close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מחשב נייד בחו"ל- האם כדאי ואיך עושים את זה נכון?

מערכת שורשכה אלול, תשעה09/09/2015

מחשב נייד הוא דבר שימושי, גם בחו"ל, אבל גם כבד יחסית ועלול להתקלקל או להיגנב. האם כדאי לנו לסחוב אותו איתנו או שנקלל את הרגע שסגרנו את המזוודה?

תגיות:
צילום: shutterstock

אנחנו והמכשירים האלקטרוניים שלנו כבר כמעט לא נפרדים לעולם. הם חלק מחיינו, ואיך אפשר לחשוב בכלל שאנחנו נחווה רגע אחד בלעדיהם? מצד שני, אנחנו ניקח איתנו סמארטפון (טלפון חכם) ואולי טאבלט (מחשב לוח), האם אנחנו צריכים בכלל גם לפטופ (מחשב נייד)? נתמקד בסוגיית הלפטופ וננסה לעזור לכם להחליט, יחד עם כמה עצות מועילות במידה שהחלטתם שאי אפשר לצאת מהמדינה בלי המחשב.

למה אנחנו צריכים את זה בכלל?
גם ככה ישנם מכשירים האלקטרוניים שאת חלקם (כמו הסמארטפון) סביר שניקח בכל מקרה, התשובה טמונה בצרכים הספציפיים שלנו בטיול הנוכחי ובמאפיינים

צילום: shutterstock
שלו. המחשב הנייד עונה על צרכים מסויימים, שייראו הכרחיים בטיול אחד אך שוליים באחר. וזה עוד בלי להזכיר כמה מיותר המחשב נראה אם אנחנו נוסעים ליעד בו חיבורי ה-Wi-Fi אינם שכיחים. יתרונו הגדול של המחשב הוא היכולות הגבוהות שלו והתאמתו לכל הצרכים שלנו. בראש ובראשונה, אם אנחנו מוכרחים גם לעבוד מידי פעם, אפילו בחופשה שלנו, ייתכן שלא נוכל להימנע מלקחת לפטופ. מבחינת ההתנהלות בטיול עצמו, לפטופ יאפשר מציאת מידע בקלות ונגישות גבוהה לאתרים שונים, אפשרות נוחה להזמין טיסות, מלונות או כרטיסים לאטרקציות וכמובן כאמצעי גיבוי ופרסום לתמונות שנצלם במהלך הטיול, במיוחד עבור בעלי ציוד צילום מקצועי. במקרים אחרים, המחשב יכול להיות אמצעי תקשורת עם הקרובים שנשארו בארץ, וגם אמצעי בידורי לכם ולילדים. הסמארטפון גם הוא יכול לשמש אתכם בתחום התקשורת והבידור, אך חשוב לזכור שיתכן שהסוללה שלו תיגמר על בסיסי יומי בגלל שימוש מוגבר בשירותי GPS, צילום וצרכים נוספים שיש בטיול.

ארזנו את הילדים, לקחנו את המחשב
אם החלטתם שהפעם אתם צריכים את המחשב שלכם אתכם, יש כמה דברים חשובים שמוכרחים לדעת. ראשית, עוד לפני שעוזבים את הבית וודאו שלקחתם את המטען. בלי המטען, המחשב שלכם הוא חתיכת מתכת כבדה ודקורטיבית, שאינה בהכרח פריט עיצוב חובה בחדר המלון שלכם. זאת ועוד, בדקו מראש מהו המתח החשמלי הסטנדרטי במדינה אליה אתם נוסעים, והאם השקעים במקום יתאימו לתקע המטען. במידת הצורך, ניתן לקנות שנאי ומתאם עבור השקעים השונים. אם אתם נוסעים עם כמה מחשבים, אפשר לקנות מטען אוניברסלי שיתאים לכולם, כדי לחסוך במקום, וגם פאנל של כמה שקעים, שיאפשר יכולת עבודה במקביל. את החוטי החשמל מומלץ לגלגל ולארוז בשכבות כדי למנוע סיבוכים ולהקל על הבדיקה הביטחונית בשדה. בכל מקרה, מטענים זה כוח, ארזו אותם עוד לפני שאתם אורזים את התחתונים. שנית, את המחשבים הניידים ושאר המכשירים האלקטרוניים, מומלץ לארוז באופן נגיש בתיק העלייה למטוס, יחד עם שאר חפצי הערך שלכם כדוגמת כסף, תכשיטים וכיוצא בזה.

טרמינל טיסה ובטיחות
האריזה מובילה אותנו לעניין הבא - ההגעה לשדה התעופה ומה מותר לנו לעשות על המטוס. לפני העלייה למטוס אנחנו מחוייבים במעבר דרך גלאי מתכות ובדיקת שיקוף של כבודת היד שלנו. שימו לב שיש להוציא מחשבים ניידים מהתיק לפני ההעברה במתקן השיקוף, ולכן למען הנוחות, כדאי מאוד לארוז אותו בצורה שתאפשר הוצאה נוחה והחזרה לתיק במהירות. אפשר לשים אותו באחד מהתאים הנגישים בתיק שלכם וניתן גם להשתמש בתיקי גב מעוצבים ייעודיים, שגם יגנו על המחשב מפני פגיעות. אריזה מסודרת בשכבות, תגן עליכם מזיהוי שגוי, ותאפשר בידוק מהיר ורגוע. בטיסה עצמה המחשב הנייד יוכל לשמש אתכם להעברת הזמן בצורה נעימה, אולי כדאי להתקין משחק או להכין מראש סרטים שונים. זכרו שבחלק מחברות התעופה מבקשים לכבות מכשירים אלקטרוניים, אבל רק בשלב ההמראה והנחיתה, בכל מקרה התקנות הללו נחשבות היום למיותרות וחלק מחברות התעופה מאפשרות שימוש מלא במכשירים אלקטרוניים ואף מספקות שירותי Wi-Fi.

הלפטופ הוא בשבילכם, ולא אתם בשבילו
בסופו של דבר, אם אתם לא מסוגלים להירדם בלי האור הכחול של המחשב שלכם, אפשר לקחת אותו אתכם לחו"ל עם קצת תכנון ומחשבה מראש. זה עובד גם עבור כל מי שעבורו המחשב ייתן ערך מוסף לטיול, יקל עליו ואולי יחסוך גם קצת כסף. עם זאת, אסור לשכוח שמדובר בחפץ כבד יחסית, ובעל ערך רב שעשוי להיגנב. לכן, בעולם הנגיש ומרובה הגאדג'טים שלנו, כדאי לשקול כל מקרה לגופו ולהחליט האם הפעם נוכל להסתדר גם עם מכשיר אחר.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה