close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איתור חשבונות בנק סודיים – איך זה עובד?

מערכת שורשטז אייר, תשעט21/05/2019

חייבים רבים מוצאים דרכים מגוונות ויצירתיות להסתיר את נכסיהם ומקורות הון אחרים על-מנת שלא ניתן יהיה לתבוע אותם כהחזר... איך ניתן למצוא אותם בכל זאת?

תגיות:
בתחום התביעות האזרחיות בישראל, קיימת תופעה המתרחשת לעתים קרובות יותר משהיינו רוצים להאמין. גם לאחר שנפסק על ידי בית משפט תשלום פיצויים כתוצאה מסכסוכים עסקיים כאלה ואחרים לטובת תובע מסוים, כמו תביעות נזיקין, הסדרי חוב, פסיקת קנסות בשל הפרות שונות או הסדרי תשלום מזונות בדיני משפחה, מתחמק הנתבע בתשלום בתואנות כאלה ואחרות. החייב מצהיר כי אין לו יכולת לכאורה להחזיר את החוב ולמרבה התסכול ותחושת אי הצדק הרב של התובע, אין הרבה מה לעשות בנידון במקרים שכאלו. במקרה כזה, לא רק שהתובע ימצא את עצמו עומד מול שוקת שבורה, אלא שפעמים רבות, טענתו של החייב אינה בהכרח
נכונה...

הסתרת מקורות הון
חייבים רבים מוצאים דרכים מגוונות ויצירתיות להסתיר את נכסיהם ומקורות הון אחרים על-מנת שלא ניתן יהיה לתבוע אותם כהחזר לאחר שנפסקו כנגדם פיצויים בהסדרים כאלו ואחרים. הדרכים להסתרת מקורות הון הן רבות ומגוונות, בין היתר השכיחות ביותר הן:
• העברת כספים לבנקים בחו"ל המוגנים בהגנת הפרטיות כמו איי קיימן או שווייץ.
• החזקת נכסים וכספים בנאמנות.
• החבאת כסף מזומן ונכסים חומריים אצל גורמים שונים.
• העברת נכס במתנה לצד שלישי.
• העברת מניות.

הפתרון - חקירה כלכלית לאיתור חשבונות
במסגרת ביצוע חקירה כלכלית, נשכרים שירותיהם של חוקרים פרטיים מיומנים המתמחים בתחום של איתור חשבונות בנק אשר ייבחנו מהי יכולתו הכלכלית האמיתית של החייב והאם הוא מסתיר נכסים ומקורות הון שונים על-מנת לחמוק מתשלום.

על ידי סיפוק פרטים אישיים של החייב, יכולים משרדי חקירות פרטיות לבצע בדיקות מעמיקות במאגרי מידע שונים אשר במקרים רבים נמצאים גם בגישה ציבורית מלאה באופן מקוון או בגופים ממשלתיים שונים. בגישוש ראשוני זה, סביר מאוד להניח שיתחילו לעלות קצות חוט שיעלו חשדות – קרובי משפחה שפתחו בסמוך לסכסוך או לתביעה חשבון בחו"ל, "מתנות" מסתוריות וכו'. בשלב הבא, לאחר שנאספו קצות חוט מחשידים, ייעשה שימוש במידע שנמצא ברשותם וכעת יתחילו ליישם החוקרים את כל האמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשותם, את שיטות החקירה ואת טכניקות המעקב על-מנת להעמיק אף יותר ולבצע תצפיות והאזנות סתר על החייב החשוד במעשה המרמה. כל זאת על-מנת לקשור את החשבונות הסודיים שנמצאו עם מושא החקירה באופן וודאי. בכל שלב, החוקר יקפיד על תקשורת מלאה עם מזמין החקירה ויציג את המידע שנאסף עד כה על-מנת לקבל החלטה מושכלת משותפת כיצד כדאי להמשיך בחקירה.

במידה ויימצאו חשבונות סודיים או חסויים מסוג זה, יהיה ניתן לעקל אותם על-מנת לקבל שיפוי מלא על כל החובות שמנע ממך החייב וכמו-כן, עשוי החייב למצוא את עצמו עומד מול אישומים נוספים על עבירות הונאה וביזיון בית המשפט שדינן קנסות כבדים ואף עשויים להגיע למאסר בפועל.

מהם גבולות פעילותו של חוקר הפרטי בחשיפת החשבונות?
לרוב, חוקרים פרטיים יהיו בעלי רקע בשירותי הביטחון הישראליים לסוגיהם ומנוסים בתחומי החקירות על שיטותיהם, טכניקות העבודה, הציוד ולא פחות חשוב מכך, על גבולות הסמכות וכללי האתיקה. לכן, חשוב מאוד להדגיש כי גם על חוקר פרטי החובה לשמור על טוהר המידות ולהשיג את כל המידה באופן חוקי ואתי. בפעולתו של משרד חקירות מקצועי ואמין הפועל תחת אישורו ופיקוחו של משרד המשפטים בישראל לא תינקט כל פעולה בלתי-חוקית להשגת המידע. המידע שמושג בדרכים אלו הוא חסוי ופרטי והיחיד שרשאי לעשות בו שימוש הוא הלקוח בלבד. הדבר חשוב מאוד מבחינה אתית וחוקית, אך כדאי לזכור דבר נוסף – לא שווה לנו לפעול בכל מחיר, שכן מידע שיושג בצורה לא חוקית, לא יהיה קביל בבית המשפט ושוב נמצא את עצמנו ללא כלים לדרוש את החוב.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה