close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סוגי עיסויים –מה אומר כל עיסוי

מערכת שורשכה שבט, תשפא07/02/2021

עיסוי מעניק לנו עזרה בהפגת כאב,פותח את הנשימה,מזרים דם לכל איברי הגוף,מעניק לנו עונג,שמחה,רוגע,מחבר אותנו לחוויות,רגשות,דרך עיסוי אפשר גם להגיע לשלמות עם דברים לא פתורים,פתיחת חסימות רגשיות והסרת מגננות בו אנו מגינים בעצם על עצמנו.עצם המגע הוא מחבר אותנו לעצמנו,מקרקע,מביא להפחתה ברמת הסטרס ומעניק לנו שמחה ורוגע

תגיות:
נכתב על ידי ניר חוכיימה מעסה
רפואי בתל מונד


יש כל כך הרבה סוגי עיסויים,חלקם הם בסיסיים,חלקם מורכבים יותר שבאים לעזור במקרים של כאב ובעיות תנועה,הנובעים מתפקוד לקוי.אם לומר את האמת מטופלים לא באמת מבינים על טיפולים בטח לא טיפולים מורכבים שיכולים לשפר את חייהם מקצה אל הקצה,אולי שליש מן המטופלים מבינים מתוך חוויות עיסוי ותחושת המגע.להבדיל ממדינות המזרח בו עיסוי מושרש מגיל צעיר ונועד לטיפולי מניעה טרם הופעת הכאב.ישנם טיפולי עיסוי שעשויים לשנות לכם את החיים אם רק תכירו אותם היטב ותתמידו בעיסוי מרפא ושיקומי.

עיסוי רפואי נועד לענות על בעיות רפואיות,עיסוי מפנק דוגמת אבנים חמות,עיסוי בקונכיות חמות,עיסוי בשמנים חמים,עיסוי בצמחי מרפא,עיסוי בשמנים אתריים,עיסוי בביגוד מלא דוגמת שיאצו,טווינא,עוצמת הרכות,או טיפול דוגמת רפלקסולוגיה הנעשה בכפות הרגליים בלבד.

כל כך הרבה טיפולים,איך נדע כיצד לבחור את העיסוי המתאים?מה אומר כל עיסוי? האם הטיפול מתאים לי? מה זה אומר עיסוי חזק?

המטופל שצריך לבחור לא באמת יודע מה אומר כל טיפול.המטופל הזועק לעזרה לא יודע באמת מה אומר כל עיסוי וכל מה שחשוב לו זה פתירת הכאב והקלה מיידית בכאבים.חשוב לדעת איזה עיסוי אתם בוחרים כדי להתאים את המצב הרפואי או ההנאה שלכם לסיווג העיסוי .

ניר חוכיימה מעסה בתל מונד מפרט אודות העיסויים וממליץ על עיסויים שלא תשכחו .

לפני בחירת כל עיסוי לא משנה מטרתו חשוב להביא בפני המסאגיסט את מלוא האינפורמציה על בריאותו של המטופל בכדי להתאים את הטיפול הנכון והמתאים עבורו.
ישנם מצבים ברורים בהם אין אפשרות לבצע טיפול
• אחרי ניתוח -עד חצי שנה
• אחרי לידה –ניתוח קיסרי אסור חצי שנה לעבור עיסוי
• לידה רגילה – מותר ואפילו רצוי אחרי שבועיים שלושה
• בשליש הראשון של ההריון -אפשר לבצע עיסוי בהריון החל משבוע 16 וגם לא כל עיסוי,טיפול שיאצו,רפלקסולוגיה ועיסוי הריון .
עיסוי רפואי- עיסוי אשר מטרתו בא לענות על בעיות אורטופדיות או רפואיות.בעיות שקורות תוך כדי תנועה,פציעות ספורט,פריצת דיסק,בלט דיסק כאבי גב תחתון,דלקות,דלקות כתף,המגיעים בעקבות עומסים.עומסים בעבודה,עומסים בהרמת משקלים כבדים או כתוצאה מהתנהלות לקויה כמו ישיבה מרובה על מחשב,נהיגה מרובה,רכיבה על סוסים,אימוני ספורט.

עוצמת הטיפול הינה חזקה וממוקדת טכניקת הטיפול בנויה על שיטת טריגר פוינט טיפול בנקודות מעוררות כאב ואיתורם.אזורי הכאב לא תמיד נמצאים באותה נקודה כואבת,לרוב יש הקרנה של כאב לאזור מסוים ממקור אחר וחשוב לאתר את הנקודות המביאות לכאב ולייצב אותם.

עיסוי רקמות עמוק- רוב האוכלוסיה סובלת מכאבי גב תחתון,רבים פונים אל עיסוי רקמות עמוק על מנת לטפל בכאבי גב תחתון כאב שמשפיע על התפקוד היומי,חווית הכאב בעיקר בבקרים אשר קמים מהמיטה ולוקח זמן להתיישר,קל וחומר אם עוסקים בפעילות אינטיסיבית המשולבת עם מתח פיזי ורגשי.

הטיפול כולל עבודה על רקמות השריר העמוקות מה שאומר שהטיפול עמוק,אינטיסיבי,חד,אפילו כואב בחלקו הרב.טיפול בזוקפי הגב אשר יש שינוי מבנה כתוצאה מישיבה מרובה ולקויה.את שינוי המבנה ניתן לשנות בעיסוי רקמות עמוק על ידי עיסוי חזק לזוקפי הגב,מטרתם של זוקפי הגב לתת יציבות לגב שמשפיעה גם על האגן וגם על הרגליים ברגע שישנו עומס רב דבר זה יתבטא בחולשה ברגליים.

עיסוי רקמות עמוק אינו רק לגב וחגורת כתפיים וצוואר אלא לכלל הגוף אבל אם ישנו עומס ולחץ גדול כדאי ואפילו רצוי להתמקד די להביא לתוצאות בגוף.

הטיפול הראשון תמיד קצת יותר קשה מאחרים,לרוב הוא מתבטא בתופעות לוואי לאחר העיסוי ישנו כאב המלווה את המטופל כמה ימים לאחר הטיפול לרוב עד 72 שעות.תחושת הלחץ והחדירה לעומק אך התוצאות יורגשו כבר ביום הראשון .

עיסוי שבדי- הרבה מטופלים בוחרים בעיסוי שבדי בלי להיות מודעים בכלל מה זה אומר,איך מתבצע הטיפול בחוסר הבנה יכולה להוביל לטעויות מצד המטפל והמטופלת בגלל הבנה שגויה.

עוצמת העיסוי הינה בינונית,היא לא חלשה אבל גם חזקה אל תצפו לעיסוי חזק שכן אם אתם מצפים לעיסוי חזק עיסוי שוודי הוא לא העיסוי הנכון עבורכם.

יחד עם זאת אל תטעו,עיסוי שוודי בהחלט עיסוי נהדר להרפיית שרירים,להגברת זרימת דם,הוא מצוין לאנשים שרוצים להתשחרר ממתח,סטרס,לחץ מתגבר בעבודה ובבית ועוזר לזרימת טובה לכל האיברים.לכל אלה שאוהבים להתפנק פעם בהרבה זמן עיסוי שוודי הוא עיסוי אידיאלי עבורם,עיסוי שוודי לא מתאים לעוסקים בפעילות ספורטיבית מיוון שהוא לא מספיק עמוק בשביל ספורטאים.

עיסוי צדפות ים- טיפול חוויתי משחרר ומרגיע המגיע אלינו מהפיליפינים,הצדפות מכילות יוני סידן קלציום חומר שנמצא אצל כל אחד מאיתנו בעצמות ובשיניים,אל תוכן הצדפה מכניסים שקית אצות ים אשר מכילות מלחים,מינרלים וצמחי מרפא אשר תורמות לשרירים שחרור רם במהלך הטיפול,מכניסים שקית ג'ל חימום אשר מחממת ת הצדפה למשך שעתיים מלאות כך לאורך כל הטיפול הצדפות מחוממות.

ביצוע הטיפול מתבצע בשלושה שלבים: עיסוי שמנים חימום שרירי הגוף,עיסוי צדפות חמות כולל כניסה עמוקה לשרירי הגוף,הרפייתם,שחרורם,והקלה בכאבי שרירים וטיפול פילינג רימונים משקם לעור והתחדשות תאי העור.

הטיפול מתאים לספורטאים אשר מצטבר עומס רב על שרירי הגוף,מתאים להרפיית שרירים,דלקות,כאבי שרירים פריצת דיסק ,בלט דיסק וכאבים אשר מוקרם בבעיות שלד ושריר.

הטיפול נפלא גם כעיסוי מפנק או מתנה נהדרת ליום הולדת או יום נישואין עיסוי גם משחרר וגם משחרר ולא חודרני מדי.
עיסוי צמחי מרפא תאי הרבל באג'ס – טיפול בצמחי מרפא שיטת טיפול אשר פותחה בתאיילנד מטרתו של הטיפול להקלה על דלקות וכאבים טיפול נהדר שנותן מענה למגוון בעיות רחב של בעיות:כאבי גב תחתון,פריצת דיסק,בלט דיסק,חבלות,נקעים,דלקות במפרקים או ברצועות.נחשב לאחד הטיפולים הטובים ביותר בשל עשבי המרפא הדחוסים בתוך בד,עשבי המרפא כמו קמומיל,מרווה,גינגר,כורכום,למון גראס,מנטה,קמפור,לימונית,לבנדר.

טיפול בצמחי מרפא מתבצע על ידי חימום 4 כדורי בד שעשבי הצמחי בתוכם מחממים בסיר אידוי את צמחי המרפא אשר הם מגיעים לאידוי אפשר להתחיל את הטיפול.ריח הצמחים ממלא את חדר הטיפולים בריח שאי אפשר להישאר אדישים אליו.
תוצאות העיסוי מדהימות אין שריר שלא משוחרר ביעילות ובמהירות בטיפול צמחי מרפא והחום פשוט פותח את הלב והנשימה.
הטיפול מתאים לספורטאים אשר מצטבר עומס הנובע מאימוני כושר מוגברים,אנשים שנמצאים בסטרס גבוהה ומתבטא בשרירים,מצבים של פריצת דיסק וכאבים חזקים המוקרנים לרגל,בלט דיסק שלוחץ על החוליה ומתבטא בכאבי גב,דלקות בכתף ובעיות בהרמת היד,בעיות של תנועה,בעיות בחוליות הצוואר אשר ישנו צורך בשיקום שרירי הצוואר התת עורפיים או שרירי הצוואר הקדמיים.

תחילת הטיפול יתבצע בעיסוי שמטרתו חימום השרירים בדרך כלל עיסוי רפואי או רקמות עמוק הטיפול יתחיל משרירי הרגליים תוך די לחיצות עם צמחי מרפא כאשר הם חמים בלחיצות הדומות לתנועות טווינא או שיאצו.איו איבר בגוף שלא עובר את העיסוי בצורה יסודית דבר שמביא להקלה בל איברי הגוף,זרימת דם מוגברת,חופשיות בתנועה ללא כאבים,זמן העיסוי המומלץ הוא 90 ד'ק אם כי אפשרי גם 60 ד'ק,מומלץ לא לצאת מהבית כשעתיים לאחר הטיפול תיתכן תחושת אופוריה ושמחה.

עיסוי אבנים חמות- טיפול מאוד פופלארי ומוכר הטיפול מתבצע בחימום אבנים חמות 50 מעלות בתחילה מניח המטפל מגבת ועליה מפזר את האבנים לצידי עמוד שדרה משני הצדדים על זוקפי הגב,הנחת אבנים בין אצבעות כפות רגליים,הנחת אבנים על הידיים,כאשר את האבנים מחליף המטפל לאורך כל הטיפול בכל שלב הטיפול האבנים חמות דבר אשר מרגיע מאוד את המטופל.
הטיפול משלב הנחת אבנים על הגוף וגם עיסוי עם האבנים עצמם וכניסה אל השרירים המתוחים,עייפים,עיסוי שכולל את כל איברי הגוף כולל הנחת אבנים על שרירי הצוואר דבר שעוזר בכאבים ובעיות הנובעות מעומס על שרירים.

עיסוי אבנים חמות הינו עיסוי חוויתי ויכול להתאים לא רק במצבים של עומס אלא גם עיסוי מרגיע ומהנה ליום הולדת נחשב לאחד הטיפולים המבוקשים.

רפלקסולוגיה- טיפול רפלקסולוגיה מאוד פופלארי גם בשל ההכרה שלו טיפול רפואי הן בחברות ביטוח והן בקופות חולים והן בגלל סקרנותו של האדם שכן כל נקוה בכף הרגל מסמלת איבר מסוים בגוף.לחץ על נקודות מסוימות יפתרו כאב באיבר מסוים ניתן לאזן את כל מערכות הגוף דרך כפות הרגליים בעזרת איזון בסיסי בטיפול שרירי ושלד.

טיפול רפלקסולוגיה יכלול עיסוי כף רגל אבל זוהי אינו מטרתו רפלקסולוגיה הינו טיפול מונע וטיפול בבעיות איברים באמצעות לחץ על נקודות מעוררות איברים בגוף המטופל ירגיש את הכאב בגופו ובאיבר המטופל כאשר יש חוסר איזון נקודות רפלקס טיפול באיברי הגוף .

רפלקסולוגיה עוזרת בפינוי רעלים מהגוף,הורדת בצקות מהרגליים במקרים של נפיחות,אגירת נוזלים ומפחיתה נפיחות מהרגליים,עוזרת במצבים של דורבן כף רגל,כאבי גב,טיפול למערכת עיכול ואיברים נוספים.

הטיפול מרגיע,המטופל שוכב על גבו במקרים רבים גם נרדמים,מפחית סטרס ולחץ מהגוף .

טווינא- טיפול טווינא או טוי-נא הוא מקבילו של שיאצו,מקורו בסין הפילוסופיה מאחורי הטיפול הוא חיזוק הצי' בעצם זוהי האנרגיה של הגוף,אשר יש חוסר איזון בצי' זהו דבר היכול להתבטא בכאב או מחלה.

איזון של הצי' מביא למצב שלם בו הגוף מאוזן ללא כאבים ומשפר את הבריאות.
הטיפול מתבצע בביגוד מלא הפעולות בטווינא רטט,תיפוף,הקשה,חיכוך,משיכה,גלגול ולחיצה

מתבצע עם מרפקים,אמות,שרירי גב כף היד ,שורש כף היד וכולל מתיחות ומניפולציות. טיפול טווינא מאוד דומיננטי ואנרגטי ומעלה את זרימת האנרגיה בגוף ך שתרגישו אחרי עיסוי מלאי מרץ ואנרגיה .

שיאצו- טיפול שיאצו מקורו ביפן השיטה פותחה במאה העשרים.שימוש בטכניקות לישה,לחיצה,הרגעה,הקשה ומתיחות שימוש בשורשי כפות הידיים,אצבעות,אמות ומרפקים.

טיפול שיאצו מתאים בהריון החל משבוע 16 ועוזר להקל על כאבי גב בכלל במיוחד בחודשי ההריון המתקדמים.שיאצו פירושו לחץ אצבע דרך לחץ אצבעות ניתן לאזן את הצי העובר במרדיאנים ולהביא לאיזון בגוף כאשר יהיה איזון בגוף לא יהיה אבים או תתפתח מחלה.

שיאצו מתאים לכלל האנשים,נשים,גברים,ילדים,שובר את מעגל הכאב ומביא חיוניות לגוף .

הטיפול מתאים מאוד לאנשים שלא אוהבים תחושת שמנים על הגוף ואין את הצורך להתקלח אחרי הטיפול.

עיסוי ארומתרפי - ארומה-תרפיה טיפול בעזרת שמנים אתריים ריפוי על פי ריח שמנים אתריים עוזרים לנו במגוון רחב של בעיות החל מבעיות נשימה ומחלות חורף כגון: שיעול,צינון,ליחה,ברונכיטיס,סינוסיטיס ועוזרים לנו במיוחד במחלות חורף .שמנים אתריים עוזרים לנו בהקלה על כאבי שרירים,דלקות במיוחד באזור הכתף או דלקת בכף הרגל,צוואר תפוס,גב תפוס,אנשים אשר משמתמשים קבוע בשמנים אתריים נוטים לחלות פחות ואם כן חולים אז מתאוששים מהר .

לבנדר למשל נחשב לאחד משמנים אתריים המוכרים יותר נחשב למציל הלאומי,עוזר בכוויות,חתכים,זירוז ריפוי פצעים,אחד השמנים הבודדים שאפשר למרוח אותו ישירות על העור,שמן חובה בכל בית .
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה