close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עוברים דירה- איך לארוז נכון?

מערכת שורשג סיוון, תשעו09/06/2016

אז איך אורזים נכון? הנה כמה טיפים שיקלו עליכם, יחסכו לכם זמן, מקום והרבה אנרגיה

תגיות:
צילום: יח"צ האתר

מעבר דירה הוא תהליך שמתבצע בשלבים. לעתים הזמנים צפופים ועלינו להזדרז, טיק טק לבחור מוביל ולהתחיל בעבודת המיונים כמה שיותר מהר. לעתים יש לנו זמן, אנו יודעים כמה חודשים מראש לגבי המעבר ולכן יכולים להתכונן ולעשות הכל בצורה מחושבת.

אחד הנושאים החשובים ביותר במעבר דירה פרט לבחירת חברת ההובלות ועדכון הגופים והרשויות בנוגע לשינוי כתובת הוא האריזה. אז איך אורזים נכון? הנה כמה טיפים שיקלו עליכם, יחסכו לכם זמן, מקום והרבה אנרגיה.

  1. טרם אורזים - ממיינים - כדי שתוכלו לארוז רק מה שעובר אתכם, מומלץ לבצע עבודת מיון. עברו חדר חדר, בדקו מה עובר אתכם ומה אתם מתכננים להשאיר בדירה לדיירים הבאים, למכור, למסור או לתרום. מיינו כמה שיותר דברים החל מכלי מטבח, צעצועים של הילדים, ספרים, בגדים, מכשירי חשמל, שטיחים, וילונות ועד לרהיטים גדולים או קטנים. פעולה זו תחסוך לכם זמן רב ותעשה לכם סדר בראש. חשבו היטב מה כדאי לכם לקחת ומה כבר לא נמצא בשימוש זמן רב. במידה ויש דברים שאתם חושבים למכור, זה הזמן לצלם אותם ולהעלות לאתרים ולקבוצות המכירה בפייסבוק. פרט לעובדה שמדובר בהתעסקות בפני עצמה, לפעמים לוקח זמן למכור מוצרי יד שנייה ולכן התחילו עם זה כמה שיותר מהר, מקסימום תישארו כמה ימים בלי ספה.
  2. אל תחכו לרגע האחרון - אריזה הוא תהליך ארוך, צפויה לנו הרבה עבודה ולכן מומלץ להתחיל את תהליך האריזה כמה שיותר מוקדם.
  3. הכינו את כל מה שדרוש לכם - רכישת ציוד לאריזה יקל עליכם באופן שאתם לא יכולים אפילו לתאר. במקום לחפש אלתורים תוך כדי, היערכו מראש. קנו או השיגו ארגזים בשלל גדלים, קלקלים לאריזה, פצפצים (ניילון בועות) לדברים שבירים, נייר דבק לאריזה (מסקנטייפ), טושים בצבעים, מדבקות צבעוניות לסימון ודפים לבנים כדי שתוכלו לתעד מה נמצא בכל ארגז. דף לכל חלל יקל עליכם בתהליך הפריקה. תוכלו לרכוש חומרי אריזה למעבר דירה באינטרנט.
  4. הניחו את הארגז אותו אתם אורזים על משטח גבוה - חבל על הגב שלכם. הניחו כל ארגז שאתם אורזים על שולחן האוכל למשל וכך תמנעו מצב שבו את מתכופפים כל שתי דקות.
  5. ארזו חדר חדר - רבים מהאנשים אשר עוברים דירה מתפתים ומערבבים בתוך הארגזים מוצרים מחדרים שונים. אורזים את צלחות המטבח יחד עם מוצרי הקוסמטיקה שבחדר האמבטיה, מערבבים את בגדי הילדים עם הבגדים שלנו מה שיוצר בלאגן שלם. למרות שחפץ מחדר אחד מסתדר בול בתוך ארגז שבו חפצים מחדר אחר, אל תעשו זאת. אם תקפידו לארוז כלל חדר בנפרד, תוכלו לשמור על סדר וכך הבית לא ייראה כמו אזור מלחמה. גם בחלל עצמו, מומלץ להתמקד בכל פעם באזור אחר.
  6. מה קודם - התחילו באריזה של הדברים הכי פחות שמישים. חפצים הנמצאים בארגזי המצעים או באזורים הגבוהים של ארון הבגדים הם לרוב חפצים בהם אנו לא עושים שימוש יומיומי. את הפריטים בהם אתם עושים שימוש יומיומי כמו צלחות המטבח, השמפו באמבטיה והמראה בחדר השינה - ארזו בסוף.
  7. מספרו - התחילו למספר את הארגזים השייכים לכל חדר בסדר עולה. כך, כאשר תגיעו לרגע הפריקה, התחילו לפרוק את הארגזים בסדר יורד כלומר מהמספר הכי גבוה למספר הכי נמוך. כך תיצרו מצב בו אתם פורקים קודם כל את החפצים הכי שמישים ורק בסוף את מה שנמצא פחות בשימוש. טיפ זה רלוונטי אך ורק אם הקפדתם על הטיפים שבסעיפים 5+6.
  8. אחד אחד טוב? - אל תעברו לארגז חדש לפני שמילאתם את הארגז הקודם וסגרתם אותו.
  9. רשימת מכולת - בדפים הלבנים בהם הצטיידתם, רשמו את מספר הארגז, שם החדר ומה יש בתוכו. ניתן לרשום את שם החדר (מטבח, סלון, חדר שינה) גם על הארגז עצמו כדי לשמור על סנכרון בין הרשימה לבין הארגזים. כדאי להעניק לכל חלל צבע: האדום שייך למטבח, הכחול למטבח והשחור לחדר השינה. חלוקה זו תקל על המובילים ותאפשר להם למקם כל ארגז בחלל המיועד לו.
  10. טיפ הזהב - ארגז הישרדות - הכינו ארגז בו כמה חפצים בסיסיים וחשובים כמו מטען לסלולארי, פנס, נייר טואלט, בקבוקי מים ועוד פריטים שאתם חושבים שיסייעו לכם ביום הראשון. את הארגז הזה העמיסו אחרון ברכב של המוביל.
  11. מה נשאר? להתחיל ברגל ימין בדירה החדשה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה