close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך לטפל במזיקים בגינה בשיטות יעילות

מערכת שורשח כסליו, תשפא24/11/2020

גם כשמקדישים המון תשומת לב לכל צמח וצמח ובאופן כללי מתחזקים את הגינה ברמה גבוהה מאוד, עלולים להופיע מזיקים שונים

תגיות:
בית עם חצר הוא פוטנציאל לחיים מהנים במיוחד, ובפרט אם משקיעים בגינה ומטפחים אותה. אבל גם כשמקדישים המון תשומת לב לכל צמח וצמח ובאופן כללי מתחזקים את הגינה ברמה גבוהה מאוד, עלולים להופיע מזיקים שונים: כנימות, ערצבים, נמלים, טרמיטים ועוד. בהתאם חשוב מאוד לטפל גם בכך, ולבצע הדברת מזיקים בגינה באמצעות שיטות שהוכחו כיעילות.

טיפול בכנימות
כנימות מתיישבות על צמחים שונים ובעיקר על עלים צעירים. יש כ-4,000 סוגים שונים של כנימות, שנראות כמו נקודות זעירות, לרוב בצבע לבן או שחור. הן מחלישות מאוד את הצמח, גורמות להיווצרות עובש
עליו ומונעות מהשמש להגיע אל תוך הצמח ובכך פוגעות בצמיחה התקינה שלו ובסופו של דבר מובילות למותו.

ניתן לנסות להילחם בכנימות באמצעות חומרים טבעיים, ובמיוחד שמן נים. צמח השיבא דוחה כנימות ואם מפזרים אותו בחוכמה בגינה הוא מקטין מאוד את הסיכון להופעתן. שטיפה עדינה של צמחים נגועים יכולה גם היא לסייע, ועוד המלצה חשובה - שנכונה באופן כללי - היא להימנע מהשקיית יתר. הסיבה לכך היא שעודף מים הוא מצע מצוין למזיקים שונים.

טיפול בערצבים
ערצבים הם חרקים ממשפחת החגבים שעלולים להרוס בעיקר את הדשא, אבל גם צמחים אחרים. המועד הנכון להזמין מדביר מקצועי כדי לטפל במפגע זה הוא תחילת הקיץ, הדגש העיקרי בהדברת ערצבים הוא פעולה זהירה, כדי לא להזיק לצמחים עצמם. לפני הגעת המדביר יש להשקות את האזור הנגוע, והמדביר עצמו יפזר פיתיונות שיגרמו לסילוק המפגע.

סילוק זבובים
עוד מטרד שעלול למנוע הנאה מלאה מהגינה, גם בגלל נזק לעצים וגם מעצם הנוכחות שלהם, הם הזבובים. המלחמה בזבובים, שנמשכים בעיקר אל עצי פרי, מתבצעת באמצעות ריסוס או הצבת מלכודות דבק שמפיצות פרומונים ייעודיים וכך הן מושכות אליהן את הזבובים. ישנם גם צמחים דוחי זבובים כגון גרניום ורוזמרין, וכדאי לשתול אותם בגינה. שירותי הדברה מקצועיים יספקו מענה מתאים אם השיטה הטבעית לא מצליחה להרחיק לגמרי את הזבובים מהבית שלכם.

מה קורה כשמגלים בגינה טרמיטים?
טרמיטים הם אויב מסוכן במיוחד - גם בגלל התיאבון העצום שלהם וגם בגלל קצב הריבוי המהיר. בנוסף הם שרדנים מאוד, ולכן רק חברת הדברה מומלצת עם הרבה מאוד ניסיון בטיפול במפגע הספציפי הזה יכולה להבטיח, וגם לקיים, סילוק מושלם של הטרמיטים.
דגש אחד בהדברה הוא בידוד המקומות שבהם כבר ישנם טרמיטים, כך שהם לא יוכלו להתפשט הלאה ולגרום עוד נזקים. הדגש השני הוא כמובן שימוש בחומרי הדברה אפקטיביים במיוחד בעצים נגועים, כך שלא יישאר שום שריד מהמושבה.

המלצות כלליות
במקביל לביצוע הדברה נגד מזיקים עם חברה מקצועית בכל פעם שיש בכך צורך, כדאי להקפיד על שגרה נכונה בגינה. בפרט חשוב לספק לכל צמח תנאי גדילה אופטימליים, כך שהוא יהיה עמיד וחסין למזיקים, ועוד המלצה היא לסרוק היטב את החצר בתדירות גבוהה - כך שאם מגיע חרק כזה או אחר, אפשר יהיה לטפל במצב לפני שהבעיה מחמירה.

צריכים הדברה? פנו לחברת המדביר שמציל: https://www.ha-madbir.co.il

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה