close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ההתמודדות עם לחץ ומתח, ערב פסח- באופן הטבעי

שמעון וגילה הלאגח ניסן, תשעג19/03/2013

ערב פסח הוא זמן לחוץ לכולנו. אנשי שמן טוב במקבץ עצות להתמודדות טבעית, זורמת ונכונה עם הלחצים.

תגיות:

כולנו במיוחד הנשים מרגישות מתח בערב פסח, רשימת מטלות אינסופית מצטרפת לסדר היום שגם כך עמוס, טבעי שנחוש לחץ.
החידוש הגדול שאפשר להחליף את אמצעי ההתמודדות ה"רגילים" כמו: קפה, עישון מוגבר, אכילה לא מבוקרת באמצעים ותוספים פשוטים מהטבע.

העצות הבאות מתאימות להתnודדות עם לחץ ומתח בכל השנה ולא רק בפסח!

תזונה נכונה
במצבי מתח, הצרכים התזונתיים משתנים ומתגברים באופן דרמטי. הסיבה לכך היא שבזמני מתח ולחץ, הגוף עובר שינויים פיזיולוגיים משמעותיים מאוד המובילים לבריחה של ויטמינים, מינרלים ושאר חומרים פעילים מהגוף.


למשל, במהלך תקופות של מתח, הגוף מאבד סידן בקצב מהיר פי ארבע מקצב איבוד הסידן בימים רגילים.

לכן ההמלצה הראשונה היא הקפדה על תזונה בריאה יותר המכילה את כל אבות המזון, עם דגש על מזונות מלאים (קמח, אורז מלא). חשוב גם להקפיד על זמני וסדרי הארוחות, כולל ארוחת בוקר, וכן אכילה ולעיסה איטית. מומלץ להימנע משתיית קפה מרובה, צריכת אלכוהול וממזונות המכילים קפאין כמו שוקולד.

תוספי מזון
עקב איכות המזון היום מומלץ לצרוך על בסיס קבוע תוספי תזונה כגון: ויטמין בי קומפלקס, ויטמין C וכן סידן ומגנזיום שיש בהם השפעה מאזנת ומרגיעה. מומלצת ביותר צריכת אומגה 3 המסייעת בהפחתת השינויים ההתנהגותיים הנובעים ממצבי מתח ולחץ כמו אגרסיביות, האומגה אף משפרת יכולת עמידה במצב הלחץ.

חשוב לדעת כי אין לצרוך תוספי מזון ללא הכוונה מקצועית וכי יש חשיבות רבה לאיכות תוספי המזון,
תוספי מזון איכותיים השפעתם תהיה מיטבית יותר.

שתיית חליטות צמחים
במקום קפאין ומשקאות ממותקים מומלצות התמציות קמומיל, נענע, מליסה, פסיפלורה, ולריאן.

פעילות גופנית
תורמת רבות להפגת מתחים. מומלץ לבחור בהתעמלות אירובית המתאימה לכם אישית. הליכה באוויר הפתוח נפלאה להרגעה! זכרו שאם רוצים תמיד יש זמן! גוף ונפש שמקבלים קצת רוגע מסוגלים אח"כ להכיל יותר עומס ומאמץ! ו-10 דקות הליכה באויר הפתוח מספיקים בהחלט להרגשה טובה יותר

שמנים ארומטיים
משפיעים מייידית על הנפש ומהווים תחליף טבעי לתרופות הרגעה. השימוש בשמנים הוא בעיסוי, מריחה, או במבער. שמנים מומלצים להרגעה ותחושת רוממות: לבנדר, ילנג ילנג, ברגמוט, יסמין. מומלץ להשתמש בתערובת המכילה כמה שמנים.

תרגול טכניקות הרפייה
יוגה, מדיטציה וכדומה, גם 5 דקות ביום.

נשימה
קחו הפסקת נשימה של 5 נשימות בכל פעם שקשה, הנשימה הנכונה מזרימה חמצן לכל האיברים ומרגיעה. פשוט לעמוד או לשבת ולנשום, לנשום עמוק ולשאוף .

חשיבה חיובית
מציאות בדרך כלל אי- אפשר לשנות, אפשר לשנות את ההתייחסות למציאות. חשיבה חיובית היא בד"כ לא מובנת מאליה, אצל רובנו היא עבודה תמידית. ניתן להיעזר במשפטים מחזקים, כמו המשפט הבא:

"אלוקים, תן לי כוח לשנות את הדברים שבכוחי לשנות, יכולת לקבל את מה שאין בכוחי לשנות, ותבונה להבדיל בין השניים. "

שמן טוב רפואה טבעית –שמעון וגילה הלאג

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה