close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פרשת נח: כי השחית כל בשר את דרכו על הארץ

מערכת שורשא חשוון, תשעט10/10/2018

לא סוד שזהו מהנסיונות הקשים של הדור. אין אחד שלא נחשף לכך, בכל דרך שהיא. בפרשה ראינו לאיזה שפל ניתן להגיע בעקבות חטא זה

תגיות:
ברוך ה', עברנו חודש רווי חגים שמחים, ואחרון אחרון חביב – שמחת תורה, במהלכה רקדנו וחיבקנו את התורה, וכמובן זכינו לסיימה ולהתחילה מחדש. וכעת אנו בפרשה השנייה לחומש בראשית – וכבר נתקלים כמה הרסני הוא יצר התאווה של האדם – פגם הברית.

לא סוד שזהו מהנסיונות הקשים של הדור. אין אחד שלא נחשף לכך, בכל דרך שהיא. בפרשה ראינו לאיזה שפל ניתן להגיע בעקבות חטא זה, עד כדי כך – שאפילו החיות והבהמות התחילו לזנות – מכח רוח הטומאה ששררה .אז בארץ

מה כבר לא נאמר על הפגם הזה... שהוא מזכה את החוטא בו לכרטיס וי-איי-פי למדור שביעי בגיהנום, שאין לכך תשובה, שזה מזיק לבריאות הגוף והנפש, פוגע במתיקות הלימוד, בכוונה בתפילה ועוד ועוד. שמענו.
אך בואו נשים את הדברים על השולחן – הבנו שזה חטא חמור, אבל איך מפסיקים?!
או, שאלה יפה.
ברצוני להציג לכם ספר שנקרא "ויהי יוסף". הספר בנוי משני שערים. שער ראשון – חידושי תורה על פרשת וישב, על הפסוקים בהם מתוארים נסיונותיו של יוסף הצדיק עם אשת פוטיפר, ושם העלנו ברוך ה' פנינים מתוקים, ויסודות חשובים ב עבודת ה', בלימוד תורה ומוסר, ובעיקר – שמירת הברית.
בשער השני, שער העצות - ליקטנו וערכנו כ-140 עצות מעשיות כיצד לשמור על הברית ועל העיניים, כיצד ליצור ולקבוע סייגים נכונים ובכלל – יסודות נכונים ואסטרטגיות לחימה מול האויב הגדול, יצרנו הרע, המלווה אותנו כבר מהנשימה הראשונה שלנו כאן בעולם הזה, וייפרד מאיתנו בנשימה האחרונה שלנו עלי אדמות (עיין זוהר וישב קעט ע"ב).

ברוך ה' הספר הופץ כבר בכ-3000 עותקים, והתגובות החמות לא מפסיקים לזרום. על כך שיש אנשים שהיו נופלים בכך מספר פעמים ביום – הצליחו לשמור חודשים שלמים. על כך שהמחשבות המקולקלות כבר לא מופיעות, שאין כבר את הדחף הפתאומי לכאורה לחטוא.
ידוע שנוח נענש על כך שהוא לא ביקש רחמים על בני דורו ולא פעל לחזרתם למוטב. הקב"ה ציווה אותו לבנות תיבה בפרהסיה במהלך 120 שנה למען יראו וייראו הבריות וישאלו לפשר התיבה ויחזרו בתשובה... אך בני אותו הדור לא שבו בתשובה (ונראה להסביר לפי מאמר התנא באבות (ד, ב): "עבירה גוררת עבירה"). שכן אדם שכבר נלכד ברשת היצר אינו יכול להשתחרר בכוחות עצמו – וצריך הוא אדם חיצוני שיושיט לו יד ויצילו, כמאמר הגמרא בברכות (ה ע"א): "אין אסור מתיר עצמו מבית האסורים".
על כן באתי לבקש למען אחיי ורעיי – הספר נכתב למען עם ישראל בכלל, ובחורי ישראל היקרים מפז בפרט. במחיר עלות של 15 ₪ בלבד – לזיכוי הרבים. אנו בתחילתה של שנה חדשה, ובפרוס עלינו שנה חדשה, בואו נצא להתחלה חדשה, דף חדש ונקי מהחטא הנורא הזה.
תזכו את עצמכם – ותזכו את הסביבה שלכם, כי ניתן לנצח את יצר הרע ולשמור את ברית הקודש ביננו לבין בורא עולם.
ולאותם אלו שבטח אומרים בייאוש "אין סיכוי שאני יכול לשמור על הברית..." אני מצטט בשבילך את דברי רש"י הקדוש על הפסוק (ד, ז): לפתח חטאת רובץ ואליך תשוקתו ואתה תמשול בו".
וכך לשונו הזהב:
ואלייך תשוקתו – של חטאת, הוא יצר הרע, תמיד שוקק ומתאווה להכשילך.
ואתה תמשול בו – אם תרצה, תתגבר עליו.

רק תרצה ידידי... ותצליח.
שנה טובה וטהורה!
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה