close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

משכנתא לאחר פשיטת רגל או BDI- ארבע נקודות קריטיות

מרטין בוקסדרוף  כה שבט, תשעט  1/31/2019

4 עקרונות המאפשרים גם למי שסורב או פשט רגל לקבל משכנתא...

תגיות:
כאשר קונים בית או צריכים לקחת משכנתא כדי לסגור ההלוואות אחרי פשיטת רגל, נתקלים בחומה בצורה של התנגדות מהבנקים. מבחינתם פושטי רגל אלו אנשים שנחשבים מקוללים ולא רצוי להתעסק איתם. בכתבה הזו אסרוק כמה נקודות קריטיות שהן הבסיס של לקחת משכנתא לאחר קבלת הפטר או בכלל משכנתא למסורבים בבנק.

חשוב להבין, 4 הנקודות האלו- הן דבר שאני משתמש בו קבוע, כאשר אני מטפל במשכנתאות של אנשים לאחר הפטר, זה קריטי. רק כמה מילים עלי, שמי מרטין בוקסדורף ואני עוסק כבר 10 שנים בהשגת משכנתאות לאנשים שעברו פשיטת רגל או בעיות BDI או פשוט לא מצליחים לקחת משכנתא לבד.

אז ללא הקדמות נוספות, הנה הנקודות הקריטיות מבחינתי כאשר ניגשים לקחת משכנתא לאחר פשיטת רגל:
הסברים:
בדרך כלל כאשר מגיעים לבקש משכנתא עם בעיות של פשיטת רגל בעבר, הבנקים לא רוצים לשתף פעולה. המטרה שלנו היא לשכנע אותם לשתף פעולה. הדרך הראשונה שהיא קריטית בעיניי, היא להסביר בצורה טובה ומובנת, מה בדיוק קרה כאשר הגענו לפשיטת הרגל.

כלומר, דוגמה: "פתחתי חברה של מתכות, נקלענו לקשיים של תזרים מזומנים, הבנתי מאז שאני לא בנוי לעסקים. סגרתי את החברה ומאז אני שכיר". נכון שזה לא חייב להיות ההסבר בכל מקרה, אבל הכוונה היא להסביר לבנקאי בעקיפין שאין סיכון שהדבר הזה יקרה שוב.

אני אישית מאמין גדול בניירת והסברים, זה נכון שזה לא משנה בכלל את העובדות, אבל לחלוטין מרכך את העובדות ונותן להן נפח של היגיון ואנושיות. אני בהחלט דואג תמיד ולניירות והסברים

ניירת:
הסעיף הזה הוא לחלוטין המשך של הסעיף הקודם. אדם חכם אמר לי פעם: "האדם שמייצג אותך, אם זה מול הבנק, או מול בית המשפט או מה שלא יהיה- הוא חזק בדיוק כמו הניירת שאתה מביא לו". זה באמת נכון. אם אמרנו שכאשר מסבירים למה הייתה פשיטת רגל זה מוסיף נפח של אנושיות, אז ניירת מתאימה היא הדבר שמרכך עוד יותר את הבעיות ומאפשר להפוך את פשיטת הרגל לדבר שניתן לעכל.

בואו ניעזר בדוגמאות: דוגמה אחת היא אדם שבא לבנק ומסביר שהוא עבר פשיטת רגל בגלל שהייתה איזה שהיא בעיה עם העסק ומסביר ומספר. זה מקרה ראשון. עכשיו מקרה אחר: אדם שבא לבנק ומסביר שהוא עבר פשיטת רגל בגלל שעבר תאונת עבודה ולא יכול היה להפעיל את העסק. כדי לגבות את ההסברים שלו, הוא מביא איתו ניירת רפואית מהתקופה הזו ומסמכי תביעת קצבת נכות מאותה תקופה. מבחינתי, זה הרבה יותר מרשים והרבה יותר אמיתי ומשכנע מאשר הסברים ללא ניירת.

אני בתור האדם שנלחם בבנקים עבור הלקוחות שלי, אוהב מאוד ללכת לבנקים כאשר יש לי הרבה מאוד ניירת שמסבירה איך ולמה קרו הבעיות שקרו. מבחינתי זה יתרון ענק. התפקיד שלי הוא לשכנע את הבנקים לתת לכם משכנתא, אני אשמח מאוד להיות מגובה בניירת רלוונטית.

תקופת צינון:
אני לא מאמין במצב שבו רצים יומיים אחרי שמקבלים הפטר, לבקש משכנתא. בכל בעיה של BDI רצוי לתת איזה שהיא תקופת צינון בין הבעיה לבין בקשת המשכנתא. אני זה שהולך לבנקים כדי לשכנע אותם לתת משכנתא לאנשים עם בעיות של BDI- אני תמיד שתהיה לי את האפשרות להגיד לבנקים: "נכון הלקוח הזה היה לו בעיה משמעותית של BDI אבל מאז עברה כבר שנה שלמה, שבמהלכה הכול היה תקין לחלוטין ואכן הלקוח הזה התגבר על הבעיות שלו ומאז הכול תקין.

תקופת הצינון היא זאת שמאפשרת לי להגיד: היו בעיות- אבל הן נפתרו. מבחינתי, כל משכנתא עם בעיות BDI מחייבת להראות לבנקים תקופת צינון משמעותית. קריטי לחלוטין.

מקרה יחיד ובודד:
דרך מאוד טובה להראות לבנקים שמדובר בלקוחות טובים, אפילו שעברו בעיות משמעותיות- זה להראות שהבעיה או התקופה שבה היו בעיות, היא תקופה חד פעמית שלא חזרה על עצמה. דוגמה: נניח שבשנת 2016 היו כמה בעיות של BDI – אבל מאז עברו שנתיים והכול תקין. במצב כזה אני פונה לבנקים ומסביר להם שהייתה שנה קשה מסיבות שהן כך וכך, אבל מאז הכול תקין. מצב כזה הוא מצב שאני יכול להתגבר עליו. לעומת זאת מצב שבו יש בעיות קטנות אבל כאלו שחוזרות על עצמן- זה דבר שלא ניתן לחיות איתו.

מרטין- משיג משכנתאות למסורבים- 0508116397
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה