף קרם לחות אינו מחזיר אותו לקדמותו. כיצד נוכל להעניק לעור מספיק לחות בימים הקרים של החורף, כאשר רמת הלחות באוויר יורדת והרוחות מנשבות בחוזקה? אמנם, בעידן המודרני שבו מרביתנו שוהים בחללים סגורים אנו נמנעים מפגעי מזג האוויר אך אנו נתונים בכל זאת לפגיעתם הרעה והמייבשת של המזגנים.

העור שלנו מכיל כעשרה אחוזים של מים, ובהעדרם הוא עשוי להיסדק, להתקלף ולפתח כתמים אדמומיים. הוסיפו לכך את התייבשות העור הטבעית אשר מגיעה עם ההתבגרות, ואנו פוגשים במראה עור יבש ועייף. כדאי לדעת שישנן לא מעט דרכים אשר יכולות לשפר את המצב במידה ניכרת.

מים, מים ושוב מים 

הדרך לעור שאינו יבש מתחילה בתוך הגוף ולא מחוצה לו. המשוואה מים בריאות נכונה תמיד. אך המים אינם מיטיבים רק עם בריאותכם – הם מיטיבים גם עם מראה העור, עם האלסטיות ועם הלחות שלו. כל הדוגמניות והשחקניות שפרנסתן על הופעתן נוהגות להקפיד על שתייה מרובה. חשוב לדעת שכל טיפול חיצוני שתבצעו עשוי להעניק שיפור נקודתי, אך לאורך זמן השינוי חייב להגיע גם מבפנים ובאמצעות הקפדה על שתייה מרובה. בימי החורף הקרים מומלץ להמיר חלק מן הנוזלים בכוסות תה אשר להן אלמנטים מיטיבים נוספים.

תכשירים מתאימים 

הילדים שלנו יפיקו תועלת מקרמים עשירים במיוחד אשר אותם נמרח על הלחיים הסדוקות. נשים בוגרות זקוקות לתכשירים מעודנים יותר, וכדאי לשאול בעצת הקוסמטיקאית ולבחור בקרם לחות איכותי ועשיר מן הרגיל לתקופת החורף. בנוסף, ישנן נשים רבות שעושות שימוש בספריי מים ונשבעות ביעילותו.

טעות שכיחה בימי החורף היא ההימנעות מקרם שיזוף. נשים בימינו צריכות לשלב קרם הגנה מפני השמש בשגרת הטיפוח היומיומי בכל ימות השנה, ולדעת שמפגעי השמש אינם קשים פחות בחורף. קשה לזכור את פגיעתה הרעה של השמש בימים קרים, ולכן מומלץ לבחור בקרם לחות ליום אשר מכיל מקדם הגנה.

הוספת לחות לחדר 

אל תסתפקו במריחת מוצרים על העור ובשתייה מרובה, אלא הוסיפו לחות לחדר עצמו. מכשירי אדים קרים עושים נפלאות, אך בהעדרם גם מגבת רטובה או קערת מים ליד מקור החום תשפר את רמת הלחות בחדר ותסייע לכם לנשום בקלות רבה יותר תוך שהיא משפיעה לטובה על מרקם העור.

שמירה על הבריאות 

עישון מזיק מאד למראה העור וכדאי להימנע ממנו. בנוסף כדאי לעשות שימוש בכפפות, כובעים וצעיפים כאשר יוצאים למזג אוויר קשה והם יסייעו בהגנה על העור ועל הבריאות. הקפידו על תזונה איכותית ועל פעילות גופנית אשר יתרמו את שלהם למראה העור ולרעננותו. מומחים שונים מתחומי הנטורופתיה והתזונה ממליצים לנקות את הגוף מרעלים ככל האפשר באמצעות הימנעות ממזון מתועש ומעובד.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה